Strona 1 z 1

Syf w zbiorniczku wyrównawczym

: czw lip 23, 2009 08:43
autor: Seru79
Chcę wymontować zbiorniczek wyrównawczy i wyczyścić go od środka.

Jakiś czas temu ( 150km temu) miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą. Do płynu przedostawały się różne syfy a płynu ubywało

Teraz w zbiorniczku zrobił mi się osad na ściankach. Coś pływa w zbiorniczku z góry jest czarne, natomiast jak wziąłem to na łyżeczkę to widzę niebieski płyn chłodniczy i czarne drobinki (kształt opiłków żelaza) o nieregularnym kształcie o średnicy około 2mm. W dotyku są tłuste i rozmazują się na palcach.

Płynu nie ubywa, oleju nie przybywa. Nie mam w płynie oczek jak na rosole i kiślu pod korkiem w zbiorniku ani w silniku. Drobinki są czarne a olej w silniku mam jeszcze świeży i jasny więc podejrzewam zabrudzenie układu bo wiem że mechanik go nie płukał przed zalaniem płynu.

Chciałem zapytać:

Czy ktoś z was miał coś takiego jak ja?

Nigdy nie ściągałem zbiorniczka wyrównawczego. Czy poradzę sobie domową metodą i czy mam się przygotować na jakieś niespodzianki?

Czym wyczyścić zbiorniczek?

: czw lip 23, 2009 08:49
autor: $layer
Najprawdopodobniej mechanik nie wyczyścił układu po robocie. Wyczyscić zbiorniczek i w miarę możliwości układ przepłukać. Jazbiorniczeka czyściłem jakimś kretem do kibli.

: czw lip 23, 2009 09:06
autor: TAZ
Wystarczy, że wylejesz cały płyn i zalejesz auto kilka razy wodą. Można przelać cały układ na raz przez kilka dobrych minut lub dzisiaj zalać wodę, jutro ją spuścić i tak przez tydzień, a na koniec wlać nowy płyn.

: czw lip 23, 2009 21:40
autor: cens
No co, syf został w przewodach od płynu i teraz ci zleciał, proponuję jak wyżej - przeczyścić kilka razy.

: czw lip 23, 2009 21:44
autor: dziabi3
zbiorniczek czyściłem z kamienia i syfu proszkiem do prania

90% wyczysciłem


ja proponuje zbiorniczek wypłukać a co do płukania układu to

zalać nowym płynem i polatać tak z miesiąc zlać i zalać od nowa

zrobić tak ze 3 razy


a wiele wiele sie wyczyści

bo moim zdanie płukanie nic nie da wodą bo oleju trudno sie pozbyć

a płyn wymyje pod wpływem ruchu go w układzie i ciepła

: pt lip 24, 2009 08:30
autor: Seru79
Dzięki za pomoc.

Ale jak czyściliście te zbiorniki. Na aucie czy po wymontowaniu?

Jeżeli po wymontowaniu to czy mogą mnie spotkać jakieś niespodzianki typu że wąż mi pęknie albo zapinka się złamie lub czegoś nie odkręcę bo nie będę miał specjalistycznego klucza....

I jeszcze jedno.
Ile będzie węży od spodu w 1.6SR AKL - Jeden czy dwa?

: pt lip 24, 2009 10:57
autor: $layer
Zbiorniczek najlepiej wyjąć. Łatwo się to robi, opaski somozaciskowe łatwo schodzą po ściśnięciu ich szczypcami. Nie ma z tym większych problemów.

: sob lip 25, 2009 18:22
autor: Seru79
Ok, wyciagnołem i umyłem płynem do mycia naczyń :P

Wyczyściłem w 85% ze względu na utrudniony dostęp.
Pojeżdzę z 2 miesiące i wymienię cały płyn. Mam nadzieję że te zabiegi pomogą w oczyszczeniu uładu.

: pt lis 27, 2009 09:34
autor: Lipek81
Zbiorniczek jest przykręcony dwiema śrubami - które są pod plastikową nakładką. A co do płynu - z górnego węza nic nie poleci, jeżeli będziesz go cały czas trzymał w górze. Jak rozłączysz dolny wąż, to płyn oczywiście będzie się lał, ale wyleje się tylko tyle, co jest w zbiorniczku + trochę z przewodów, ale niewiele. ten dolny przewód jak odepniesz to też od razu podnieś do góry, to mniej wyleci. W każdym razie po całej operacji będziesz musiał uzupełnić płyn, ale tylko to, co było w zbiorniczku.

: pt lis 27, 2009 12:00
autor: Lipek81
Da się - przez pokrywkę zbiorniczka. Nie ma znaczenia, czy najpierw odłączysz górny wąż, czy najpierw odessiesz.