Strona 1 z 1

jak uszczelnić pokrywe zaworów abd 1,4

: ndz lip 19, 2009 22:00
autor: dziabi3
panowie mam mały problem bo po wymianie uszczelki pod pokrywą mam małe wycieki


kiedyś po wymianie oleju przez mechanika i po montażu uszczelki pod pokrywą miałem totalnie suchy silnik i on mi wkleił na klej miejsca przejść przez łuki pokrywy na silikon specjalny

po następnej wymianie oleju wymieniałem samo regulatory i wkleiłem całą uszczelkę na silikon wurtha czy jak to się tam pisze , specjalny do uszczelek i silnik przez 10 tyś był suchy dopiero po wymianie oleju puściła przy pasku rozrządu

wczoraj wymieniałem ją i pomyślałem ze zrobię jak mechanik wkleiłem tylko łuki uszczelki na klej i dociągnąłem jak on najpierw środek a potem boki i pupa

pościł olej środkiem pokrywy

i teraz pytanie wkleić znowu całą uszczelkę czy morze pokrywa przegięta za mocno

i czy mogę tą 2 dniową uszczelkę jeszcze raz użyć ?

: ndz lip 19, 2009 22:06
autor: haps
mialem podobnie, ale u mnie jest pogieta pokrywa i najpierw nalozylem silkonu na dekiel, na to uszczelke i znowu silkon..i trzyma nic nie puszcza..

jak olej lecial przy pasku rozrzadku to pewnie zimmering walka rozrzadu puszcza..

co do tej uszczelki, to jak jej nie zgniotles za bardzo to da rade...

no i przykrecaj dekiel po przekatnych..

: ndz lip 19, 2009 22:07
autor: jeryk10
Nigdy nie dawaj uszczelki na sylikon przykreciles za mocno i uszczelka poszla bokiem

: ndz lip 19, 2009 22:17
autor: dziabi3
ja mam na 3 śruby tylko co środkiem dekla idą i je się dokręca do oporu

czyli 10 Nm a to już koniec gwintu jest


a morze pokrywę kupić nowa

bo jak dałem na silikon takie scierzki cienkie to 10 tyś sucho było

a uszczelki jakieś dobre niby 45 zł

dodam ze odma czysta

: ndz lip 19, 2009 22:21
autor: haps
dziabi3 pisze:ja mam na 3 śruby tylko co środkiem dekla idą i je się dokręca do oporu

czyli 10 Nm a to już koniec gwintu jest
nie kojarze jak wyglada dekiel w 1.4 i na ile jest srub, ale nie chce mi sie wierzyc ze na 3..u mnie jest chyba na 8 o ile dobrze pamietam i nie dokreca sie bardzo mocno, tylko przylapac z kazdej strony, pozniej dokrecic i jezdzic...po zrobieniu kilkuset km dokrecic i nie powinno byc klopotu...

: ndz lip 19, 2009 23:02
autor: dziabi3
3 śruby w środku pokrywy zaworów

nie na obwodzie

jeśli bym miał na obwodzie to by nie było problemu

: ndz lip 19, 2009 23:26
autor: Krzyku
Wiatm,
Nie wiem jak wygląda uszczelka w 1.4 ale ja w swoim 1.8 też miałem przygody z wyciekami spod pokrywy. Uszczelki dostępne w sklepach są korkowo/gumowe i składają się z kilku elementów. To jest totalne badziewie. Po trzech próbach wymiany na te "uszczelki" postanowiłem zainwestować w coś co przypomina oryginalną. No i kupiłem w sklepie vw/seat gumową uszczelkę ze stalowym wzmocnieniem w środku, z tulejami dystansowymi na otworach żeby nie zgnieśc jej zbytnio - no i jak ręką odjął. Czasem oszczędza się tylko pozornie...

: ndz lip 19, 2009 23:42
autor: dziabi3
kurcze uszczelka ta sama co kiedyś mechanik mi zakładał i sylikon w tych samych miejscach tak samo dokrecone

i nie odtłuszczane

chyba mi tylko zostaje zrobić jak ostatnio sylikon wszędzie i trzymało na 10 tyś


a uszczelniacz na wałku nowy i szczelny

: pn lip 20, 2009 00:45
autor: ŁukaszMan
dziabi3 pisze:i nie odtłuszczane
a to źle.
ja mam tą samą pokrywę, w ABU i ABD są te same. Jak eliminowałem wyciek to zrobiłem tak:
Kupiłem uszczelke gumową firmy Victor reinz 38PLN były w niej też te 3 okrągłe gumki pod śruby.
Dokładnie odczyściłem powierzchnie głowicy(miejsce w którym będzie dociskać uszczelka) benzyną ekstrakcyjną (może być też rozpuszczalnik)i pokrywe od strony wewnętrznej również. Czystoś elementów to podstawa żeby uniknąć wycieku. Dokładnie przykładasz uszczelke na głowice są w głowicy takie małe bolce centrujące uszczelke,żeby sie nie przesunęłą. Przykładasz pokrywe i skręcasz od środkowej śruby zaczynając. Nie ma prawa cieknąć jeśli pokrywa jest prosta(dokładnie ją po oglądaj)
Sylikon to wyjście awaryjne. Można za sylikonować i po wyschnięciu silikonu wytrzeć jego nadmiar żeby nie szpecił wizualnie silnika. Ale tak jak mówię to jest wyjście awaryjne.

Istnieje taka opcja że śruby możesz mieć troche za długie i nie dociągają pokrywy. Zmierz je i głębokość gwintu w głowicy i zobaczysz jak jest. Jak coś to można je ze 2mm skrócić.

: pn lip 20, 2009 15:46
autor: dziabi3
panowie dziś umyłem silnik w pracy i po 20 km ani kropelki

podejrzewam ze mogły być to stare palmy

a śruby w abd są z dystansem, wkręca się je do oporu i dociąga 10 Nm

nie można skracać ich

a kiedyś rozmawiałem z tym mechanikiem co mi wstawiał uszczelkę na sylikon w miejscach gdzie są łuki nad wałkiem i on mówił ze tak robi się i faktycznie było suchutko ale on przeciągną tylko szmatką ranty i dodał ze troszkęq

muszą być tłuste by uszczelka sie rozłożyła

a ja ostatnio objechałem dokoła i na prostej uszczelka śliznęła sie

teraz zrobiłem jak mechanik zobaczymy co będzie dalej

ale zauważyłem ze jedna plama oleju pochodzi z czujnika oleju i trzeba bedzi go kupić

ale teraz jak to wygląda mam kupić taki sam kolor czy po numerach szukać

bo puszcza mi brązowy

: pt cze 11, 2010 07:38
autor: mmksk
Witam
Podpinam sie pod ten temat , ponieważ mam podobny problem, który sam sobie sprawiłem z pokrywą zaworów. Wymieniałem uszczelke głowicy , przy okazji wymieniłem równiez uszczelkę pokrywy zaworów ale za mocno ja przykręciłem i w jednej śrubie urwałem gwint, a druga nie trzyma chyba gwint sie starł w głowicy. Pokrywa jest przykręcana trzema śrubami. Co o tym myslicie?