jak to ma być poprawnie ... ?? odpalam silnik i jadę czy ...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

jak to ma być poprawnie ... ?? odpalam silnik i jadę czy ...

Post autor: daszczyk » pn paź 24, 2005 11:55

Witam !!

Powiedzcie mi jak trzeba się zachować rano (tem. poniżej 0 stopni ) podczas odpalenia, żeby było dobrze dla silnika (mam golf III 1,9TD) ??? Czy ma odpalić i ruszyć od razu ( tak przeczytałem w instrukcji skody oktawi 1,9 TDI ) czy postać na wolnych obrotach ok 2 ,3 minut ??
proszę o jakieś odpowiedz popartą instrukcją urzytkownika czy może swoją wiedzą.

pozdrawiam


Seba

Awatar użytkownika
blackwhite
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
Lokalizacja: Dumfries
Kontakt:

Post autor: blackwhite » pn paź 24, 2005 12:23

Najlepiej dla każdego silnika jest nie "gazowanie" go zaraz po odpaleniu, i samochód powinien choć kilkanaście sekund pochodzić bez dodawania gazu.A to dlatego, że po długim postoju olej, który znajduje się w misce olejowej musi być rozprowadzony po silniku i dopiero wtedy silnik ma prawidłowe smarowanie.


Black

piotr1979
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 538
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 13:39
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: piotr1979 » pn paź 24, 2005 14:17

ja tez wlasnie gdzies slyszlem ,ze jak silnik chodzi za dlugo po zapaleniu na wolnych obrotach( grzanie auta--- np.5 minut i skrobiemy wtedy sobie szyby) to jest nie dobrze,ale o co chodzi to nie wiem.nie wiem jak to uzasadnic i mysle ,ze o to chodzi koledze od tego postu.


passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r

djmolo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 09:19
Lokalizacja: Radzionków/Zabrze
Kontakt:

Post autor: djmolo » pn paź 24, 2005 14:35

Tak ma być. Wsiądz do auta ,odpal go bez gazu, niech chodzi na wolnych obrotach a Ty wyjdz i wyczyść szyby i po tylch 2-3 minutach wsiądz i w droge.



Awatar użytkownika
yellow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt lis 23, 2004 19:47
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: yellow » pn paź 24, 2005 15:07

piotr marzec, tu chodzi pewnie o to, ze po rozgrzaniu silnika wsiadamy i w rure, zapominajac o tym, ze sa inne uklady wymagajace rozgrzania i rozprowadzenia oleju (jak np. skrzynia biegow).


Grafik komputerowy, specjalista DTP
http://marcin.rokosz.biz

Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: daszczyk » pn paź 24, 2005 15:35

ja tez wlasnie gdzies slyszlem ,ze jak silnik chodzi za dlugo po zapaleniu na wolnych obrotach( grzanie auta--- np.5 minut i skrobiemy wtedy sobie szyby) to jest nie dobrze,ale o co chodzi to nie wiem.nie wiem jak to uzasadnic i mysle ,ze o to chodzi koledze od tego postu.

WŁAŚNIE O TO MI CHODZI ??? też tak słyszłem i nie wiem jak to sobie wytłumaczyć ???

pozdrawiam


Seba

Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » pn paź 24, 2005 15:40

a tak to tlumaczyc ze silnik na biegu jalowym dluzej rozgrzewa sie a co za tym idzie dluzej pracuje ponizej temperatury roboczej. Podczas delikatnej jazdy (silnik pod obciazeniem) szybciej nabiera temperatury i o to w tym chodzi. Ja robie tak, ze odpalam zapinam pasy, wkladam panel, szukam cd, swiatelk a i delikatnie w droge :)

P.S. Bylo sporo na forum...opcja "szukaj"



Awatar użytkownika
yellow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt lis 23, 2004 19:47
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: yellow » pn paź 24, 2005 16:28

paolo, nie tylko ty tak robisz. Zawsze zima widze kierowcow, ktorzy nawet przedniej szyby ze sniegu nie ogarna :bajer:


Grafik komputerowy, specjalista DTP
http://marcin.rokosz.biz

Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » pn paź 24, 2005 16:45

hm szyby to odgarnia/skrobie sie przed wejsciem do auta i odpaleniem ;)



piotr1979
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 538
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 13:39
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: piotr1979 » pn paź 24, 2005 17:31

daszczyk pisze:ja tez wlasnie gdzies slyszlem ,ze jak silnik chodzi za dlugo po zapaleniu na wolnych obrotach( grzanie auta--- np.5 minut i skrobiemy wtedy sobie szyby) to jest nie dobrze,ale o co chodzi to nie wiem.nie wiem jak to uzasadnic i mysle ,ze o to chodzi koledze od tego postu.

WŁAŚNIE O TO MI CHODZI ??? też tak słyszłem i nie wiem jak to sobie wytłumaczyć ???

pozdrawiam
no to chyba iwemy juz o co chodzi.silnik poprostu za dlugo pracuje zimny. :bigok:


passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn paź 24, 2005 17:38

Odpalamy silnik i jazda - dopuki nie drgnie wskazówka temperatury nie włączamy ciepłego nawiewu, potem ustawiamy na np. połowe i nie przekraczając 2000-2500 obrotów spokojnie jedziemy, w momencie osiągniecia własciwej temperatury pracy jedziemy juz normalnie. To się dotyczy silnikow wysokopręznych ze spręzarką. W TDI odpalanie auta i czekanie na rozgrzanie silnika powoduje zapychanie sie katalizatora, pozytku nie ma z tego żadnego bo TDi bardzo wolno sie rozgrzewa na biegu jalowym.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » pn paź 24, 2005 22:14

paolo pisze:a tak to tlumaczyc ze silnik na biegu jalowym dluzej rozgrzewa sie a co za tym idzie dluzej pracuje ponizej temperatury roboczej. Podczas delikatnej jazdy (silnik pod obciazeniem) szybciej nabiera temperatury i o to w tym chodzi. Ja robie tak, ze odpalam zapinam pasy, wkladam panel, szukam cd, swiatelk a i delikatnie w droge :)

P.S. Bylo sporo na forum...opcja "szukaj"
I to jest najlepsza wypowiedz w tym wątku, należy najpierw oskrobać szyby i inne rzeczy, potem zapalić silnik, dac mu kilkanascie sekund na biegu jałowym. Następnie delikatnie ruszyć i jechać.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn paź 24, 2005 22:43

Też jestem za słusznością odpowiedzi paolo. Tylko że tam nic nie pisze o kilkanastosekundowym grzaniu. Na wstępne przesmarowanie tyle nie trzeba. W końcu po coś te półsyntetyki i syntetyki lejemy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 441 gości