Strona 1 z 1

Kontrolka ładowania

: ndz lip 19, 2009 18:59
autor: Pawełsz
Witam
Proszę o jakieś wskazówki. Mam pewien problem, nagle zaczęła palić mi się kontrolka ładowania. Nie ma innych objawów. Napięcie akumulatora wynosi 14,5 bez obciążenia. Podejrzewałbym szczotki na alternatorze, ale wtedy byłoby wtedy inne napięcie.

: ndz lip 19, 2009 19:14
autor: Byku21
A podczas czego zaczęła się zapalać????

[ Dodano: 19 Lip 2009 19:17 ]
Świeci na stałe czy mryga szybko????
Czytałeś???
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... B3adowania
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... B3adowania

: ndz lip 19, 2009 20:55
autor: Pawełsz
Zapaliła się (bez mrugania) nagle przy prędkości 60-80 km. Zgasła na chwilę i znów zaświeciła. Przejeździłem tak koło 30 km. Potem zaczęła cały czas świecić. Wymieniłem rok wcześniej regulator napięcia. Czytałem informacje pod podanymi adresami, wynika z tego, że może to być wina komutatora na wirniku. Co o tym sądzicie???

: ndz lip 19, 2009 21:57
autor: jeryk10
Masz diode siknieta lub odlutowal sie stojan na jednym przewodzie Operacja do zrobienia alternator do wyciogniecia na stol operacyjny

: pn lip 20, 2009 20:23
autor: k3fir
jeryk10 pisze:Masz diode siknieta lub odlutowal sie stojan na jednym przewodzie Operacja do zrobienia alternator do wyciogniecia na stol operacyjny
uzwojenie nie ma prawa sie tam odlutowac, jest zacisniete i lutowane, skoro ma ladowanie to tu jest ok

a jak by dioda poszla to by sie grzal i wyl

Pawełsz, z tego co piszesz to komutator mogl sie skonczyc juz jak przez chwile mrygalo to cos tam lapalo, a pozniej calkiem sie przetarl, jak wyjmiesz regulator to bedziesz widzial i szczotki i komutator w jakim jest stanie

: wt lip 21, 2009 08:31
autor: jeryk10
k3fir tu sie mylisz Ostatnio mialem w Polo 93 rok mial rozlutowany przewod od stojana Tez byl orginal fabryka zacisniety i zalutowany Mialem pare takich przypadkow co do diody to alternator sie nie grzeje ani wyje Tym wyciem i grzaniem sie jest spowodowane uszkodzenie stojana przebicie jego do masy Kolega i tak musi wyciognac alternator nawet jak ma padniete pierscienie to i tak musi go miernikiem pomierzyc dla pewnosci czy po drodze cos jeszcze nie padlo