Strona 1 z 1

kąt wyprzedzenia zapłonu - problem

: sob lip 18, 2009 00:26
autor: MkII 1.3Digijet
Witam

Szukając przyczyny szarpania i dławienia się silnika, przyspieszyłem wczoraj delikatnie zapłon. Zabieg ten pomógł bo nareszcie silnik się wkręca na obroty normalnie, ale przy szybkim wciśnięciu pedału gazu silnik dzwoni.To chyba spalanie stukowe wydaje mi się? Co zrobić bo jęśli cofam aparat to dzwonienia nie ma ale silnik szarpie przy przyspieszaniu.Nie można znależć optymalnego ustawienia:/
A może ktoś wie, może dobrze miałem ustawiony zapłon, tylko coś innego jest walnięte, i przyspieszenie zapłonu jakby pomaga rozwiązać problem tego szarpania.

: sob lip 18, 2009 07:55
autor: Paweł Marek
A czy ta waria pojawiła się tak znikąd? Nie był np wcześniej rozrząd zmieniany? Ja bym sie najpierw upenił co do ustawienia rozrządu, potem skład mieszanki na analizatorze śróbą w przepływce po odpięciu sondy, mierzyć w rurce pomiarowej. I stan calego układu zapłonowego, czyli takie podstawy.

: ndz lip 19, 2009 10:09
autor: MkII 1.3Digijet
Rozrząd jest w porządku,a problem się pojawił raczej nagle. A czy to jest normalne że jeżeli zapłon się opóźnia to silnik zaczyna szarpać? czy powinien najwyżej stracić na dynamice?

: ndz lip 19, 2009 10:23
autor: eastwood
cześć,
Przyznam, że nie wiem jak jest w twoim silniku.
U mnie jest podciśnieniowe przyspieszenie zapłonu. Gdy wciskam gaz silnik dzwoni przez ok. 1 sek i przestaje. Odpowiedzialna jest za to membrana przy aparacie zapłonowym. Gdy silnik wchodzi na obroty membrana przyśpiesza zapłon.

pozd

: ndz lip 19, 2009 10:40
autor: artur1902
wyprzedzenie powinno wynosic 5 stopni ale i tak ustawisz to tylko na lampie