Strona 1 z 1

świece trój-elektrodowe w mk3 1.8 ABS

: pt lip 17, 2009 08:53
autor: Lukasz_mk2
witam właśnie zabieram się za wymianę oleju, filtrów i świec. Będąc w sklepie poprosiłem o świece do mk3 1.8 ABS i gościu dał mi NGK 3-elektrodowe i pokazał w katalogu NGK że takie idą na pierwszy montaż :goof: Mam pytanie czy takie świece mają jakiś sens przy tym motorze, zawsze jeździłem na jednoelektrodowych iskrach. Co o tym sądzicie?

cdn

: pt lip 17, 2009 08:55
autor: czarna małpa
od 5 lat śmigam na tych świecach,po zmianie silnika na 1.8 abs też zapodałem sobie takie,NGK jedne z lepszych świec na rynku,raczej malo kto wypowie sie negatywnie na ich temat,POLECAM.

[ Dodano: 17 Lip 2009 08:56 ]
iSKRY SĄ DO MOTORYNEK :jezor: :jezor: :jezor:

: pt lip 17, 2009 08:58
autor: ...OSA...
jasne ze bierz, mimo tego ze zakladam ze nie masz problemow z silnikiem to jedno elektrodowe chodzily dobrze ale 3 elektrodowe zawsze beda lepsze i pewniejsze.

: pt lip 17, 2009 09:04
autor: czarna małpa
...OSA..., wszystko i na temat.

: pt lip 17, 2009 09:20
autor: michaloss
Szczerze ci powiem że to nie ma różnicy ile ma elektrod ważna jest tylko jaką ma przerwę między elektrodami, gdzieś kiedyś na sieci znalazłem artykuł na ten temat i świece zapłonowe w silniku maja tylko dawac iskrę o odpowiedniej długości a przyrostu mocy żadna nie daje .

: pt lip 17, 2009 09:23
autor: Lukasz_mk2
michaloss, nie nastawiam się na dodatkową moc ale czytałem kiedyś gdzieś w jakiejś gazecie że te świece x-elektrodowe to jakiś badziew

: pt lip 17, 2009 09:26
autor: dani3lo
ja mam 3 elektrodowe i nie narzekam :) sa jeszcze 4 elektrodowe :D

: pt lip 17, 2009 09:41
autor: mate64
Lukasz_mk2, fabrycznie VAG w silnikach 1,8 montował świece 3 elektrodowe. Chodzi nie tyle o moc co o jakość spalania mieszanki. Szczerze powiem że miałem założone NGK jednoelektrodowe ze względu na gaz i tak wróciłem do oryginału. Nie raz już przekonałem sie że rozwiązania stosowane przez inżynierów VAG sie sprawdzają.
I fakt zakładanie świec o tuningowych specjalnie do gazu itp itd ma mały sens, ale ja osobiście wierze w pomysł; inżynierów VAG.

michaloss, odległość elektrod to nie wszystko, ważna jest też jakość i kształt iskry oraz temperatura świecy, i wbrew pozorom jeśli parametry świecy będą niewłaściwe to moc tez na tym ucierpi.

: pt lip 17, 2009 11:16
autor: Lukasz_mk2
mate64, a czy NGK V-line są dobre do gazu bo właśnie takie kupiłem??

: pt lip 17, 2009 12:37
autor: lwlw
Oczywiście, że 3-elektrodowe mają sens. Ja zawsze takie miałem, jak kupiłem auto przejechałem na nich na gazie jakieś 40 tys., wymieniłem i mam już kolejne 36 tys. i zero problemów zarówno na tych jak i poprzednich. Mam NGK BUR5ET - takie idą do AAM, a do Twojego ABS chyba BUR6ET.

: pt lip 17, 2009 13:28
autor: mate64
Lukasz_mk2, oczywiście, symbolu do vw w tej chwili nie pamiętam BUR6ET bodajże. Sam mam na takich przekulane ponad 10 kkm i póki co odpukać nic się nie dzieje

: pt lip 17, 2009 17:48
autor: stary
ja mam Beru UltraX 4-elektrodowe i ci powiem tak ze 8 lat jezdzi auto na nich i cały czas suchutkie są a ile jezdzily jeszcze u poprzedniego wlasciciela to nie wiem,

: pt lip 17, 2009 18:04
autor: ŁukaszMan
Do twojej furki będą pasować te z NGK:
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1320& ... rzen/21450

A tu masz mały opis świec może coś Ci to pomoże :)
http://www.bazarek.pl/produkt/0/212473/ ... -line.html