Jakie ciśnienie oleju, ma być 1,4 16v

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Jakie ciśnienie oleju, ma być 1,4 16v

Post autor: Seba51a » ndz lip 19, 2009 14:56

Gdzieś wyczytałem, że ma wynosić 2MPa. Z mojej skromnej wiedzy to ciśnienie się zmienia na zimnym silniku i ciepłym - będzie się różniło no i z upływem czasu eksploatacji spadało - jaka tolerancja jest tego ciśnienia, w tych dwóch przypadkach??? Proszę o pomoc.



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » ndz lip 19, 2009 15:16

Ja znalazłem tylko informację że przy 200 obr/min i temp oleju ciśnienie nie może być niższe niż 2,0 bar. Przy wyższych obrotach ciśnienie nie może przekroczyć 7,0 bar



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lip 19, 2009 15:31

bibi466 pisze:przy 200 obr/min
przy 2000



Awatar użytkownika
Marcinus29
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob lip 26, 2008 11:07
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Marcinus29 » ndz lip 19, 2009 15:32

Chyba nie ma tolerancji ja mam w mk3 1.8 bara przy 2 tys i przy dłuższej jezdzie na wolnych obrotach kontrolka oleju się świeci.


[url=http://img69.imageshack.us/i/r32ocsignpanelligna.jpg/][img]http://img69.imageshack.us/img69/2773/r32ocsignpanelligna.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » ndz lip 19, 2009 15:37

edzio pisze:przy 2000
oczywiście moja pomyłka



Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Seba51a » ndz lip 19, 2009 15:37

bibi466 pisze:Ja znalazłem tylko informację że przy 200 obr/min i temp oleju ciśnienie nie może być niższe niż 2,0 bar. Przy wyższych obrotach ciśnienie nie może przekroczyć 7,0 bar
To ja mam chyba do wymiany pompę oleju. Przy prawie zimnym silniku miałem wynik około 1,8 a po rozgrzaniu 1,5 bar-a. Dodatkowo przy próbie max prędkości auta i zejściu do 140 km/h oświeciło mi się ciśnienie oleju. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu było już OK. Dodatkowo mam stuki (jakby od zaworów) - ich wymiana prawie nic nie zmieniła.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lip 19, 2009 16:00

Seba51a pisze: Dodatkowo mam stuki (jakby od zaworów) - ich wymiana prawie nic nie zmieniła.
silnik kończy żywot,wymiana pompy nie pomoże.



Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Seba51a » ndz lip 19, 2009 17:26

edzio pisze:
Seba51a pisze: Dodatkowo mam stuki (jakby od zaworów) - ich wymiana prawie nic nie zmieniła.
silnik kończy żywot,wymiana pompy nie pomoże.
skąd ta pewność, - nie mówię że nie, ale autko ma całkiem fajnego ducha. Możesz poprzeć swą teorię...



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lip 19, 2009 17:30

przecież piszesz ,że stuka.



Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Seba51a » ndz lip 19, 2009 17:36

edzio pisze:przecież piszesz ,że stuka.
no i... - wiesz co???



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lip 19, 2009 18:02

rzeczywiście masz silnik dobry tylko ,że nie ma ciśnienia oleju :bigok: i kontrolka się zapala.



Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Seba51a » ndz lip 19, 2009 19:05

edzio, ja szukam porady, a nie idiotycznych informacji, - że mam problem, to wiem i że się popsuł to też wiem - znam taki kawał o down-ie i autobusie który się popsuł - przypominasz mi bohatera tego kawału. Pomogę Ci, szukam porad typu: wymień pompę, i tłoki kompletne + szlif itp., może zawory stukają bo jest słabe ciśnienie i wystarczy wymienić właśnie pompę. edzio, jak masz poradę dla mnie to pisz, a jak nie to ja wiem, że się "popsuł"
Gratuluję Ci, odpowiedzi - strasznie mi pomogły
Ostatnio zmieniony ndz lip 19, 2009 19:08 przez Seba51a, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lip 19, 2009 20:05

a skąd ja mogę wiedziec o co pytasz jak w temacie pytasz o wartości ciśnienia.Jeżeli chcesz naprawiac to trzeba miskę olejową ściągnąc i zobaczyc do smoka pompy i panewki obejrzec na początek.



Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Seba51a » ndz lip 19, 2009 20:27

edzio, jak widzisz temat się rozwiną, a Ty w nim mnie dobijasz i cieszysz się bo ktoś ma kłopot - tak to odczułem.
a co do ostatniej Twojej porady to też tak od jutr zacznę. Stuki to wiem, już na 100% że pochodzą od sworzni i tłoków. Koszt 4 to 1200 zł - ciekawy jestem tylko z tym ciśnieniem - czy to od pompy oleju czy panewki. Jak można to ocenić. Muszę się zastanowić co robić jakie to będą koszty, bo jest do kupienia coś takiego - http://moto.allegro.pl/item690937535_si ... _nowy.html



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 357 gości