Strona 1 z 1

jak wymienić pasek klinowy w mk3 benzyna 1,4

: pt lip 24, 2009 16:38
autor: robi333
Witam jak w temacie. Szukałem ale konkretów do mk3 1,4 nie znalazłem. Głownie chodzi o to co poluzować aby ściągnąć stary i założyć nowy. Najlepsze byłaby jakaś foto porada. Pozdrawiam

: pt lip 24, 2009 17:33
autor: Byku21
Masz tam już wspomaganie???????

: pt lip 24, 2009 20:35
autor: robi333
tak mam, ale bez klimy.

: pt lip 24, 2009 21:36
autor: Byku21
Powinno pomóc kolego,bo jest już taki temat...OT i proszę bardzo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=199960

: sob lip 25, 2009 08:44
autor: robi333
szkoda, że dotyczy mk2

: sob lip 25, 2009 10:14
autor: marny88
mamy chyba takie same auta wiec ja to zrobiłem tak: musisz naciągnąć czymś napinacz (jest tam taki cyngiel odstający), ja to zrobiłem łomem :grin: ale trzeba to zrobić naprawdę mocno bo pasek nie będzie chciał zejść a sprężyna na napinaczu jest bardzo silna.
jak już zdejmiesz stary to w taki sam sposób musisz założyć nowy ja osobiście miałem więcej problemu z założeniem ale w końcu w dwie osoby udało się nam :bigok:

: sob lip 25, 2009 13:05
autor: robi333
może jeszcze ktoś pomoże? Jeśli nie to spróbuje metodą kolegi marny88, chociaż wydawało mi się że wystarczy poluzować jakąś śrubę przy alternatorze bo metoda łoma jest bardzo okrutna.

: sob lip 25, 2009 13:14
autor: mate64
robi333, alternator luzuje sie wtedy kiedy nie ma napinacza, jeśli w twoim golfie jest napinacz paska klinowego to albo brecha albo musisz sie zaopatrzyć w przyrząd do blokowania napinacza paska. Innych metod nie ma.

[ Dodano: 25 Lip 2009 13:20 ]
a tu masz opis zmiany pompy wody i demontaż paska, procedura podobna :grin: omijasz tylko wymianę pompy :rotfl: :rotfl:

http://www.vwgolf.pl/?page_id=635

: sob lip 25, 2009 13:31
autor: dziabi3
kolego jesli masz napinacz to na jego końcu jest śruba na klucz 15 kręcisz nią i napinacz sie wraz z nią przekręca luzującą pasek i to wszystko

jeśli na alternatorze jest naciąg to go luzujesz i wszystko