[mkIII] Jakie obroty silnika są optymalne-ekonomiczne w TDI?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[mkIII] Jakie obroty silnika są optymalne-ekonomiczne w TDI?

Post autor: Unicron » pn paź 24, 2005 22:36

Witam

Mam tekie pytanie, jakie oboty są ekonomiczne przy stałej prędkosći, tzn. czy jadąc przy obrotach 2,5 tys. jeszcze jest ekonomicznie i zdrowo?
Podkreślam, że nie chodzi tu o rozpędani auta, tylko o utrzymywanie stałej prędkości przy danych obrotach.


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: marekos » wt paź 25, 2005 09:22

Najbardziej ekonomiczna jazda jest gdy się utrzymuje stale obroty w pobliżu najwyższego momentu obrotowego silnika tzn. gdzieś w okolicach 2 - 2,2 tys obr/min.


[img]http://img113.imageshack.us/img113/6610/img23312uz2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » wt paź 25, 2005 09:28

a czy jazda z obrotami 2,4-2,5 jest już zbyt niezdrowa i nieekonomiczna?? czy mozę jeszcze się miesci w granicy??


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: marekos » wt paź 25, 2005 09:36

Wydaje mi się że jeszcze jest zdrowa, bo gdyby nie to producent samochodu umieścił by czerwone kreseczki na obrotomierzu już przy 2,5 tys obr/min. A tak swoją drogą to jest diesel i co jakiś czas należy go przegonić aby się pozbyć sadzy z układu wylotowego silnika, a i turbina dłuzej pochodzi, bo ogólnie jest wszystkim wiadomo co się dzieje z nie używanymi rzeczami (zanikają). No chyba że się myle i w tym akurat przypadku jest inaczej.



Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » wt paź 25, 2005 10:22

ok, wiadomo, że nie jest tak niezdrowa jak czerwone pole, ale np przt 3,5 można o ekonomi już apomnieć, a mi chodzio tekże o ekonomie


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt paź 25, 2005 10:28

Witam
Nie wiem jak u Was ale u mnie jazda stala przy 3tys obr jest ekonomiczna i max kosztuje 5,5l/100km. Jazda predkoscia proporcjonalna do 2-2,2tys obr jest chyba jazda emeryta :grin:

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » wt paź 25, 2005 10:58

Gitner pisze:Witam
Nie wiem jak u Was ale u mnie jazda stala przy 3tys obr jest ekonomiczna i max kosztuje 5,5l/100km. Jazda predkoscia proporcjonalna do 2-2,2tys obr jest chyba jazda emeryta :grin:

Pozdro
Gitner
i no jak jedziesz w jakimś korku przez 5 min to cały czas trzymasz go np na III biegu przy 3 tys?? u mnie przy 3 tys jest hałas jak diabli


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt paź 25, 2005 11:05

Unicron pisze:
Gitner pisze:Witam
Nie wiem jak u Was ale u mnie jazda stala przy 3tys obr jest ekonomiczna i max kosztuje 5,5l/100km. Jazda predkoscia proporcjonalna do 2-2,2tys obr jest chyba jazda emeryta :grin:

Pozdro
Gitner
i no jak jedziesz w jakimś korku przez 5 min to cały czas trzymasz go np na III biegu przy 3 tys?? u mnie przy 3 tys jest hałas jak diabli
No nie o korku to nie pisalem.. w korku sie jezdzi tak jak korek tego wymaga :grin:

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » wt paź 25, 2005 11:10

Gitner pisze:No nie o korku to nie pisalem.. w korku sie jezdzi tak jak korek tego wymaga grin

Pozdro
Gitner
:grin: nie, no wiadomo, ale zakładajac, że korek jakimś cudem porusza sięz prędkością satłą, przec okres np 3 min - to co wtedy robisz?? :hmm:


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Awatar użytkownika
Lukbro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 23, 2005 09:13
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Lukbro » wt paź 25, 2005 11:14

optymalnie to generalnie jest ostatni bieg i przedzial 2-3 tys.
to tak ogolnie a dokladnie chyba maxymalnie optymalnie to 2,2.
przy rozpedzaniu ciagnac do 2,5-3.



Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » wt paź 25, 2005 11:24

Lukbro pisze:optymalnie to generalnie jest ostatni bieg i przedzial 2-3 tys.
to tak ogolnie a dokladnie chyba maxymalnie optymalnie to 2,2.
przy rozpedzaniu ciagnac do 2,5-3.
acha, czyli 2,2 tys, szkoda, bo mi np na IV szarpie - ponoć winny jest za to nastwanik w pompie wtryskowej - tak przynajmniej forumowyc hpostów wywnioskowwałem


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Awatar użytkownika
Lukbro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 23, 2005 09:13
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Lukbro » wt paź 25, 2005 21:15

mysle ze po prostu zwroc uwage ile wciskasz pedal gazu ? chodzi o to zeby go wciskac jak najmniej jesli chcesz mega ekonomiczne jezdzic.
gdy wciskasz gaz to leci paliwko ;)



Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » śr paź 26, 2005 08:45

Jasne, jasne, to akurat kumam. MOje pytanie wynika poprostu z faktu iż, u mnie auto prz tych 2tys szarpie (jak juz pisałem winny jest ponoć nastwanik na pompie wtryskowej) i dlatego musze się poruszac przy wyższych obrotach.


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: marekos » śr paź 26, 2005 15:04

Z tym nastawnikiem to masz pecha bo u mnie przy 1,8 - 2 tys przestaje szarpać. Ginter masz racje że jazda przy takich obrotach jak napisałem wcześniej to jazda emeryta, ale ile robi się kilometrów na jednym baku, a jak napisałeś że spala Ci 5,5 to wcale to takie ekonomiczne nie jest jak na TDI, chyba słyszałeś jakie legendy krążą o ekonomiczności tych silników. Ja sam nie bardzo wierzyłem w to do puki nie zaczołem śmigać swoim TDI.


[img]http://img113.imageshack.us/img113/6610/img23312uz2.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości