Dzialanie ukladu chlodzenia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Dzialanie ukladu chlodzenia
Witam, mam pytanie odnosnie poprawnosci dzialania ukladu chlodzenia. U mnie jest tak ze przez pierwsze 10 min dzialania silnika plyn rozgrzewa sie az wskazowka dojdzie do 90 stopni i jak leciutko przekroczy to otwiera sie termostat i wraca z powrotem do 90 stopni. Niestety po ok 2 minutach z powrotem zaczyna rosnac i w przeciagu 5 minut dochodzi do ponad 100 stopni i wlacza sie wentylator.
Czy nie za szybko mi sie grzeje - co moze byc nie tak?
Czy nie powinno byc tak ze termostat powinien sie klika razy otworzyc i zamknac zanim dojdzie do takiego zagrzania plynu ze wlacza sie wentylator?
Czy nie za szybko mi sie grzeje - co moze byc nie tak?
Czy nie powinno byc tak ze termostat powinien sie klika razy otworzyc i zamknac zanim dojdzie do takiego zagrzania plynu ze wlacza sie wentylator?
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
Oba biegi sie zalaczaja, pierwszy przy lekko powyzej 100 st a drugi przy 110 st. Wiem ze moze cos z czujnikiem jest nie tak bo chyba powinien sie wczesniej wlaczac ale niepokoi mnie to ze tak szybko dochodzi do przekroczenia tych 90 stopni.
Jak jezdzilem dieslem tez golf III to dopiero po 20-30 min odchylala sie wskazowka od 90 stopni i wtedy zalaczal sie wentylator. a tu przy benzynie to po 10 minutach jazdy - od zapalenia zminego silnika juz mi przekracza 90 stopni i po dalszych 3-4 od otwarcia termostatu przekracza 90 stopni i dochodzi do 100 gdzie nastepuje wlaczenie wiatraka.
Jak jezdzilem dieslem tez golf III to dopiero po 20-30 min odchylala sie wskazowka od 90 stopni i wtedy zalaczal sie wentylator. a tu przy benzynie to po 10 minutach jazdy - od zapalenia zminego silnika juz mi przekracza 90 stopni i po dalszych 3-4 od otwarcia termostatu przekracza 90 stopni i dochodzi do 100 gdzie nastepuje wlaczenie wiatraka.
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
termostat otwiera się przy 85°C
wentylator
pierwszy bieg chyba 95°C
drugi chyba 102°C
wentylator
pierwszy bieg chyba 95°C
drugi chyba 102°C
może spróbuj wymienić termostatrav9 pisze:otwarcia termostatu przekracza 90 stopni i dochodzi do 100 gdzie nastepuje wlaczenie wiatraka
Ostatnio zmieniony pt lip 24, 2009 19:52 przez wojtas4589, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
A czy ty czytasz ze zrozumieniem czy tylko obrazki ogladasz?wojtas4589 pisze:A pompa wodna i wiatrak to po co niby są?
Chodzi o ten czas do włączenia wentylatorarav9 pisze:U mnie jest tak ze przez pierwsze 10 min dzialania silnika plyn rozgrzewa sie az wskazowka dojdzie do 90 stopni i jak leciutko przekroczy to otwiera sie termostat i wraca z powrotem do 90 stopni. Niestety po ok 2 minutach z powrotem zaczyna rosnac i w przeciagu 5 minut dochodzi do ponad 100 stopni i wlacza sie wentylator.
P.S.Pompa wodna sama w sobie nie chłodzi,ona wymusza jedynie obieg czynnika chłodzącego.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 631
- Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
- Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice
idąc tym tokiem rozumowania to równie dobrze można stwierdzić ze wiatrak też nie chłodzi ale wymysza przepływ,a chłodzi powietrze i to nie kazde, tylko zimnebongo pisze: Chodzi o ten czas do włączenia wentylatora
P.S.Pompa wodna sama w sobie nie chłodzi,ona wymusza jedynie obieg czynnika chłodzącego.
chlopaki, niepotrzebnie lapiecie sie za slowka
Ostatnio zmieniony pt lip 24, 2009 20:22 przez CQ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
A jak wiadomo wymusza obieg po to żeby płyn przeleciał przez chłodnice i z pomocą wiatraka się chłodziłbongo pisze:P.S.Pompa wodna sama w sobie nie chłodzi,ona wymusza jedynie obieg czynnika chłodzącego.
ja tak, w przeciwieństwie do Ciebiebongo pisze:A pompa wodna i wiatrak to po co niby są?
A czy ty czytasz ze zrozumieniem czy tylko obrazki ogladasz?
Jakbyś miał walnięty termostat który radzisz wymienić,to ten płyn przez tą chłodnicę by nie przeleciał i nie załączył wiatraka miszczuwojtas4589 pisze:bongo napisał/a:
P.S.Pompa wodna sama w sobie nie chłodzi,ona wymusza jedynie obieg czynnika chłodzącego.
A jak wiadomo wymusza obieg po to żeby płyn przeleciał przez chłodnice i z pomocą wiatraka się chłodził
bongo napisał/a:
A pompa wodna i wiatrak to po co niby są?
A czy ty czytasz ze zrozumieniem czy tylko obrazki ogladasz?
ja tak, w przeciwieństwie do Ciebie
Auto normalnie działa a ty wymyślasz dziwne teorie Niech autor tematu cały silnik wymieni,wtedy będzie dobrze.Tyle od mnie.
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
Że co?Jak za pózno to miałbyś pózniejsze załączenie wentylatora,bo pózniej temperatura doszłaby do czujnika w chłodnicy...A wskaznik temperatury jest w głowicy,i z niego idzie sygnał do wskaznika...Analogowego zresztą dla którego +-5 st nie robi żadnej różnicy.wojtas4589 pisze:A czy miszcz bongo, bierze pod uwagę, że termostat może otwierać za późno
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Ok. Uruchamiasz silnik. Pracuje na postoju, dajesz mu 2500 obrotów, powiedzmy odpowietrzasz układ. Termostat puszcza przy 90 parę stopni, temperatura nawet nie spadnie, bo za mało tego w chłodnicy, więc grzeje się dalej i włacza wentylator. Moim zdaniem jest to normalne zjawisko i chłopak nie ma czego szukać. To chciałem powiedzieć.wojtas4589 pisze:A pompa wodna i wiatrak to po co niby są?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 267 gości