Strona 1 z 2

Skaczące obroty lub silnik gasnie

: śr lip 22, 2009 19:49
autor: rafal89wlodz
Witam mam takie problemy.

1) np jade autem i dojezdam do swiatel i wcisakam sprzeglo auto gasnie
2) obroty stoja czsem normalnie na ok 900 obortow a raz na 1100 a nawet czasem na 400-600
3) gdy skrece kola w aucie na maksa obojetne w ktora strone to wlasnie oborty tez silnie spadaja a auto czasem gasnie.

Wymienialem juz kable, swiece , filtry, olej, sonde lambda. podlaczylem go pod komputer i wyszlo mi ze uszkodzony jest czujnik halla czy to moze byc to??

z góry dzieki za odpowiedzi:)

: śr lip 22, 2009 21:29
autor: stonefree
rafal89wlodz pisze:podlaczylem go pod komputer i wyszlo mi ze uszkodzony jest czujnik halla
Błąd czujnika halla brak sygnału - bład jest zawsze przy diagnozie na nieuruchomionym silniku. Gdyby był uszkodzony, silnik nie pracowałby.
Co do objawów, to stawiałbym na silniczek krokowy, lub zasyfioną przepustnice.

: czw lip 23, 2009 13:14
autor: rafal89wlodz
silniczek krokowy tez byl wymieniany. na 1 szym komputerze wyszedl blad sonda lambda i czujnik przepustnicy. facet w sklepie pwoiedzial zeby wymienil sonde lambde i podpiol go znow pod kompa. wymienilem sonde i wlasnie podpiol mi go pod komputer i wyszedl czujnik halla.

: czw lip 23, 2009 13:54
autor: pelsonpnk
sprawdź czy nie łapie gdzieś lewego powietrza...
- przy filtrze powietrza
- koło wtrysku

: czw lip 23, 2009 14:35
autor: rafal89wlodz
a w jaki sposob to najlepiej sprawdzic??

: czw lip 23, 2009 15:02
autor: pelsonpnk
sprawdz czy rura ktora idzie od wtrysku do filtra jest dobrze zacisnieta, nie majakichs przerw itp.

: czw lip 23, 2009 15:40
autor: stonefree
pelsonpnk pisze:sprawdz czy rura ktora idzie od wtrysku do filtra jest dobrze zacisnieta
To akurat raczej nie powinno mieć znaczenia, bardziej nieszczelność za przepustnicą, czyli uszczelnienie podstawy wtryskiwacza, wężyki podciśnienia, wąż do serwa hamulców.

: czw lip 23, 2009 16:36
autor: rafal89wlodz
ok ale jak to sprawdzic czy to jest to?? nie wiem reką docisnac czy co??

: czw lip 23, 2009 17:29
autor: AndrzejYankes
Niesprawny (uszkodzony) przepływomierz też może powodować opisane przez Ciebie problemy. Tak miałem w swoim samochodzie - silnik gasł przy wciśnięciu sprzęgła, falowały obroty, oraz był błąd sondy Lambda - po wymianie przepływki jak ręką odjął

: czw lip 23, 2009 17:55
autor: rafal89wlodz
a duzo cie wyniosla wymiana?/


i jak sie dowiedziec czy rzeczywiscie to jest to??

: czw lip 23, 2009 18:00
autor: AndrzejYankes
rafal89wlodz pisze:a duzo cie wyniosla wymiana?/
Rok temu zapłaciłem w serwisie Boscha 620 PLN (w tym 10% rabatu). Obecnie cena jest niższa niż 500 PLN, ale piszę o przepływce do 1.6 AEK. Nie wiem jaka jest w Twoim autku. No i nie wiadomo, czy u Ciebie problem jest w przepływce.

Odłącz przepływomierz (wyjmij wtyczkę) i zobacz czy będzie jakakolwiek różnica w pracy silnika.
Ale zacznij, tak jak radzili koledzy, od sprawdzenia szczelności w dolocie i przewodach podciśnieniowych
Jakie jest oznaczenie Twojego silnika?

: czw lip 23, 2009 18:07
autor: rafal89wlodz
ok wiec teraz jak mam sprawdzic to lewe powietrze dociskac czy jak??

: czw lip 23, 2009 18:11
autor: AndrzejYankes
rafal89wlodz pisze:ok wiec teraz jak mam sprawdzic to lewe powietrze dociskac czy jak??
Ja poruszałem przewodami podciśnieniowymi i nasłuchiwałem świstu zasysanego powietrza i ewentualnej różnicy w pracy silnika

: czw lip 23, 2009 21:29
autor: stonefree
P.S. A tak wogóle rafal89wlodz, jaki to jest silnik??