Strona 1 z 2

wycieraczka

: śr lip 22, 2009 20:40
autor: menio
witam ile centów przed końcem szyby powinna zatrzymywać się wycieraczka kierowcy jak idzie do góry?


za odpo z góry welkie dzięki

: śr lip 22, 2009 21:18
autor: przem_uc
Witam. Dołączam się do pytania, jeśli menio pyta o odległość zatrzymania wycieraczki od słupka kierowcy.

: śr lip 22, 2009 21:20
autor: brynol
menio pisze:ile centów przed końcem szyby powinna zatrzymywać się wycieraczka kierowcy jak idzie do góry?
xD a co to za pytanie?
odkrec srube i ustaw jak Ci pasuje i jak wygodnie :D
tak bedzie najprosciej i najlepiej, w moim idzie do samego konca szyby..
jak bedziesz ustawial to wlacz spryski i na max obroty wycieraczke, bo na 2 biegu mocniej nia "rzuca"

[ Dodano: 22 Lip 2009 21:21 ]
zjedmij zaslepke z poczatku wycieraczki, odkrec srube, chyba 13 klucz i ustaw pod siebie ;p

: śr lip 22, 2009 21:22
autor: Paweł NPI
Wycieraczkę ustawiasz tak aby płasko równolegle do podszybia leżała, a u mnie idzie do momentu kiedy jest równolegle ze słupkiem... Ile to może być 2-3 centymetry...

: śr lip 22, 2009 21:22
autor: Paweł Marek
Na szybie którą teraz mam (podróba jakaś firmy nie pamiętam) jest kreska do usstawienia tego. Praktycznie prawie do krawędzi tak żeby o listwę dachową nie zaczepiała

: śr lip 22, 2009 21:33
autor: przem_uc
Ha, właśnie, ja też mam ustawienie firmowe, ale jak pada, to wycieraczka zostawia jakieś 8 cm przy lewym słupku - to poważnie utrudnia jazdę.
brynol pisze:xD a co to za pytanie?
odkrec srube i ustaw jak Ci pasuje i jak wygodnie
mam tak zapieczoną wycieraczkę na gwincie, że nie mogę ściągnąć (a na podszybiu nie da się tego solidnie podważyć) :(
a właściwie to zapieczona na gwincie jest ta podkładka pod śrubą - leję wd40 i nic.

: śr lip 22, 2009 21:52
autor: brynol
przem_uc, ja z moja walczylem tez sporo, no ale musi puscic... kilka razy spryskaj wd-40, poczekaj pare minut i probuj, musi puscic ;p
powodzenia

: śr lip 22, 2009 22:31
autor: menio
no to tak miałem stary mechanizm (zaje... wyrobiony) to jakieś 8 centów brakowało do słupka na pierwszym biegu na drugim tak nawalało w tą gume ze szkoda gadać a trzeciego tu już nie właczałem.. dlatego nie wiem ile zatrzymuje się w orginale więc z tąd to pytanie. Czyli 2-3 centy od słubka i bedzie dobrze? no i rzeby nie była za wysoko jak już jest w normal pozycji....

[ Dodano: 22 Lip 2009 22:35 ]
najprostszym sposobem zeby sciągnąć pióro z tego czopa to:
odkręcić nakretke
spryskać wó de
nastepnie lać wodą po szybie i włączyć 2 bieg (uwaga zeby woda nie ochlapała :grin:
po chwili czopy powinny chodzić nadal a całe pióra stać
wtedy zamykamy maske podnosimy pióra tak jakbyśmy chcieli wymienić wycieraczke i je wyciągamy
i to by było chyba tyle
w moim przypadku zadziałało pierwszorzędnie

: czw lip 23, 2009 10:01
autor: przem_uc
menio, gdybyś mógł podać bardziej jasny opis o co chodzi z tym
menio pisze:nastepnie lać wodą po szybie i włączyć 2 bieg (uwaga żeby woda nie ochlapała :grin:
po chwili czopy powinny chodzić nadal a całe pióra stać
Jak to uzyskać, że pióra nie chodzą jak jest włączony 2 bieg?
Chętnie spróbuję tego sposobu :chytry:

: czw lip 23, 2009 10:26
autor: flatron316
menio pisze:najprostszym sposobem zeby sciągnąć pióro z tego czopa to:
odkręcić nakretke
spryskać wó de
nastepnie lać wodą po szybie i włączyć 2 bieg (uwaga zeby woda nie ochlapała :grin:
po chwili czopy powinny chodzić nadal a całe pióra stać
wtedy zamykamy maske podnosimy pióra tak jakbyśmy chcieli wymienić wycieraczke i je wyciągamy
i to by było chyba tyle
To tak nie zabardzo jak ci się zaczną same czopy krecic.
Tam jest taki drobny frezik-i w ramieniu wycieraczki też -jak się czop obróci i to zetnie (wyszlifuje) w środku to potem może ci się ramię przesuwac na tym czopie np zimą przy sniegu i przyjmowac rózne pozycje albo zatrzymać

Ja bym raczej proponował jednak wyjąć normalnie -do góry

: czw lip 23, 2009 11:07
autor: T.O.B.I.
ja mam inny patent, podnoszę wycieraczki jak do wymiany i naciskam a raz pociągam wzdłuż osi mocowania ramienia za ramie oczywiście i zawsze puszcza

: czw lip 23, 2009 11:28
autor: Bednarus
Ja jak ściągałem wycieraczkę to odkręciłem śrubę i z wyczuciem ruszałem nią góra -dól. Jak się lekko obluzowała to potem bez problemu zeszła z czopa. I raczej w ten sposób frezów się nie uszkodzi.

: czw lip 23, 2009 13:03
autor: menio
przem_uc, to jest tak jezeli srubka jest odkrecona to już nic nie dociska pióra do szyby... wiec lejąc wode wycieraczka po czwili zaczyna sie coraz bardziej slizgać po szybie i tu zaczyna działać ta spręzynka co jest przy piórze podnosząć do góry ten koniec gdzie była przykręcona srubka...flatron316, jeżeli w szybko wyłączysz wycieraczki to Ci sie nic nie stanie a jak staniesz i bedziesz się patrzył ze czopy się kręcą a pióro nie to jasne ze ci sie zeszlifuje... ja tak robiłem i przy 160 nic się nie przestawia...

: czw lip 23, 2009 13:26
autor: Bednarus
Ale po co polewać wodą włączać wycieraczki i patrzeć jak się czopy zaczną obracać. Dużo zachodu. Ta sama zasada działania ma miejsce, kiedy ruszasz wycieraczką góra - dól. Sucho, czysto i szybko bez rozciągania węży, czy polewania wodą z wiaderka.