Strona 1 z 1

Golf 2 1.3 - pali na trzy gary przez pierwsza minute

: czw paź 27, 2005 02:58
autor: Boosterpl
Witam,
Golf II 1.3 '86 gaznik 2e2 +LPG.
Od 2 lat mam problem przy odpalaniu zimnego silnika na benzynie. Im bardziej zimny tym dluzej pali na 3 gary. Wyglada to w ten sposob, jak odpalam to przez pierwsze 5 sek pracuja wszystkie gary po czym jeden sie odlacza i po pewnym czasie zaczyna powoli zaskakiwac az do normalnej pracy silnika. Czasem trwa to 20 sek czasem az minute.
Na gazie nie odczuwam tych objawow.
Podczas eksploatacji wymienilem:
swiece, kable zaplonowe, aparat zaplonowy, a nawet gaznik i cewke zaplonowa - dalej to samo. Czy to jedna komora spalania zostaje zbyt zalewana czy ma za male cisnienie? A moze zawory za slabo "trzymaja" (troche stukaja przez pierwsze 5min pracy silnika)? Ktos spotkal sie z czyms podobnym? Bo na portalu elektroda.pl nie znalalzem pomocnych informacji ani stosownych porad.
Bylbym wdzieczny za jakie kolwiek sugestie.

: czw paź 27, 2005 10:25
autor: Egon PŃ
Kanały dolotowe są oczywiście sprawdzone??Pewnie ciśnienie w cylindze. Intuicyjnie stawiał bym na gniazda zaworów, ale to są tylko domysły człowieka ktory sie nie zna na mechanice :)

: czw paź 27, 2005 11:19
autor: melon
sprawdz pan kompresje ... odpal silnik jak jest zimny wez kombinerki i pokoleji sciagaj fajki ze swiec jak nie bedzie reakcji to znaczay ze na ten nie pali...

wykrec swiece z tego cylindra co nei pali wez korek jakis od butelki i wlej poł korka oleju przez otwór od swiecy..wkrec swiece i odpal jak zacznie palic po tym zabiegu to pierscienie sie do wymiany....

: pt paź 28, 2005 00:03
autor: dondawidos
Miałem podobny problem, podobne podzespoly wymienialem i nic az w końcu przestawiłem pasek rozrzadu o jeden zabek(jakby delikatniej sie zblizył do znaku), wyregulowałem zaplon i pomogło.

: pt paź 28, 2005 00:41
autor: Boosterpl
Dziekuje za szybka odpowiedz, jak tylko skoncze robic konserwacje to sprobuje sie ustosunkowac do porady melona i dam znac jak mi poszlo :) Pozdrawiam

: pn mar 13, 2006 17:41
autor: Boosterpl
Jednak to nie w kompreski tkwi problem, gdyz po przelaczeniu na wypalanie benzyny po chili odzyskuje sprawnosc, tak jak by go zalewalo z rozdzielacza jak ten jest zimny. Po powrotnym przelaczeniu na benzyne znow szarpie i pali na 3 gary wiec podejzewam ten caly rozgaleznik tylko krzycza za niego 220zl a uzywki raczej nie chce, pytanie czy mozna to czyms zastapic wymienic np z silnika 1.6? http://www.automotosklep.pl/foty/026127177BHP.jpg ?


po latach... silownik podcisnieniowy na gazniu od ssania w obu gaznikach trachniety