Olej roślinny?? Czy ktoś próbował??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 161
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:49
- Lokalizacja: Małopolska- Krzeszowice
- Kontakt:
Olej roślinny?? Czy ktoś próbował??
Nikt nie jest zadowolony z ciągłego wzrostu paliw.
W sieci jest sporo na temat przeróbki silka na biodiesla lub olej jadalny.
Czy ktoś próbował kiedyś czegoś takiego???
Bo idzie zima i długie wieczory więc można by coś pogrzebać w garażu wieczorami.
Tu i Tu jest troche opisów na ten temat. I jeszcze Tu
Na allegro też sprzedają poradnik na ten temat ALLEGRO
W sieci jest sporo na temat przeróbki silka na biodiesla lub olej jadalny.
Czy ktoś próbował kiedyś czegoś takiego???
Bo idzie zima i długie wieczory więc można by coś pogrzebać w garażu wieczorami.
Tu i Tu jest troche opisów na ten temat. I jeszcze Tu
Na allegro też sprzedają poradnik na ten temat ALLEGRO
Tutaj masz całe kompendium wiedzy na ten temat:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... 63&start=0
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... 63&start=0
Volskwagen - Das Auto.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
hmmm na biodiesla chyba nic nie trzeba przerabiac bo to poprostu ON z dodatkiem
ja taki tankuje za 3.80 za litr bez zadnych przerobek i smiga tak jak na zwyklym ON, przerobek tez nie robilem.
Dodam tylko ze ma ok 18.8% dodatku
ja taki tankuje za 3.80 za litr bez zadnych przerobek i smiga tak jak na zwyklym ON, przerobek tez nie robilem.
Dodam tylko ze ma ok 18.8% dodatku
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Tez leje biodiesla 3.85zl / litr juz od kilku miesiecy i nie odczowam zadnej roznicy w pracy silnika no z wyjatkiem ze spaliny z biodiesela jakby mniej smierdza i sa jasniejsze:)
A co do oleju jadalnego Jakby powstawa firma ktora montuje na gotowo takie instalacje na kujawski to mialaby niezly interes bo diesli w kraju pelno a nie ma dla nich zadnej alternatywy taniego jezdzenia. To by bylo cos
A co do oleju jadalnego Jakby powstawa firma ktora montuje na gotowo takie instalacje na kujawski to mialaby niezly interes bo diesli w kraju pelno a nie ma dla nich zadnej alternatywy taniego jezdzenia. To by bylo cos
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
no i sie zdecydowalem (nie wiem czy dobrze ale juz sie stalo)
zalalem do siebie 6 literkow OR prosto z Geanta po 2.71 za litr
wczesniej mialem zalany bio-diesel z 18.8 % dodatkow a bezposrednio przed zalaniem OR zalalem 5 L ON.
Jak narazie autko chodzi bez zarzutu, mysle ze w zimie bede stosowal mix ON + OR, i jak bedzie zapalal bez problemow to w lecie bedzie sam OR
Poki co autko jezdzace na bio-dieslu i stojace przez noce na dworzu (a byly czasem dosyc chlodne) zapalalo bez wiekszych problemow
jesli beda jakies problemy z tym to auto bedzie garazowane a jak to nie poskutkuje to odstapie od OR. Poki co chce sprawdzic jak zapala w warunkach "pod chmurka"
no i bede kombinowal nad proporcjami i szukaniem tanszego nieprzerobionego OR
to narazie tyle
pozdrawiam
zalalem do siebie 6 literkow OR prosto z Geanta po 2.71 za litr
wczesniej mialem zalany bio-diesel z 18.8 % dodatkow a bezposrednio przed zalaniem OR zalalem 5 L ON.
Jak narazie autko chodzi bez zarzutu, mysle ze w zimie bede stosowal mix ON + OR, i jak bedzie zapalal bez problemow to w lecie bedzie sam OR
Poki co autko jezdzace na bio-dieslu i stojace przez noce na dworzu (a byly czasem dosyc chlodne) zapalalo bez wiekszych problemow
jesli beda jakies problemy z tym to auto bedzie garazowane a jak to nie poskutkuje to odstapie od OR. Poki co chce sprawdzic jak zapala w warunkach "pod chmurka"
no i bede kombinowal nad proporcjami i szukaniem tanszego nieprzerobionego OR
to narazie tyle
pozdrawiam
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Ma gadane
- Posty: 161
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:49
- Lokalizacja: Małopolska- Krzeszowice
- Kontakt:
Dzięki za info cała masa wiedzy na ten temat.mr_simon pisze:Tutaj masz całe kompendium wiedzy na ten temat:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... 63&start=0
A próbował może ktoś jeździć na oleju z Biedronki??????
Adamm masz nerwy ze stali -ja moze niebalbym sie wlac tego do starego diesla ale to TDI to juz bym sie zastanowil chocby ze wzgledu na elektronike.
Z olejem roslinny jest problem ze gestnieje i to o wiele bardziej niz zwykly ON w temperaturach bliskich 0 st, dlatego tez w takich instalacjach stosuje sie podgrzewacze.
Kup jakis uszlachetniacz DFX powinien spowodowac ze kujawski nie bedzie za bardzo gestnial
Kurcze Adamm przecierasz szlaki z tym olejem roslinnym. Informuj koniecznie co i jak.
Nie wiem jak inni ale ja jestem pod wrazeniem odwagi
Pozdrawiam
Z olejem roslinny jest problem ze gestnieje i to o wiele bardziej niz zwykly ON w temperaturach bliskich 0 st, dlatego tez w takich instalacjach stosuje sie podgrzewacze.
Kup jakis uszlachetniacz DFX powinien spowodowac ze kujawski nie bedzie za bardzo gestnial
Kurcze Adamm przecierasz szlaki z tym olejem roslinnym. Informuj koniecznie co i jak.
Nie wiem jak inni ale ja jestem pod wrazeniem odwagi
Pozdrawiam
-
- Ma gadane
- Posty: 161
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:49
- Lokalizacja: Małopolska- Krzeszowice
- Kontakt:
Podziel sie wrażeniami z dalszej eksploatacji, jesteś kozak że do TDI sie nie boisz lać OR.Adamm pisze:no i sie zdecydowalem (nie wiem czy dobrze ale juz sie stalo)
zalalem do siebie 6 literkow OR prosto z Geanta po 2.71 za litr
wczesniej mialem zalany bio-diesel z 18.8 % dodatkow a bezposrednio przed zalaniem OR zalalem 5 L ON.
Jak narazie autko chodzi bez zarzutu, mysle ze w zimie bede stosowal mix ON + OR, i jak bedzie zapalal bez problemow to w lecie bedzie sam OR
Poki co autko jezdzace na bio-dieslu i stojace przez noce na dworzu (a byly czasem dosyc chlodne) zapalalo bez wiekszych problemow
jesli beda jakies problemy z tym to auto bedzie garazowane a jak to nie poskutkuje to odstapie od OR. Poki co chce sprawdzic jak zapala w warunkach "pod chmurka"
no i bede kombinowal nad proporcjami i szukaniem tanszego nieprzerobionego OR
to narazie tyle
pozdrawiam
Bo zamieżam doi swojego mk1 j,6 D zalać OR i nie wiem czy dobrze zrobie.
Chyba zrobie jakąś miesznake 50/50 OR/ON i zobacze jak bedzie.
Przecież ceny ON są kosmiczne a może sie jednak uda coś wykombinować.
[ Dodano: Wto Paź 25, 2005 2:24 pm ]
Mój brat miał w swoim starym mk1 taki podgrzewacz przepływowy do paliwa i zastanawiam sie czy nie spróbować czegoś takiego zastosować.
Adamm Jesteś odważne że sie nie boisz z TDI.
Czekam z nieceirpliwością na twoje relacje bo chyba też zrobie taki eksperyment.
atomic, przeciez sa juz firmy, ktore takie instalacje robia. Kiedys na forum dawalem chyba linka. Cena instalacji to cos ok. 2000,-
bm86, do MKII mozna przeciez kupic filtr paliwa z wbudowanym podgrzewaniem.
Problem tylko taki, ze Olej Kujawski jest tak samo nielegalny, jak olej opalowy.
A tak przy okazji, to na temat olejow rozlinnych juz kilka tematow bylo otwieranych i za kazdym razem z pytaniem: Czy ktos juz probowal? Opcja "szukaj".
bm86, do MKII mozna przeciez kupic filtr paliwa z wbudowanym podgrzewaniem.
Problem tylko taki, ze Olej Kujawski jest tak samo nielegalny, jak olej opalowy.
A tak przy okazji, to na temat olejow rozlinnych juz kilka tematow bylo otwieranych i za kazdym razem z pytaniem: Czy ktos juz probowal? Opcja "szukaj".
-
- Ma gadane
- Posty: 161
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:49
- Lokalizacja: Małopolska- Krzeszowice
- Kontakt:
A faktycznie było tego sporo.yellow pisze: A tak przy okazji, to na temat olejow rozlinnych juz kilka tematow bylo otwieranych i za kazdym razem z pytaniem: Czy ktos juz probowal? Opcja "szukaj".
Sorki że zaśmiecam forum,..
ale chciałem tak na serio spróbować zrobić instalacje na OR i poeksperymentować troche.
Jak coś z tego wyjdzie to podizele sie wrażeniami na forum.
Yellow -filtr paliwa z podgrzewaczem sie do tego nie nadaje bo w nim podgrzewanie polega na przepuszczaniu przez filtr ropy cofajacej sie z pompy a skoro silnik bedzie zimny to i pompa wiec pompa nie zaciagnie OR (szczegolnie w niskich temp). W tym wypadku nalezaloby zastosowac podgrzewacz ktory by podgrzewal np. za pomoca plynu chlodzacego. Jednak zeby plyn chlodzacy mial temp. to trzebaby odpalac silnik na ON a po nabraniu temp. przelaczac na OR. Oznacza to dwa baki i przewod z baku OR do takiego podgrzewacza o wiekszej srednicy.
Na internecie jedyna firma jaka znalazlem to taka ktora oferuje jakies amerykanskie patenty podgrzewacza i filtra w jednym za 1500zl !!! Ja mialem na mysli raczej instalacje typu zwykly zbiorny z wpuszczona w srodek wezownica podlaczona do ukladu chlodzenia silnika i przed filtrem paliwa elektrozaworek do przelaczania paliwa z ON na OR .
Taka instalacja nie moze kosztowac 2000zl bo i za co?
Wlasnie tak sobie mysle ze jak sie ma filtr paliwa z podgrzewaczem to moznaby chyba mieszac 50/50 OR z ON a to dlatego ze jakby OR zgestnial i osiadal w filtrze na dnie to i tak na krotko bo cofajaca sie goraca ropa z pompy podgrzeje filtr na tyle ze rozrzedzi zalegajacy zgestnialy OR w filtrze wiec go zawsze przeczysci. O ile tylko pompa dalaby rade zassac taka mieszanke z baku to we filtrze nastepowaloby rozrzedzenie.
To tylko teoria ale ... Mam nadzieje ze u Adamma sie sprawdzi
Na internecie jedyna firma jaka znalazlem to taka ktora oferuje jakies amerykanskie patenty podgrzewacza i filtra w jednym za 1500zl !!! Ja mialem na mysli raczej instalacje typu zwykly zbiorny z wpuszczona w srodek wezownica podlaczona do ukladu chlodzenia silnika i przed filtrem paliwa elektrozaworek do przelaczania paliwa z ON na OR .
Taka instalacja nie moze kosztowac 2000zl bo i za co?
Wlasnie tak sobie mysle ze jak sie ma filtr paliwa z podgrzewaczem to moznaby chyba mieszac 50/50 OR z ON a to dlatego ze jakby OR zgestnial i osiadal w filtrze na dnie to i tak na krotko bo cofajaca sie goraca ropa z pompy podgrzeje filtr na tyle ze rozrzedzi zalegajacy zgestnialy OR w filtrze wiec go zawsze przeczysci. O ile tylko pompa dalaby rade zassac taka mieszanke z baku to we filtrze nastepowaloby rozrzedzenie.
To tylko teoria ale ... Mam nadzieje ze u Adamma sie sprawdzi
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
wiec tak jak mowilem do tej pory jezdzilem na bio-dieslu z prawie 19% dodatkiem rzepaku i auto sprawowalo sie normalnie. garazowane bylo pod chmurka (nie chcialo mi sie wprowadzac do garazu) i zapalalo bez wiekszych problemow.
dlatego tez postanowilem dodac wiecej bio-komponentu w postaci OR.
leje najzwyklejszy OR z lider price po 8.29 z 3 litry co daje jekis 2.75 za litr
wg moich obliczen w baku mam teraz 50/50 ON/OR i po paru godzinnym postoju (po przejechaniu na tej mieszance) auto odpalilo bez zajakniecia.
dokupilem jeszcze 9 litrow OR i jutro to doleje do baku i zobaczymy co dalej bedzie.
co do przecierania szlakow to ktos musi, kasy nie ma na paliwo to szukam tanszych rozwiazan
dlatego tez postanowilem dodac wiecej bio-komponentu w postaci OR.
leje najzwyklejszy OR z lider price po 8.29 z 3 litry co daje jekis 2.75 za litr
wg moich obliczen w baku mam teraz 50/50 ON/OR i po paru godzinnym postoju (po przejechaniu na tej mieszance) auto odpalilo bez zajakniecia.
dokupilem jeszcze 9 litrow OR i jutro to doleje do baku i zobaczymy co dalej bedzie.
co do przecierania szlakow to ktos musi, kasy nie ma na paliwo to szukam tanszych rozwiazan
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 310 gości