wybór/użytkowanie opon - kilka pytań

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

wybór/użytkowanie opon - kilka pytań

Post autor: adas01 » wt paź 25, 2005 16:30

być może głupie, być może nie

1. jaki jest naprawdę minimalna głębokość bieżnika, aby czuć się bezpiecznie
- dla letnich
- dla zimówek

2. czy nośność opony i / lub indeks prędkości mają jakikolwiek wpływ na trwałość bieżnika - tzn. czy jeśli wyjściową nośnością jest opona 82T to czy zrobiłbym więcej km na 82H ew. 88T zakładając oponę tego samego producenta z tym samym typem bieżnika?

3. na ile wiarygodne są ciśnieniomierze na stacjach benzynowych? jak dotąd zawsze pompowałem "na oko" - czyli aż opona nie "rozłaziła się" pod ciężarem auta, aczkolwiek wskazania bywały różne

4. kiedy (w sensie zmian temperatury) tak naprawdę warto zmienić opony na zimówki? czy ktokolwiek z Was miał okazję zaobserwować np. różnicę w poruszaniu się po suchej oraz mokrej nawierzchni w temp. w okolicach 0-4*C na zimówkach / letnich?

to tyle. z góry dzięki
pozdrawiam :pub:



mortas
Fuel is my Blood
Fuel is my Blood
Posty: 370
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:48
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mortas » wt paź 25, 2005 18:36

ad.1 Każda opona ma znacznik zużycia bieżnika, takie zgrubienie w rowku bieżnika. Myślę, że jeżeli bieżnik ma jeszcze 1 mm do tego znacznika czas najwyższy wymieniać!
ad.2 Kilometrów zrobiłbyś tyle samo ale z mniejszym komfortem (wzmocnione boki opony).
ad.3 Nie radzę pompować "na oko". Ciśnieniomierze są w miarę dokładne, a jeżeli się mylą to i tak napompujesz równo źle, ale przynajmniej nie zdziwisz się przy hamowaniu!
ad.4 Ja zmieniam jeżeli temperatura w tygodniu spadnie do średnio 7 st. C. Przy niskiej temperaturze letni bieżnik się utwardza i jazda nie jest już tak bezpieczna, zwłaszcza na mokrym!


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=47926]>>MOJA BYŁA LALECZKA<<[/url]
[url=http://avatars.jurko.net][img]http://img1.jurko.net/avatar_14129.jpg[/img][/url]

www.konstel.webs.com

Awatar użytkownika
Bezy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 17:26
Lokalizacja: woj. pomorskie
Kontakt:

Post autor: Bezy » wt paź 25, 2005 20:57

mortas pisze:ad.4 Ja zmieniam jeżeli temperatura w tygodniu spadnie do średnio 7 st. C. Przy niskiej temperaturze letni bieżnik się utwardza i jazda nie jest już tak bezpieczna, zwłaszcza na mokrym!
Było ostanio w jednym z niusów na onet.pl , ze wersja z 7 st. C. to propaganda koncernów oponiarskich. Zimą opony przydają sie tylko na zaśnieżonych drogach.Wersja z utawrdzaniem się gumy nie sprawdziła się. Tj. zrobiono testy w temp ponizej tych 7 stopni na oponach letnich na suchej i mokrej nawieżchni - i test wypadł lepiej dla opon letnich albo porównywalnie. No cóz jak zwykle chodzi o kase.... Chociaż nie mówię, przezorny zawsze ubezpieczony.


Zmarła matka abonenta radiowego....

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » czw paź 27, 2005 19:09

ja zmienie na zimowki jak beda mrozy chyba ze wczesniej sypnie sniegiem

kiedys widzialem testy w jakims magazynie i opona letnia przy - 10 stopniach na suchym asfalcie zachowuje sie tak samo jak zimowa, a przy dodatnich temepraturach to tylko zimowki dostaja po dupie no i oczywiscie zimowki piszcza na szybciej pokonywanych zakretach :]



Awatar użytkownika
krzysio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn sie 15, 2005 06:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysio » czw paź 27, 2005 19:19

Ja jeszcze nie miałem okazji sprawdzić opon zimowych (mója pierwsza zima), ale z tego co słyszę od kierowców to inaczej sie jeździ (choć nie wiem od jakiej temp. sie zakłada) ale temp zakładania to nie zmowa firm oponiarskich bo i tak masz te opony i czy założysz w listopadzie czy w grudniu to dla nich chyba nie ma różnicy.


[you] dobrze że jeździsz vw

Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » czw paź 27, 2005 21:42

mortas, jesteś wielki, :prayer: dla Twojej wiedzy !

co do pkt. 4 to też czytałem njusa na onecie, mam mieszane uczucia jeśli chodzi o nasz klimat - o ile w zachodniej części kraju można jakoś liczyć na brak brei pośniegowej / śniegu, to jeżdżąc w środkowej i wschodniej części kraju, o górach nie wspominając, to nie masz szans, że przez zimę nie uświadczysz nigdzie śniegu, lodu i błota - co jak dla mnie oznacza jałowość tego typu "sensacji" - i tak przewaga zimówek okaże się ważniejsza niż ich słabsze parametry na suchym/mokrym;

mając choć trochę oleju w głowie każdy wie, że nie ma produktów w 100% uniwersalnych, wszystko jest mniejszym lub większym kompromisem na korzyść czegoś lub czegoś innego

osobiście zamierzam założyć zimówki, z pełną świadomością ich niższości na suchych i mokrych nawierzchniach, a planuję zrobić to z nadejściem pierwszych mrozów, nie wcześniej



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 435 gości