Nie dziala otwieranie tylnej kalpy przyciskiem w kombi
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
Nie dziala otwieranie tylnej kalpy przyciskiem w kombi
Witam!
Mam do Was pytanie jak w temacie - GOLF IV SDI KOMBI - nie dziala mi otwieranie tylnej klapy za pomoca przycisku nad rejestracja, a co za tym idzie musze za kazdym razem uzywac kluczyka.
Rozebralem tapicerke, przycisk dziala.
Wymontowalem sam silniczek krokowy, ktory otwiera zamek i podlaczylem go na krotko pod akumulator i tez dziala.
Po podpieciu miernika do wtyczki idacej do owego silniczka i wcisnieciu przycisku otwierajacego napiecie nie wystepuje .
Czego to moze byc wina? Wydaje mi sie ze sygnal idzie przez jakis przekaznik lub ew sterownik i przekaznik bo normalnie to pewnie wstarczy tylko dotknac przycisk otwierania i klapa sie otworzy, a sam silniczek otwiera klape torche dluzej, wiec cos musi tym sterowac.
Z gory dzieki za jakas pomoc
Pozdrawiam
Mam do Was pytanie jak w temacie - GOLF IV SDI KOMBI - nie dziala mi otwieranie tylnej klapy za pomoca przycisku nad rejestracja, a co za tym idzie musze za kazdym razem uzywac kluczyka.
Rozebralem tapicerke, przycisk dziala.
Wymontowalem sam silniczek krokowy, ktory otwiera zamek i podlaczylem go na krotko pod akumulator i tez dziala.
Po podpieciu miernika do wtyczki idacej do owego silniczka i wcisnieciu przycisku otwierajacego napiecie nie wystepuje .
Czego to moze byc wina? Wydaje mi sie ze sygnal idzie przez jakis przekaznik lub ew sterownik i przekaznik bo normalnie to pewnie wstarczy tylko dotknac przycisk otwierania i klapa sie otworzy, a sam silniczek otwiera klape torche dluzej, wiec cos musi tym sterowac.
Z gory dzieki za jakas pomoc
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn lip 13, 2009 20:59 przez piotrek1313, łącznie zmieniany 1 raz.
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
Sprawdzilem przewody i sa ok. Znalazlem tez, ktoren przekaznik jest odpowiedzialny za otwieranie klapy - nr 79, rozebralem go i zalozylem z powrotem i po recznym zlaczaniu stykow zamek sie otwiera. Czyli wszystko dziala i wychodzi na to ze jest on sterowany modulem komfortu. Dobrze sklejam fakty?
Aha, bylem u elektryka i dal mi na podmianke inny przekaznik i bylo to samo. Niestety nie mieli czasu zaglebic sie w temat, dopiero we czw mam podjechac, chyba ze do tego czasu sam cos naprawie.
Podlaczlem auto pod VAGa i cos nie moge znalezc modulu odpowiedzialnego za zamek klapy...
Pozdrawiam
Aha, bylem u elektryka i dal mi na podmianke inny przekaznik i bylo to samo. Niestety nie mieli czasu zaglebic sie w temat, dopiero we czw mam podjechac, chyba ze do tego czasu sam cos naprawie.
Podlaczlem auto pod VAGa i cos nie moge znalezc modulu odpowiedzialnego za zamek klapy...
Pozdrawiam
Piotrek1313, i jak Twoje boje z przyciskiem tylnej klapy? Nie będę ukrywał, że od paru dni mam identyczny problem. Jeszcze nie rozebrałem klapy i przycisku ale mam pewne przeczucie, że to nie jest wina przycisku. Problem pojawił się nagle jak zacząłem zmieniać oświetlenie wnętrza i bagażnika na LEDowe. Nagle klapa tylna przestała reagować na przycisk. Jakimś cudem po paru dniach zaczęła ponownie normalnie się otwierać ale od tygodnia już przycisk jest zupełnie nieaktywny. Przekaźnik jest sprawny, silniczek też, bo po wyjęciu i włożeniu bezpiecznika nr 38 klapa się sama otwiera (tak powinno być?). Wcześniej problemów z przyciskiem nie było ale i tak boje naprawcze zacznę od niego. Mam tylko nadzieje, że się coś w module komfortu nie spaliło, bo to uderzy po kieszeni
Daj znać piotrek1313 co było przyczyną niedomagań Twojego przycisku.
Pozdrawiam
[ Dodano: 03 Cze 2010 21:16 ]
Sprawa się już wyjaśniła. Winę za niemożliwość otwarcia pokrywy bagażnika ponosił przycisk posiadający zwarcie. Naprawę oraz wymianę mikrostyku klamki tylnej klapy opisałem w FAQ pod tym linkiem. Zainteresowanych zapraszam do lektury.
Daj znać piotrek1313 co było przyczyną niedomagań Twojego przycisku.
Pozdrawiam
[ Dodano: 03 Cze 2010 21:16 ]
Sprawa się już wyjaśniła. Winę za niemożliwość otwarcia pokrywy bagażnika ponosił przycisk posiadający zwarcie. Naprawę oraz wymianę mikrostyku klamki tylnej klapy opisałem w FAQ pod tym linkiem. Zainteresowanych zapraszam do lektury.
mikrostyk w zamku - siłownik a raczej moduł komfort nie dostał sygnału że się klapa otworzyła - to drugi raz już nie otworzy klamką - musiz wymienić zamek bo mikrostyk jest ciężko dostępny (w zamku) w tej wersji (wiem bo wymieniałem kumplowi)szu pisze:Zastanawia mnie czy to przycisk/klamka czy może mikrostyk w zamku.
A jak to sprawdzic? Jak zewrę we wtyczce od zamka to jest sygnał na otwarcie czy zamknięcie?greg pisze:mikrostyk w zamku - siłownik a raczej moduł komfort nie dostał sygnału że się klapa otworzyła - to drugi raz już nie otworzy klamką - musiz wymienić zamek bo mikrostyk jest ciężko dostępny (w zamku) w tej wersji (wiem bo wymieniałem kumplowi)szu pisze:Zastanawia mnie czy to przycisk/klamka czy może mikrostyk w zamku.
niekoniecznie - choć może być i takgreg pisze:mikrostyk w zamku - siłownik a raczej moduł komfort nie dostał sygnału że się klapa otworzyła - to drugi raz już nie otworzy klamką - musiz wymienić zamek bo mikrostyk jest ciężko dostępny (w zamku) w tej wersji (wiem bo wymieniałem kumplowi)szu pisze:Zastanawia mnie czy to przycisk/klamka czy może mikrostyk w zamku.
u mnie był padnięty mikrostyk w zamku i objaw był taki, żę się światełko nie paliło w bagażniku, ale otwierałem go normalnie - klamką - za każdym razem
rozbierałeś kiedyś taki mikrostyk w variancie? jest 3 pinowy - osobny pin dla światełka osobny dla zamka - brak info o otwarciu nei pozwoli otworzyć ponownie zamka - jak nie wierzysz spróbuj otworzyć raz klamką - uchyl klapę i spróbuj na niezamkniętym zamku nacisnąć klamkę - siłownik nie zadziaładzida_ pisze:u mnie był padnięty mikrostyk w zamku i objaw był taki, żę się światełko nie paliło w bagażniku, ale otwierałem go normalnie - klamką - za każdym razem
Ok sprytnym patentem przeprowadziłem kompletną diagnostyke
-KLAMKA ELEKTRONICZNA
-ZAMEK - MIKROSTYK
-SIŁOWNIK
Jak zrobić taką diagnostykę:
Co potrzebujemy:
-multimetr/voltomierz
-3x przewód z pocynowanymi końcówkami (im cieńsze tym lepiej)
Jak to zrobić:
Ściągamy tapicerke, wypinamy przewody od zamka (tam gdzie jest hak zapinający klapę 3-pin), od siłownika (biały element z tworzywa 2-pin ), klamke wypinamy z mocowania na białym plastiku (na wysokości wycieraczki są tam 2 spięte wtyczki 3-pin i 2-pin, interesuje nas ta ostatnia - rozpinamy ją).
Do wtyczki 2-pin od siłownika wtykamy 2 przewody + i - do ktorych podpinamy szpilki/krokodylki multimetra ustawionego na odpowiedni zakres prądu stałego.
Mostkujemy wtyczkę 3-pin od zamka(haka) 1 z 3 daje nam to stan "ZAMKNIĘTY BAGAŻNIK".
Rozpiętą wtyczkę (kable idące do zamka) zwieramy + i - symulując naciśnięcie elektro-klamki. W tej chwili na multimetrze powinien być widoczny impuls 12V który zasila siłownik.
Ok wszystko działa przewody są ok. Wpinamy wtyczkę do siłownika i powtarzamy zabieg, jak zadziała jesteśmy 100 zł do przodu, jak nie, staramy się zreanimować siłownik (u mnie , przepalony). Powtarzamy zabieg z wpiętą wtyczką do zamka i "zawijamy" hak tak jakby był zamknięty bagażnik (chyba nie muszę tłumaczyć ). Znów zwieramy wtyczkę klamki - jak siłownik zadziała to rachunek prosty - zwalona klamka .
U mnie okazał się zwalony siłownik i klamka.
Klamkę zreanimowałem (wyskoczyła z zawiasu i nie dociskała mikrostyku który na szczęście działa), warto pamiętać żeby w klamce dobrze nasmarować malutką kulkę (po prawej stronie ruchomej "płetewki") która odpowiada za odbijanie.
Mam nadzieje, że jasno to opisałem. Zdjęcia może jeszcze zrobię przy okazji wymiany siłownika.
-KLAMKA ELEKTRONICZNA
-ZAMEK - MIKROSTYK
-SIŁOWNIK
Jak zrobić taką diagnostykę:
Co potrzebujemy:
-multimetr/voltomierz
-3x przewód z pocynowanymi końcówkami (im cieńsze tym lepiej)
Jak to zrobić:
Ściągamy tapicerke, wypinamy przewody od zamka (tam gdzie jest hak zapinający klapę 3-pin), od siłownika (biały element z tworzywa 2-pin ), klamke wypinamy z mocowania na białym plastiku (na wysokości wycieraczki są tam 2 spięte wtyczki 3-pin i 2-pin, interesuje nas ta ostatnia - rozpinamy ją).
Do wtyczki 2-pin od siłownika wtykamy 2 przewody + i - do ktorych podpinamy szpilki/krokodylki multimetra ustawionego na odpowiedni zakres prądu stałego.
Mostkujemy wtyczkę 3-pin od zamka(haka) 1 z 3 daje nam to stan "ZAMKNIĘTY BAGAŻNIK".
Rozpiętą wtyczkę (kable idące do zamka) zwieramy + i - symulując naciśnięcie elektro-klamki. W tej chwili na multimetrze powinien być widoczny impuls 12V który zasila siłownik.
Ok wszystko działa przewody są ok. Wpinamy wtyczkę do siłownika i powtarzamy zabieg, jak zadziała jesteśmy 100 zł do przodu, jak nie, staramy się zreanimować siłownik (u mnie , przepalony). Powtarzamy zabieg z wpiętą wtyczką do zamka i "zawijamy" hak tak jakby był zamknięty bagażnik (chyba nie muszę tłumaczyć ). Znów zwieramy wtyczkę klamki - jak siłownik zadziała to rachunek prosty - zwalona klamka .
U mnie okazał się zwalony siłownik i klamka.
Klamkę zreanimowałem (wyskoczyła z zawiasu i nie dociskała mikrostyku który na szczęście działa), warto pamiętać żeby w klamce dobrze nasmarować malutką kulkę (po prawej stronie ruchomej "płetewki") która odpowiada za odbijanie.
Mam nadzieje, że jasno to opisałem. Zdjęcia może jeszcze zrobię przy okazji wymiany siłownika.
Ostatnio zmieniony sob cze 12, 2010 23:46 przez szu, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości