Strona 1 z 1

Alternator i wahlujące koło pasowe :P

: pt lip 17, 2009 21:09
autor: ace-mati
Witam wszystkich.

Mam dwa problemy ze swoim golfikiem 1.6 RF, otóż pierwszy to to że zaczęły huczeć mi łożyska alternatora :bajer: , więc kupiłem łożyska SKF i zabrałem się do wymiany :food: , wymontowałem alternator i moja przygoda skończyła się na tych czterech długich szpilkach :grrr: co zaznaczyłem na zdjęciu. Ale przed tym jedną urwałem :food: a jedną wykręciłem a dwie pozostają nie wzruszone :ass: po prostu sprężynują można przekręcić w trochę w jedną stronę ale zaraz same wracają :D I tu pytanko do Was macie na to jakieś rady??? Próbowałem psikać to WD40 i innymi tego rodzaju specyfikami. to zdjęcie jakby ktoś nie wiedział o co chodzi:



Obrazek


A drugi problem to majtające się koło pasowe na wale. Strasznie mnie to denerwuje, myślę że to ono załatwiło mi łożyska w altku bo strasznie się macha. I tu też pytanie do was:

Da się takie koło dokupić??? (nowe)
Mam dostęp do maszyn typu frezarka i tokarka i specjalisty który twierdzi że takie coś może dorobić. Próbował już ktoś z was tego??

a to zdjęcie jeśli ktoś nie wiedziałby o co chodzi:

Obrazek


Za pomoc z góry dziękuję i obiecuje punkciki :D Pozdrawiam ace-mati

: pt lip 17, 2009 21:22
autor: Lipek81
Na te szpilki to odpowioednio dopasowany srubokręt i puknąc do młoktiem. Popukać kilka razy -może wtedy odpuści. Co do koła pasowego - trzeba zobaczyć przede wszystkim, czy to wina koła, czy może oś jest uszkodzona. Kółko dostaniesz na szrocie - zobacz tylko, cz6y nie za mocno wytarte i będzie ok.

: pt lip 17, 2009 21:24
autor: ace-mati
Lipek81 pisze:Co do koła pasowego - trzeba zobaczyć przede wszystkim, czy to wina koła, czy może oś jest uszkodzona. Kółko dostaniesz na szrocie - zobacz tylko, cz6y nie za mocno wytarte i będzie ok.

Jak poznać czy to koło jest uszkodzone czy oś??? Bo ono jest bodajże na 4 śruby mocowane.

: pt lip 17, 2009 21:33
autor: Lipek81
Koło pasowe alternatora mocowane jest na jedną dużą narkętkę. Musisz ją odkrecic blokująć jednocześnie koło pasowe. Potem ściągasz podkładkę i uwaga, żeby klin nie wypadł. Ściągasz koło z ośki i patrzysz, czy ośka nie ma bicia jak sie obraca. Kółko to raczej chyba tylko na oko sprawdzisz, czy jest proste - możesz przyłożyć je do jakiejś płaskiej powierzchni i zobaczyć, czy nie odstaje z którejś strony.

: pt lip 17, 2009 21:50
autor: Paweł Marek
koledze chodzi o koło pasowe wału. Ktoś się z nim delikatnie mówiąc niedelikatnie obszedł. Zdejm je, powinno udać się wyprostować u tego znajomego tak żeby nie biło. To jest dość cienka i miękka blacha. Po zamocowaniu w uchwycie tokarskim da się naprostować, albo szrot

: pt lip 17, 2009 21:54
autor: ace-mati
dzięki bardzo za odpowiedzi, jutro jadę walczyć z alternatorem a w poniedziałek koło ląduje ja tokarce :D

: pt lip 17, 2009 21:58
autor: Lipek81
A kurcze, znowu nie doczytałem... No to oprócz krzywego kola pasowego może być jeszcze chyba problem z rozwalonym klinem na wale - tak mi się wydaje.Trzeba by zaobserwować, czy małe kółko rozrządu też lata na boki, czy nie. Koło pasowe jest przykrecane do tego małego od rozrządu.

: pt lip 17, 2009 22:10
autor: Paweł Marek
Lipek81, tylko że ja już przerabiałem temacik. Nie mogłem wyjąć śróby dolnej od altka bo opeirała się o podłużnicę. To wziąłem wajchę i odciągnąłem cały silnik w lewo troszkę no i niestety wajcha oparła się o to koło. Wcale mocno nie ciągnąłem a skrzywiło się ze 3 mm. No ale stuk puk młoteczkiem tylko nie po brzegu i już jest ok.

: pt lip 17, 2009 22:17
autor: Lipek81
Tzn. ja nia zaprzeczam, że kólko pasowe jest krzywe - ale przyczyną może też być właśnie krzywe osadzenia kółka rozrządu. Ojciec miał kiedyś do czynienia z passatem B3 1.8 - konstrukcja ta sama - i tam właśnie był uszkodzony akurat wał - a konkretnie te gniazdo od klina chyba, jak dobrze pamietam.

: sob lip 18, 2009 17:06
autor: ace-mati
jednak krzywe jest kółko pasowe :D nic z nim nie da się zrobić bo strach że rozpadnie się w ręku :bajer: zaczynam poszukiwania na szrocie lub u znajomego bo doszły mnie słuchy że rozbił golfa.


co do alternatora to było potrzebne większe zaangażowanie, musiałem poprzecinać szpilki rozwiercić otwory nagwintować i wkręcić większe szpilki z alternatora z audi 100 z 74r :D ale jakoś sobie poradziłem :okej: Dzięki chłopaki za pomoc.