Strona 1 z 1

Nie dziala otwieranie tylnej kalpy przyciskiem w kombi

: pn lip 13, 2009 20:58
autor: piotrek1313
Witam!
Mam do Was pytanie jak w temacie - GOLF IV SDI KOMBI - nie dziala mi otwieranie tylnej klapy za pomoca przycisku nad rejestracja, a co za tym idzie musze za kazdym razem uzywac kluczyka.
Rozebralem tapicerke, przycisk dziala.
Wymontowalem sam silniczek krokowy, ktory otwiera zamek i podlaczylem go na krotko pod akumulator i tez dziala.
Po podpieciu miernika do wtyczki idacej do owego silniczka i wcisnieciu przycisku otwierajacego napiecie nie wystepuje :hmm: .
Czego to moze byc wina? Wydaje mi sie ze sygnal idzie przez jakis przekaznik lub ew sterownik i przekaznik bo normalnie to pewnie wstarczy tylko dotknac przycisk otwierania i klapa sie otworzy, a sam silniczek otwiera klape torche dluzej, wiec cos musi tym sterowac.

Z gory dzieki za jakas pomoc

Pozdrawiam

: pn lip 13, 2009 21:30
autor: misiek
piotrek1313 do sprawdzenia przewody w osłonie gumowej pomiędzy dachem a klapą bagażnika, możliwe że pękł jeden z przewodów

: pn lip 13, 2009 21:46
autor: piotrek1313
Tez o tym myslalem ale troche za banalne mi sie to wydaje :chytry: Mi z reguly trafiaja sie takie przypaly ze mechanicy nie moga znalezc :grin:

Ale spoko, po nitce do klebka - jutro sprawdze :)

: pn lip 13, 2009 21:49
autor: misiek
piotrek1313 pisze:Tez o tym myslalem ale troche za banalne mi sie to wydaje
a niestety jest to b.częsta przyczyna niedomagań zamków itp.

: wt lip 14, 2009 13:15
autor: piotrek1313
Sprawdzilem przewody i sa ok. Znalazlem tez, ktoren przekaznik jest odpowiedzialny za otwieranie klapy - nr 79, rozebralem go i zalozylem z powrotem i po recznym zlaczaniu stykow zamek sie otwiera. Czyli wszystko dziala i wychodzi na to ze jest on sterowany modulem komfortu. Dobrze sklejam fakty?
Aha, bylem u elektryka i dal mi na podmianke inny przekaznik i bylo to samo. Niestety nie mieli czasu zaglebic sie w temat, dopiero we czw mam podjechac, chyba ze do tego czasu sam cos naprawie.
Podlaczlem auto pod VAGa i cos nie moge znalezc modulu odpowiedzialnego za zamek klapy...

Pozdrawiam

: sob maja 22, 2010 18:28
autor: colby
Piotrek1313, i jak Twoje boje z przyciskiem tylnej klapy? Nie będę ukrywał, że od paru dni mam identyczny problem. Jeszcze nie rozebrałem klapy i przycisku ale mam pewne przeczucie, że to nie jest wina przycisku. Problem pojawił się nagle jak zacząłem zmieniać oświetlenie wnętrza i bagażnika na LEDowe. Nagle klapa tylna przestała reagować na przycisk. Jakimś cudem po paru dniach zaczęła ponownie normalnie się otwierać ale od tygodnia już przycisk jest zupełnie nieaktywny. Przekaźnik jest sprawny, silniczek też, bo po wyjęciu i włożeniu bezpiecznika nr 38 klapa się sama otwiera (tak powinno być?). Wcześniej problemów z przyciskiem nie było ale i tak boje naprawcze zacznę od niego. Mam tylko nadzieje, że się coś w module komfortu nie spaliło, bo to uderzy po kieszeni :(

Daj znać piotrek1313 co było przyczyną niedomagań Twojego przycisku.

Pozdrawiam

[ Dodano: 03 Cze 2010 21:16 ]
Sprawa się już wyjaśniła. Winę za niemożliwość otwarcia pokrywy bagażnika ponosił przycisk posiadający zwarcie. Naprawę oraz wymianę mikrostyku klamki tylnej klapy opisałem w FAQ pod tym linkiem. Zainteresowanych zapraszam do lektury.

: sob cze 12, 2010 00:52
autor: szu
Ja mam podobny problem:
1. nie działa przycisk/klamka otwierania
2. po otwarciu kluczykiem nie zapala się światło w bagażniku
3. otwieram go tylko kluczykiem

Kable w przelotkach dach-klapa sprawdzone i są ok.
Zastanawia mnie czy to przycisk/klamka czy może mikrostyk w zamku.

: sob cze 12, 2010 08:47
autor: greg
szu pisze:Zastanawia mnie czy to przycisk/klamka czy może mikrostyk w zamku.
mikrostyk w zamku - siłownik a raczej moduł komfort nie dostał sygnału że się klapa otworzyła - to drugi raz już nie otworzy klamką - musiz wymienić zamek bo mikrostyk jest ciężko dostępny (w zamku) w tej wersji (wiem bo wymieniałem kumplowi)

: sob cze 12, 2010 14:23
autor: szu
greg pisze:
szu pisze:Zastanawia mnie czy to przycisk/klamka czy może mikrostyk w zamku.
mikrostyk w zamku - siłownik a raczej moduł komfort nie dostał sygnału że się klapa otworzyła - to drugi raz już nie otworzy klamką - musiz wymienić zamek bo mikrostyk jest ciężko dostępny (w zamku) w tej wersji (wiem bo wymieniałem kumplowi)
A jak to sprawdzic? Jak zewrę we wtyczce od zamka to jest sygnał na otwarcie czy zamknięcie?

: sob cze 12, 2010 17:33
autor: dzida_
greg pisze:
szu pisze:Zastanawia mnie czy to przycisk/klamka czy może mikrostyk w zamku.
mikrostyk w zamku - siłownik a raczej moduł komfort nie dostał sygnału że się klapa otworzyła - to drugi raz już nie otworzy klamką - musiz wymienić zamek bo mikrostyk jest ciężko dostępny (w zamku) w tej wersji (wiem bo wymieniałem kumplowi)
niekoniecznie - choć może być i tak

u mnie był padnięty mikrostyk w zamku i objaw był taki, żę się światełko nie paliło w bagażniku, ale otwierałem go normalnie - klamką - za każdym razem

: sob cze 12, 2010 17:40
autor: greg
dzida_ pisze:u mnie był padnięty mikrostyk w zamku i objaw był taki, żę się światełko nie paliło w bagażniku, ale otwierałem go normalnie - klamką - za każdym razem
rozbierałeś kiedyś taki mikrostyk w variancie? jest 3 pinowy - osobny pin dla światełka osobny dla zamka - brak info o otwarciu nei pozwoli otworzyć ponownie zamka - jak nie wierzysz spróbuj otworzyć raz klamką - uchyl klapę i spróbuj na niezamkniętym zamku nacisnąć klamkę - siłownik nie zadziała

: sob cze 12, 2010 23:42
autor: szu
Ok sprytnym patentem przeprowadziłem kompletną diagnostyke
-KLAMKA ELEKTRONICZNA
-ZAMEK - MIKROSTYK
-SIŁOWNIK

Jak zrobić taką diagnostykę:

Co potrzebujemy:
-multimetr/voltomierz
-3x przewód z pocynowanymi końcówkami (im cieńsze tym lepiej)

Jak to zrobić:
Ściągamy tapicerke, wypinamy przewody od zamka (tam gdzie jest hak zapinający klapę 3-pin), od siłownika (biały element z tworzywa 2-pin :jezor: ), klamke wypinamy z mocowania na białym plastiku (na wysokości wycieraczki są tam 2 spięte wtyczki 3-pin i 2-pin, interesuje nas ta ostatnia - rozpinamy ją).

Do wtyczki 2-pin od siłownika wtykamy 2 przewody + i - do ktorych podpinamy szpilki/krokodylki multimetra ustawionego na odpowiedni zakres prądu stałego.

Mostkujemy wtyczkę 3-pin od zamka(haka) 1 z 3 daje nam to stan "ZAMKNIĘTY BAGAŻNIK".

Rozpiętą wtyczkę (kable idące do zamka) zwieramy + i - symulując naciśnięcie elektro-klamki. W tej chwili na multimetrze powinien być widoczny impuls 12V który zasila siłownik.
Ok wszystko działa przewody są ok. Wpinamy wtyczkę do siłownika i powtarzamy zabieg, jak zadziała jesteśmy 100 zł do przodu, jak nie, staramy się zreanimować siłownik (u mnie :ass:, przepalony). Powtarzamy zabieg z wpiętą wtyczką do zamka i "zawijamy" hak tak jakby był zamknięty bagażnik (chyba nie muszę tłumaczyć :jezor: ). Znów zwieramy wtyczkę klamki - jak siłownik zadziała to rachunek prosty - zwalona klamka :chytry:.

U mnie okazał się zwalony siłownik i klamka. :grrr:
Klamkę zreanimowałem :okej: (wyskoczyła z zawiasu i nie dociskała mikrostyku który na szczęście działa), warto pamiętać żeby w klamce dobrze nasmarować malutką kulkę (po prawej stronie ruchomej "płetewki") która odpowiada za odbijanie.

Mam nadzieje, że jasno to opisałem. Zdjęcia może jeszcze zrobię przy okazji wymiany siłownika.