Strona 1 z 1

Oryginalny olej do skrzyni biegów jaka norma?

: pt lip 10, 2009 13:28
autor: PinkFloyd
mam pytanie czym różnia sie normay G50 i G51 od G52. Wiem, ze G50 i G51 to olej 75W90 , przy czym G52 to ze stabilizacja temp. pracy a G52 to W75 czy G52 jest żadszy od G50 i G51 i do czego sie stosuje ten G52. Dzieki za pomoc :pub:

Znalazłem takie coś ale nie umiem tego rozszyfrować

(Manual Tranny Fluids)

VI Vis@40C Vis@100C

16.7 = Motul MOTYLGEAR 75-90 GL-4/-5
15.6 = VW G50/G51 GL-4
15.6 = Redline MT-90 75-90 GL-4
15.2 = Mobil 1 Synthetic 75W-90 GL-5
15.2 = Motul Gear 300 75-90 GL-4/-5
15.0 = Elf Tranself Synthese FE 75-90 GL-4/-5
14.9 = AMSOIL AGL 80W-90 GL-5
13.8 = Amsoil MTG 75-90 GL-4
10.6 = Redline MTL 70-80 GL-4
9.6 = AMSOIL MTF Synchromesh Trans fluid (GM/Chrysler) None
9.08 = Penzoil Synchromesh trans fluid None
7.5 = Redline D4 ATF Dexron III / Mercon / API GL-4
6.5 = VW G-052-171-A2 None
6.38 = VW G-055-726-A2 None
6.3 = VW G52 (part numbers G052726A2 / G05272601) None

Re: Oryginalny olej do skrzyni biegów jaka norma?

: pt lip 10, 2009 13:40
autor: Borys
http://www.allegro.pl/item659693643_ole ... a_sol.html


http://www.allegro.pl/item679434689_ole ... tetyk.html

taki olej w zupełnosci wystarczy przekładniowy 75W90

: pt lip 10, 2009 13:49
autor: PinkFloyd
Wiem, że wytsraczy, ale ja w soim aucie wymienilem na skrzynie biegów z MK IV 101Km z kombi z 2004r. Przez 2 tygodnie nie wymieniałem oleju i skrzynia miodzio. Postanowiłem wymienic bo nei wiedziałem w jakich warunkach byąłprzechowywana skrzynia, wymieniłem na Castrol Taf-X 75w90 , weszło2 l. Pierwsz jazda 2 i 3 zgrzyta i to od razu po wymianie zanim skrzynia sie nie rozgrzeje jak sie rozgrzeje to ok.Zastanawiam sie co tam u mnie był za olej :crazy: Co mnie pokusiło zmienić :crazy: Co za oryginał lali do skrzyni w 2004r

: pt lip 10, 2009 14:04
autor: pszczyna
Powiedział bym standard VW G50 i VW G51 SAE 75W-90

: pt lip 10, 2009 14:13
autor: PinkFloyd
pszczyna pisze:Powiedział bym standard VW G50 i VW G51 SAE 75W-90
No ta Castrol to G50 ale czemu na nim gorzej pracuje :kac: w kupionej skrzyni był oryginał- nigdy nie wymeiniany- przebieg skrzyni tylko 120 tys km ale na oryginale wszystko chodziło jak nówka po wymianie tragedia na zimno. moze w skrzyniach z 2004 r był inny :otepienie:

: pt lip 10, 2009 14:16
autor: Borys
PinkFloyd pisze:
pszczyna pisze:Powiedział bym standard VW G50 i VW G51 SAE 75W-90
No ta Castrol to G50 ale czemu na nim gorzej pracuje :kac: w kupionej skrzyni był oryginał- nigdy nie wymeiniany- przebieg skrzyni tylko 120 tys km ale na oryginale wszystko chodziło jak nówka po wymianie tragedia na zimno. moze w skrzyniach z 2004 r był inny :otepienie:
zalej zamiast castrola motula moze sie poprawi, kiedys o castrolu rozne dziwne historie były,
lub kup olej z ASO.

a jak nie pomoze to synchronizatory do wymiany

: pt lip 10, 2009 14:24
autor: PinkFloyd
Zaleje oryginał, synchronizatory przeciez nie popsuły sie od razu po zalaniu innego oleju. Zalałem nowy i od razu zgrzytało przed wymiana nic i to jest dziwne.

: pt lip 10, 2009 14:38
autor: pszczyna
Jest jeszcze jedna ewentualność !! za mało oleju

: pt lip 10, 2009 14:51
autor: PinkFloyd
pszczyna pisze:Jest jeszcze jedna ewentualność !! za mało oleju
weszło dokładnie 1,9 l i ostro zaczeło sie lac ze strony korka wlewowego

: sob lip 11, 2009 23:49
autor: Kavior
Sprawdz sobie dokładnie jakie masz oznaczenie skrzyni i ile powinno wejsc do niej oleju. Miałem właśnie ostatnio przypadek w polówce ojca że wlewając olej do skrzyni przez korek weszło mniej niż podaje producent. Musiałem przez mechanizm prędkościomierza dolewać by weszła ilośc określona w papierach. I olej kup w ASO, litra kosztuje około 41zł, tyle płaciłem kilka miesiecy temu. Tez mnie kiedyś podkusiło by w skrzyni zmienic, zalałem mobila i biegi gorzej wchodziły. Przy mrozach nie mogłem jedynki wbic a wczesniej bez problemu. Olej do skrzyni tylko oryginał tym bardziej że cenowo wyjdzie podobnie jak nie taniej od castrola.

olej w skrzyni

: pn sty 11, 2010 23:50
autor: cruse
Panowie , Panie .
Mam olej o konsystencji wody mineralnej - pęcherzyki powietrza (!), raczej rzadki, kolor jasny. prawie bezbarwny (kontrola po całym dniu odpoczynku w garażu )
Czy nadaje się do wymiany ?
Oczywiście w grę wchodzi tylko oryginał VW z ASO ( G 052 726 A2 )
dziękuję za odpowiedz .