Strona 1 z 1

MK2 tarcze tyl

: śr lip 15, 2009 10:56
autor: puntspusy
Posiadam MK2 z 89r z silnikiem 1,6 (51kW)
z tylu mam tarcze ktore nadaja sie do wymiany niestety dzwoniac po roznych miejscach nikt niepotrafi mi sprzedac tarcz do tego auta twierdzac ze ich tam poprostu niepowinno byc.
Mam wiec pytanie, czy tarcze oryginalnie wystepowaly w tym aucie z tym silnikiem ?
Jesli nie to z jakiego auta moge miec tarcze ?
Czy srednica tarcz wystarczy do tego abyscie mi pomogli w doborze tarcz ? Jakie inne dane pomoga, podkreslam ze niechcialbym ich sciagac do pomiarow.

: śr lip 15, 2009 11:28
autor: sas_gti
oryginalnie ich tam faktycznie być raczej nie powinno. Z tarczą z tyłu wychodziłu mk2 od wersji gt czyli 1.8 90 KM w górę.
Ale jesli mowisz im ze masz tarcze to ich to nie powinno obchodzić czy powinny byc czy nie. Ja bym sie zapytał ich czy w takim razie skoro twierdzą że tam nie powinno być tarcz a jednka są to oni mi ich nie sprzedadzą? :)
W mk2 jest tylko jeden rodzaj tarcz na tył wiec nie ma powodów żeby był problem z doborem. Chyba ze mylisz tarcze z bębnami.

: śr lip 15, 2009 13:34
autor: puntspusy
sas_gti pisze:Chyba ze mylisz tarcze z bębnami.
prosze cie :grin:

skoro w mk2 jest tylko jeden rodzaj tarcz to mozna domniemywac ze poprzedni wlasciciel chcial polepszyc hamowanie i zamontowal uklad z gti mk2

mam jeszcze jedno pytanie, zaciski tylne sa w oplakanym stanie a plyn hamulcowy saczy sie z nich dosyc konkretnie... czy ktos moglby mi poradzic co z tym zrobic ? regenerowac zaciski ( jesli tak to gdzie )
czy moze kupic nowe , jesli tak to jakie ?

: śr lip 15, 2009 14:00
autor: wojtas4589
puntspusy, zaciski sa dosć drogie więc lepiej zregenerować http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=177409

regeneracja

: czw lip 16, 2009 15:03
autor: niko02
Regeneruj sam, zestaw naprawczy kosztuje około 30 zł, tylko musisz zobaczyć jaką masz średnicę tłoczka, bo popularnie będzie 36 ale zdarzają się i 38.
Przy regeneracji musisz uważać na dźwignię ręcznego, bo często bywa zapieczona razem z tulejką, którą niestety będzie trzeba dorobić, a często też nie można odkręcić odpowietrznika i jeżeli go dobrze nie odrdzewisz i nie opukasz, to możesz go ukręcić, a rozwiercanie i wydłubywanie najczęściej kończy się już porażką.
Co do nowych zacisków, koszt jednego to powyżej 300zł, więc raczje nieopłacalne.

: czw lip 16, 2009 22:08
autor: Leon_Wechtel
puntspusy, jak koledzy pisali ,tarcze są przeszczepione od 1,8 a to żaden problem je dobrac....chyba ,że sprzedawca jest głąbem :grin:

Prosze bardzo oto numery firmy Brembo 08.5005.14. średnica 226mm grubośc chyba 12mm lub 10mm juz nie pamietam....łożyska do tych tarcz-Optimal 100 002A choc nie polecam tej marnej firmy,posukaj lepszych zamieników np SKF lub Ruville lub FAG.
Klocki mają miec grubośc 15mm ...niech nie wcisną ci 17mm

Jeżeli wylatuje Ci płyn to poszły uszczelniacze wokół tłoczka....reperaturka firmy Autofren kosztuje ok 25zł na jedno koło zależnie od średnicy zacisku 38mm (D4-083) lub 36mm (D4-045) ...jaki jest zacisk to można przeczytac z korpusu lub zmierzyć średnicę,może też być potrzebny nowy tłoczek jeśli stary na wżery lub jest skorodowany-to jest koszt rzędu 40zł/szt....warto też zregenerowac zacisk...to góra 3-godziny na jeden pod warunkiem że części są ok....lepiej regeneruje mi się zaciski 38mm bo potem większe prawdopodobieństwo skuteczności pracy hamulca ręcznego niż w tym 36mm...inna konstrukcja wewnętrzna...używane zaciski i tak wymagaja regeneracji więc zapomnij ,chyba ,że chcesz to sam zrobic ( regeneracja przez firmę to wartośc 3/4 ceny nowego) a nowe jak koledzy pisali to powyżej 250-300zł /szt...
zmiana na zaciski z mk4 niewiele tańsza.....