
[MK2] zimny gaśnie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK2] zimny gaśnie
Witam mam MK2 z motorkiem 1.6 benzyna, bez LPG. Problem jest taki ze rano zimny tuż po odpaleniu gaśnie. Musze dodać gazu i potrzymać go przez ok minute na obrotach powyżej 2000 żeby było oki. O co chodzi? Samochodzik przyjechał z włoch- co to wersja bez ssania na gorący klimat??
Dodam że w ciepłe dni problem nie występuje.

- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
w 1.6 możesz mieć gaźnik elektroniczny 2 EE lub 2E2. Jeśli ten drugi to zapewne ssanie. Jest tam kilka awaryjnych elementów (bimetal, siłownik podciśnieniowy, zawór czasowy, wężyki podciśnieniowe. Praktycznie najczęściej pęka któryś wężyk albo membrana w siłowniku podciśnieniowym (taki mały plastykowy ok. 3 cm srednicy, u góry od przodu gaźnika), ma on też regulację. Przy elektronicznym nie wiem.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Przy elektroniczno-mechanicznym jest siłownik coś jak mały silnik po lewej stronie gaźnika patrząc od przodu auta i po włączeniu auta ten siłownik wydaje brzęczący dzwięk i słuchać stuknięcie domykającej się przepustnicy sannia zdejmij dolot powietrza i sprawdź czy się przepustnica sannia zamyka na zimnym silniku .. Pozdro
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
górna przepustnica jest zamknięta przy zgaszonym silniku. W momencie zapalenia ma się uchylić tak że powstaje szpara 4-5 mm. Jeśli tak sie nie dzieje to walnięty siłownik podciśnienowy który ją uruchamia. Szerokość tej szpary reguluje mała śróbka w korpusie gaźnika. Potem w miare rozgrzewania silnika bimetal stopniowo odchyla przepustnicę do pionu. Tak to mniej więcej działa w 2E2.
[ Dodano: Czw Paź 27, 2005 8:14 pm ]
Na gazie to ustrojstwo nie ma znaczenia, o tyle tylko że zmniejsza ilość dopływającej do silnika mieszanki gazowo-powietrznej na wolnych obrotach i przez to je obniża.
Na benzynie ma za zadanie wzbogacić mieszankę przy zimnym.
[ Dodano: Czw Paź 27, 2005 8:17 pm ]
górna przepustnica jest zamknięta przy zgaszonym silniku. W momencie zapalenia ma się uchylić tak że powstaje szpara 4-5 mm. Jeśli tak sie nie dzieje to walnięty siłownik podciśnienowy który ją uruchamia. Szerokość tej szpary reguluje mała śróbka w korpusie gaźnika. Potem w miare rozgrzewania silnika bimetal stopniowo odchyla przepustnicę do pionu. Tak to mniej więcej działa w 2E2.
[ Dodano: Czw Paź 27, 2005 8:14 pm ]
Na gazie to ustrojstwo nie ma znaczenia, o tyle tylko że zmniejsza ilość dopływającej do silnika mieszanki gazowo-powietrznej na wolnych obrotach i przez to je obniża.
Na benzynie ma za zadanie wzbogacić mieszankę przy zimnym.
[ Dodano: Czw Paź 27, 2005 8:17 pm ]
górna przepustnica jest zamknięta przy zgaszonym silniku. W momencie zapalenia ma się uchylić tak że powstaje szpara 4-5 mm. Jeśli tak sie nie dzieje to walnięty siłownik podciśnienowy który ją uruchamia. Szerokość tej szpary reguluje mała śróbka w korpusie gaźnika. Potem w miare rozgrzewania silnika bimetal stopniowo odchyla przepustnicę do pionu. Tak to mniej więcej działa w 2E2.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości