Strona 1 z 2

jak to ma być poprawnie ... ?? odpalam silnik i jadę czy ...

: pn paź 24, 2005 11:55
autor: daszczyk
Witam !!

Powiedzcie mi jak trzeba się zachować rano (tem. poniżej 0 stopni ) podczas odpalenia, żeby było dobrze dla silnika (mam golf III 1,9TD) ??? Czy ma odpalić i ruszyć od razu ( tak przeczytałem w instrukcji skody oktawi 1,9 TDI ) czy postać na wolnych obrotach ok 2 ,3 minut ??
proszę o jakieś odpowiedz popartą instrukcją urzytkownika czy może swoją wiedzą.

pozdrawiam

: pn paź 24, 2005 12:23
autor: blackwhite
Najlepiej dla każdego silnika jest nie "gazowanie" go zaraz po odpaleniu, i samochód powinien choć kilkanaście sekund pochodzić bez dodawania gazu.A to dlatego, że po długim postoju olej, który znajduje się w misce olejowej musi być rozprowadzony po silniku i dopiero wtedy silnik ma prawidłowe smarowanie.

: pn paź 24, 2005 14:17
autor: piotr1979
ja tez wlasnie gdzies slyszlem ,ze jak silnik chodzi za dlugo po zapaleniu na wolnych obrotach( grzanie auta--- np.5 minut i skrobiemy wtedy sobie szyby) to jest nie dobrze,ale o co chodzi to nie wiem.nie wiem jak to uzasadnic i mysle ,ze o to chodzi koledze od tego postu.

: pn paź 24, 2005 14:35
autor: djmolo
Tak ma być. Wsiądz do auta ,odpal go bez gazu, niech chodzi na wolnych obrotach a Ty wyjdz i wyczyść szyby i po tylch 2-3 minutach wsiądz i w droge.

: pn paź 24, 2005 15:07
autor: yellow
piotr marzec, tu chodzi pewnie o to, ze po rozgrzaniu silnika wsiadamy i w rure, zapominajac o tym, ze sa inne uklady wymagajace rozgrzania i rozprowadzenia oleju (jak np. skrzynia biegow).

: pn paź 24, 2005 15:35
autor: daszczyk
ja tez wlasnie gdzies slyszlem ,ze jak silnik chodzi za dlugo po zapaleniu na wolnych obrotach( grzanie auta--- np.5 minut i skrobiemy wtedy sobie szyby) to jest nie dobrze,ale o co chodzi to nie wiem.nie wiem jak to uzasadnic i mysle ,ze o to chodzi koledze od tego postu.

WŁAŚNIE O TO MI CHODZI ??? też tak słyszłem i nie wiem jak to sobie wytłumaczyć ???

pozdrawiam

: pn paź 24, 2005 15:40
autor: paolo
a tak to tlumaczyc ze silnik na biegu jalowym dluzej rozgrzewa sie a co za tym idzie dluzej pracuje ponizej temperatury roboczej. Podczas delikatnej jazdy (silnik pod obciazeniem) szybciej nabiera temperatury i o to w tym chodzi. Ja robie tak, ze odpalam zapinam pasy, wkladam panel, szukam cd, swiatelk a i delikatnie w droge :)

P.S. Bylo sporo na forum...opcja "szukaj"

: pn paź 24, 2005 16:28
autor: yellow
paolo, nie tylko ty tak robisz. Zawsze zima widze kierowcow, ktorzy nawet przedniej szyby ze sniegu nie ogarna :bajer:

: pn paź 24, 2005 16:45
autor: paolo
hm szyby to odgarnia/skrobie sie przed wejsciem do auta i odpaleniem ;)

: pn paź 24, 2005 17:31
autor: piotr1979
daszczyk pisze:ja tez wlasnie gdzies slyszlem ,ze jak silnik chodzi za dlugo po zapaleniu na wolnych obrotach( grzanie auta--- np.5 minut i skrobiemy wtedy sobie szyby) to jest nie dobrze,ale o co chodzi to nie wiem.nie wiem jak to uzasadnic i mysle ,ze o to chodzi koledze od tego postu.

WŁAŚNIE O TO MI CHODZI ??? też tak słyszłem i nie wiem jak to sobie wytłumaczyć ???

pozdrawiam
no to chyba iwemy juz o co chodzi.silnik poprostu za dlugo pracuje zimny. :bigok:

: pn paź 24, 2005 17:38
autor: Corvax
Odpalamy silnik i jazda - dopuki nie drgnie wskazówka temperatury nie włączamy ciepłego nawiewu, potem ustawiamy na np. połowe i nie przekraczając 2000-2500 obrotów spokojnie jedziemy, w momencie osiągniecia własciwej temperatury pracy jedziemy juz normalnie. To się dotyczy silnikow wysokopręznych ze spręzarką. W TDI odpalanie auta i czekanie na rozgrzanie silnika powoduje zapychanie sie katalizatora, pozytku nie ma z tego żadnego bo TDi bardzo wolno sie rozgrzewa na biegu jalowym.

: pn paź 24, 2005 22:14
autor: Norbert
paolo pisze:a tak to tlumaczyc ze silnik na biegu jalowym dluzej rozgrzewa sie a co za tym idzie dluzej pracuje ponizej temperatury roboczej. Podczas delikatnej jazdy (silnik pod obciazeniem) szybciej nabiera temperatury i o to w tym chodzi. Ja robie tak, ze odpalam zapinam pasy, wkladam panel, szukam cd, swiatelk a i delikatnie w droge :)

P.S. Bylo sporo na forum...opcja "szukaj"
I to jest najlepsza wypowiedz w tym wątku, należy najpierw oskrobać szyby i inne rzeczy, potem zapalić silnik, dac mu kilkanascie sekund na biegu jałowym. Następnie delikatnie ruszyć i jechać.

: pn paź 24, 2005 22:43
autor: Paweł Marek
Też jestem za słusznością odpowiedzi paolo. Tylko że tam nic nie pisze o kilkanastosekundowym grzaniu. Na wstępne przesmarowanie tyle nie trzeba. W końcu po coś te półsyntetyki i syntetyki lejemy