Strona 1 z 2
migająca kontrolka płynu chłodniczego - Nic nie pomaga !!!
: śr lip 22, 2009 21:35
autor: ordy
Witam,
Mam problem z kontrolką temperatury (passat b4 1.9tdi 1Z)
Próbowałem już wszystkiego:
- przelutowałem cały licznik,
- wymieniłem stabilizator napięcia,
- przelutowałem przekaźniki w fabrycznym alarmie,
- użyłem sprayu do styków licznika,
- robiłem zworkę na czujniku płynu przy zbiorniczku,
- wymieniłem czujnik temperatury silnika.
- wymieniłem przekaźnik 109,
I ciągle miga, raz przestaje a potem znowu miga
Zauważyłem dziwną rzecz, jak kręcę kierownicą (wystarczą nawet minimalne ruchy) to przygasa troszkę oświetlenie licznika i wtedy zaczyna mrugać kontrolka płynu.
Pomocy, brak mi już cierpliwości...
: śr lip 22, 2009 21:52
autor: jeryk10
Jak mruga to wtyczka jest wpieta wzbiorniczek wyrownawczy
: śr lip 22, 2009 21:53
autor: ordy
Dokladnie, mruga jak wtyczka jest wpięta w zbiorniczek.
Mruga jak jest zworka (mostek) na tej wtyczce, a nie powinna.
Koledzy co może być tego przyczyną?
: czw lip 23, 2009 14:21
autor: goryl3
Poziom płynu oczywiście ok ?
: czw lip 23, 2009 14:43
autor: Paweł Marek
ordy pisze:a nie powinna
napewno? Nie pamiętam czy to włącznik zwierny czy rozwierny przy obniżeniu płynu. Rozumiem że jak wypniesz wtyczkę to przestaje mrugać, więc chyba włącznik jest uszkodzony albo poziom płunu za niski.
: czw lip 23, 2009 16:00
autor: dziabi3
przy obniżeniu płynu zwierany tak mi się zdaje bo nawet jest chyba przycisk kontrolny
kolego sprawdź ten czujnik u kogoś jak działa bo ja niestety nie posiadam
ale to jedno racjonalne wytłumaczenie dlaczego nie miga po odłączeniu
: czw lip 23, 2009 17:17
autor: ordy
Po odłączeniu wtyczki oczywiście że powinna mrugać, a zworkę się robi po to aby zasymulować sprawny czujnik i normalny poziom płynu.
Niestety nawet zworka nie powoduje przestania mrugania.
Chyba problem leży gdzieś indziej?
: czw lip 23, 2009 17:25
autor: Paweł Marek
ordy pisze:Chyba problem leży gdzieś indziej?
chyba sie trochę upierasz a nie rozumiesz działania. Wyjmujesz wtyczkę to tak jakby zworka była rozwarta czyli poziom płunu ok. To nie jest zawansowany technologicznie czujnik testowany przez licznik przy zapalaniu auta, tylko zwykła zworka, zwiera lub rozwiera dwa styki.
: czw lip 23, 2009 18:29
autor: flatron316
ordy pisze:Po odłączeniu wtyczki oczywiście że powinna mrugać, a zworkę się robi po to aby zasymulować sprawny czujnik i normalny poziom płynu.
Niestety nawet zworka nie powoduje przestania mrugania.
Chyba problem leży gdzieś indziej?
Ordy -tak jak ci Marek napisał
Czy jest ten czujnik typu NO czy NC czyli normal open -czyli w normalnym trybie (spoczynku) otwarty-czy normal connect -czyli w normalnym trybie zamknięty ,zwarty .
Czy jesteś pewien na 100% że jest to czujnik typu NO ???
Bo tylko wtedy zwarcie zworką (mostkiem) przyniesie jakiś efekt.
: czw lip 23, 2009 19:00
autor: ordy
Jakby tego nie interpretował, problem nie tkwi w tym czy jest wtyczka włożona czy nie - i tak mruga, czy jest zworka lub nie też mruga.
Problem tkwi gdzieś indziej.
: czw lip 23, 2009 19:10
autor: Paweł Marek
ordy pisze:Zauważyłem dziwną rzecz, jak kręcę kierownicą (wystarczą nawet minimalne ruchy) to przygasa troszkę oświetlenie licznika i wtedy zaczyna mrugać kontrolka płynu.
masz racje tego nie doczytałem
ordy pisze:problem nie tkwi w tym czy jest wtyczka włożona czy nie - i tak mruga, czy jest zworka lub nie też mruga.
a tego Ty wcześniej nie napisałeś
No to tak myślę że coś z licznikiem, pewnie tam jest stabilizator napięcia który się zepsuł. Było gdzieś na forum gdzie to jest w liczniku do golfa można wymienić, a jak w Pasku to może spytaj na forum elektrody albo passata.
: czw lip 23, 2009 22:10
autor: jeryk10
To jest dokladnie TCA 700Y Przyjzy sie uwaznie temu ma pewnie zimne luty i dlatego kontrolka gupieje
: czw lip 23, 2009 22:30
autor: DDR
Miałem nie dawno podobny przypadek,tylko u mnie przekrecając zapłon na "on" od razu wskazówka z chłodzenia szła w prawo i migała kontrolka chłodzenia,poszła nawet tak max w prawo że musiałem licznik odkręcić i ją dać w stan pierwotny bo wywaliło ją ze sprżężynki i leżała luzna,jezdziłem oczywiście na ogrzewaniu max cały czas bo nie miałem pewności że chłodzenie jest wporządku,a silnik przegrzać w taki upał bardzo łatwo,kilka przegrzań i silnik do wyrzucenia,do tego wentylatory mi sie włączały po wyłączeniu zapłonu i chodziły ok 5-10 min tak same od siebie,obojętnie czy silnik zimny czy ciepły.Wymieniłem włącznik wentylatora na chłodnicy,oraz czujnik temperatury wody.Problem z głowy wszystko gra,ale to mój przypadek.Przekaznik 109 odpowiada za rozruch silnika,uszkodzony on nie uruchomi przekaznika 67 bądz 167 pod którym jest pompa paliwa i wtedy nie odpalisz silnika chyba że na krótko przekaznikiem.Zobacz włącznik termiczny na chłodnicy u mnie był skorodowany i rozsypany jeżeli można tak to w ogóle nazwać.Powodzenia
: pt lip 24, 2009 19:59
autor: ordy
Paweł Marek napisał/a:
No to tak myślę że coś z licznikiem, pewnie tam jest stabilizator napięcia który się zepsuł
jeryk10 napisał/a:
To jest dokladnie TCA 700Y Przyjzy sie uwaznie temu ma pewnie zimne luty i dlatego kontrolka gupieje
Panowie przecież napisałem na początku
ordy napisał/a:
- przelutowałem cały licznik,
- wymieniłem stabilizator napięcia,
Problem jest skomplikowany, mogło coś paść z elementów na liczniku (rezystor jakiś, dioda lub Bóg wie co jeszcze...)
Ale dzięki za pomoc i zainteresowanie
[ Dodano: Pią Lip 24, 2009 19:54 ]
Jeszcze coś dzwinego zauważyłem, przy kręceniu kierownicą (nawet małe ruchy) przygasa nie tylko oświetlenie licznika ale i oświetlenie wnętrza samochodu i wtedy zaczyna mrugać ta kontrolka od temperatury...
Nasuwa mi się jeszcze jedna rzecz, a mianowicie pompa wspomagania.Czy nie ma przy pompie jakiegoś czujnika który jest związany również z tą kontrolką temperatury?
To by mogło wyjaśnić dlaczego przy ruszaniu kierownicy ona się zapala i dzieją się te anomalie...
Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?