Strona 1 z 1

Jakie ciśnienie 2.0 GTi 8v

: czw lip 16, 2009 23:05
autor: Gawior
Jak w temacie potrzebuje na szybko dowiedzieć się jakie powinno być ciśnienie na cylindrach w Golfie 3 2.0 GTi 8v, gdyż jutro jadę obejrzeć/kupić takie coś i mam manometr do mierzenia ciśnienia, ale nie wiem jakie powinno być w normie dla auta nigdy nie zasilanego gazem.

Z góry przepraszam jeżeli powieliłem temat/pytanie ale na tyle co szukałem to nie znalazłem, a zależy mi na szybkiej odpowiedzi. Z góry dziękuję.

: czw lip 16, 2009 23:19
autor: haps
najwazniejsze aby mial na kazdym cylindrze takie samo cisnienie, a przynajmniej bardzo zblizone...

jak bedzie mial 11atm to silnik zyleta...

: pt lip 17, 2009 08:45
autor: Gawior
Mniej więcej do brać go jak będzie miał do ilu atmosfer? Tzn. ile atmosfer może mieć najmniej żeby było warto go brać ?

: pt lip 17, 2009 10:18
autor: Paweł Marek
Patrz jak kolega wyżej napisał żeby było równe w cylindrach. Artości konkretne nie sa w pełni miarodajne, bo manometry nie sa zbyt dokładne. Ale jeśli masz "pewny" manometr to poniżej 11 bym nie brał.

: pt lip 17, 2009 12:54
autor: Gawior
OK. Wielkie dzięki za pomoc.
Według książki serwisowej ma być 10.4 plus/minys 0.5.
Dodam że mój Peugeot ma po remoncie głowicy trochę ponad 11.5, a manometr pożyczyłem od znajomego mechanika i sądzę że dość dobry.

: pt lip 17, 2009 13:37
autor: Paweł Marek
Gawior pisze:Według książki serwisowej ma być 10.4 plus/minus 0.5.
kolego chyba mylisz stopień spręzania z ciśnieniem spręzania, to nie to samo.
Stopień to wartość wyliczona ( z srednicy tłoka, skoku tłoka i objetości komory spalania przy górnym położeniu tłoka) podawana w specyfikacji danego silnika
Ciśnienie to wartość realnie zmierzona, i zwykle serwisówki podają wartość 7 barów jako granicę do remontu, ale zdrowy silnik może mieć i 13 -14 atmosfer.

: pt lip 17, 2009 14:27
autor: Gawior
Dzięki za poprawienie i ukierunkowanie mojej wiedzy. Czyli sumując poniżej 11 atmosfer nie brać ? Mam tak rozumieć. Zwłaszcza że widnieje możliwość założenia do niego sekwencji w zależności ile będzie palił Pb pod moją nogą.

: pt lip 17, 2009 14:32
autor: Paweł Marek
Gawior pisze:Czyli sumując poniżej 11 atmosfer nie brać ?
z tym że to nie jest jedyny wykładnik sprawności silnika, bo jeszcze ciśnienie oleju, szczelność silnika itd. Przyjmij że 11 mógłby być ale to już żadna rewelacja. Powyżej 12 byłoby dobrze.

: sob lip 18, 2009 01:43
autor: Gawior
Auto było strzelone w kolo ( skrzywione w pionie ) i całe lakierowane oprócz dachu, progi także do wymiany. Więc nawet ciśnienia nie zmierzyłem. Coś jeszcze z silnikiem było nie tak ( strzelał w filtr ).

[ Dodano: 20 Lip 2009 22:46 ]
Nabyłem autko z ciśnieniem na 3 cylindrach minimalnie poniżej 14 atmosfer i na 2 czy 3 cylindrze ( zależy od której strony się liczy ) miał deczko powyżej 13 atmosfer.
Tutaj teraz stawiam pytanie czy takie ciśnienie było by możliwe do uzyskania gdyby ktoś użył "moto doktora" ?
Silnik się zbiera dobrze i nie źle ciągnie.