Strona 1 z 1

Kłopot z silnikiem AKQ 1,4 16V Proszę o pomoc

: pt lip 17, 2009 20:44
autor: ice4
Witam, Temat był już często poruszany ale każdy przypadek inny więc proszę o małą POMOC. Posiadam Golfa MK4 1,4 silnik AKQ - przejechane 150.000km od ok. 10-20tys. km. zaczął strasznie szarpać i tracić wolne obroty. Rano wyjeżdżając muszę go odpalać na 4-5 razy bo gaśnie i strasznie kopci. Ciepły silnik bez problemów startuje. Jadąc na LPG delikatnie szarpie i potrafi zgasnąć parę razy w drodze, jadąc na benzynie - gaśnie na każdym skrzyżowaniu.

Pierwsze co zrobiłem to wymiana czujnika temperatury cieczy i diagnostyka VAGiem. - bez rezultatów. Wyszyściłem przepustnicę i zebrałem budyń z węża od odmy - bez rezultatów.
Dziś wymieniłem u mechanika świece + kable( :panna: 450zł we wrocławiu) - bez rezultatów.

VAG pokazuje że sonda działa na LPG, na benzynie nie działa :(

Diagnoza - mała kompresja na 2 cylindrze - czyli silnik do wymiany - 2000zł

Co o tym sądzicie ??? , jest jeszcze jakaś szansa by go uratować ???

Dzięki za każdą pomoc !

: pt lip 17, 2009 22:06
autor: stonefree
ice4 pisze:Diagnoza - mała kompresja na 2 cylindrze - czyli silnik do wymiany - 2000zł
A dlaczego nie wymiana pierścieni i dotarcie zaworów?

: sob lip 18, 2009 07:14
autor: ice4
żeby sprawdzić czy to pierścienie czy zawory czy inne dziadostwo - trzeba rozebrać pół silnika. Wyjdzie za to ok. 1000pln i okaże się że nie opłaca się go robić bo cena części przewyższy cenę silnika ...

: ndz lip 19, 2009 12:01
autor: bibi466
ice4 pisze:żeby sprawdzić czy to pierścienie czy zawory czy inne dziadostwo - trzeba rozebrać pół silnika.
- zanim rozbierzesz zrób sobie próbę olejową będziesz wiedział znacznie więcej

: ndz lip 19, 2009 17:23
autor: stonefree
ice4 pisze:trzeba rozebrać pół silnika. Wyjdzie za to ok. 1000pln
Zmień mechanika ...