Strona 1 z 2

Dzialanie ukladu chlodzenia

: pt lip 24, 2009 10:44
autor: rav9
Witam, mam pytanie odnosnie poprawnosci dzialania ukladu chlodzenia. U mnie jest tak ze przez pierwsze 10 min dzialania silnika plyn rozgrzewa sie az wskazowka dojdzie do 90 stopni i jak leciutko przekroczy to otwiera sie termostat i wraca z powrotem do 90 stopni. Niestety po ok 2 minutach z powrotem zaczyna rosnac i w przeciagu 5 minut dochodzi do ponad 100 stopni i wlacza sie wentylator.
Czy nie za szybko mi sie grzeje - co moze byc nie tak?
Czy nie powinno byc tak ze termostat powinien sie klika razy otworzyc i zamknac zanim dojdzie do takiego zagrzania plynu ze wlacza sie wentylator?

: pt lip 24, 2009 16:07
autor: stonefree
A co ma schłodzic ten płyn na postoju?

: pt lip 24, 2009 16:32
autor: wojtas4589
rav9, z tego co piszesz można wnioskować że nie załącza sie pierwszy bieg wentylatora, sprawdź na krótko czy działaja dwa biegi

: pt lip 24, 2009 19:33
autor: rav9
Oba biegi sie zalaczaja, pierwszy przy lekko powyzej 100 st a drugi przy 110 st. Wiem ze moze cos z czujnikiem jest nie tak bo chyba powinien sie wczesniej wlaczac ale niepokoi mnie to ze tak szybko dochodzi do przekroczenia tych 90 stopni.
Jak jezdzilem dieslem tez golf III to dopiero po 20-30 min odchylala sie wskazowka od 90 stopni i wtedy zalaczal sie wentylator. a tu przy benzynie to po 10 minutach jazdy - od zapalenia zminego silnika juz mi przekracza 90 stopni i po dalszych 3-4 od otwarcia termostatu przekracza 90 stopni i dochodzi do 100 gdzie nastepuje wlaczenie wiatraka.

: pt lip 24, 2009 19:49
autor: wojtas4589
termostat otwiera się przy 85°C

wentylator
pierwszy bieg chyba 95°C
drugi chyba 102°C
rav9 pisze:otwarcia termostatu przekracza 90 stopni i dochodzi do 100 gdzie nastepuje wlaczenie wiatraka
może spróbuj wymienić termostat

: pt lip 24, 2009 19:53
autor: bongo
Ludzie,czemu szukacie dziury w całym?Auto się normalnie nagrzewa,wentylator się załancza,co więcej chcieć?
stonefree pisze:A co ma schłodzic ten płyn na postoju?
Dokładnie :bajer:

: pt lip 24, 2009 19:58
autor: wojtas4589
bongo pisze:stonefree napisał/a:
A co ma schłodzic ten płyn na postoju?
Dokładnie
A pompa wodna i wiatrak to po co niby są?

: pt lip 24, 2009 20:10
autor: bongo
wojtas4589 pisze:A pompa wodna i wiatrak to po co niby są?
A czy ty czytasz ze zrozumieniem czy tylko obrazki ogladasz?
rav9 pisze:U mnie jest tak ze przez pierwsze 10 min dzialania silnika plyn rozgrzewa sie az wskazowka dojdzie do 90 stopni i jak leciutko przekroczy to otwiera sie termostat i wraca z powrotem do 90 stopni. Niestety po ok 2 minutach z powrotem zaczyna rosnac i w przeciagu 5 minut dochodzi do ponad 100 stopni i wlacza sie wentylator.
Chodzi o ten czas do włączenia wentylatora :bajer:
P.S.Pompa wodna sama w sobie nie chłodzi,ona wymusza jedynie obieg czynnika chłodzącego.

: pt lip 24, 2009 20:20
autor: CQ
bongo pisze: Chodzi o ten czas do włączenia wentylatora :bajer:
P.S.Pompa wodna sama w sobie nie chłodzi,ona wymusza jedynie obieg czynnika chłodzącego.
idąc tym tokiem rozumowania to równie dobrze można stwierdzić ze wiatrak też nie chłodzi ale wymysza przepływ,a chłodzi powietrze :chytry: i to nie kazde, tylko zimne :rotfl:
chlopaki, niepotrzebnie lapiecie sie za slowka

: pt lip 24, 2009 20:28
autor: wojtas4589
bongo pisze:P.S.Pompa wodna sama w sobie nie chłodzi,ona wymusza jedynie obieg czynnika chłodzącego.
A jak wiadomo wymusza obieg po to żeby płyn przeleciał przez chłodnice i z pomocą wiatraka się chłodził
bongo pisze:A pompa wodna i wiatrak to po co niby są?
A czy ty czytasz ze zrozumieniem czy tylko obrazki ogladasz?
ja tak, w przeciwieństwie do Ciebie

: pt lip 24, 2009 20:48
autor: bongo
wojtas4589 pisze:bongo napisał/a:
P.S.Pompa wodna sama w sobie nie chłodzi,ona wymusza jedynie obieg czynnika chłodzącego.

A jak wiadomo wymusza obieg po to żeby płyn przeleciał przez chłodnice i z pomocą wiatraka się chłodził

bongo napisał/a:
A pompa wodna i wiatrak to po co niby są?
A czy ty czytasz ze zrozumieniem czy tylko obrazki ogladasz?

ja tak, w przeciwieństwie do Ciebie
Jakbyś miał walnięty termostat który radzisz wymienić,to ten płyn przez tą chłodnicę by nie przeleciał i nie załączył wiatraka miszczu :bajer:
Auto normalnie działa a ty wymyślasz dziwne teorie :bajer: Niech autor tematu cały silnik wymieni,wtedy będzie dobrze.Tyle od mnie.

: pt lip 24, 2009 21:03
autor: wojtas4589
A czy miszcz bongo, bierze pod uwagę, że termostat może otwierać za późno, ja nigdzie nie napisałem , że termostat się nie otwiera wogóle

: pt lip 24, 2009 21:11
autor: bongo
wojtas4589 pisze:A czy miszcz bongo, bierze pod uwagę, że termostat może otwierać za późno
Że co?Jak za pózno to miałbyś pózniejsze załączenie wentylatora,bo pózniej temperatura doszłaby do czujnika w chłodnicy...A wskaznik temperatury jest w głowicy,i z niego idzie sygnał do wskaznika...Analogowego zresztą dla którego +-5 st nie robi żadnej różnicy.

: pt lip 24, 2009 21:14
autor: stonefree
wojtas4589 pisze:A pompa wodna i wiatrak to po co niby są?
Ok. Uruchamiasz silnik. Pracuje na postoju, dajesz mu 2500 obrotów, powiedzmy odpowietrzasz układ. Termostat puszcza przy 90 parę stopni, temperatura nawet nie spadnie, bo za mało tego w chłodnicy, więc grzeje się dalej i włacza wentylator. Moim zdaniem jest to normalne zjawisko i chłopak nie ma czego szukać. To chciałem powiedzieć.