Strona 1 z 1

Wycie przy hamowaniu silnikiem - skrzynia biegów?

: pt lip 10, 2009 13:28
autor: damiannn
Skrzynia DUS, silnik 1.9 SDI.
Objawy:
1. Skrznia (tak mi sie wydaje) wyje przy hamowniu silnikiem na biegu 2 najglosniej, wyje takze na 1 i 3. Na 4 i 5 raczej cisza.
2. Hamuje silnikiem wciskam sprzeglo -> odrazu cisza (bez wylaczania danego biegu)
3. Hamuje silnikiem wrzucam luz -> odrazu cisza

Czy jest moze na forum 'skrzyniarz' i moglby sie wypowiedziec co ew. moze byc do roboty? Olej sprawdzal mi gosc w listopadzie i byl - juz w wtedy wyło. Mechanik robil mi wtedy rozrzad i powiedzial ze jak sie nim przjechal to slyszy ze 'zaczynaja dzwonic sprezyny na tarczy sprzegla' Czy to one moga powodowac to wycie? . Zrobilem tak z 15k km szum raczej sie nie poglebia ale ciezko mi to stwierdzic teraz.

Wg. mnie nie sa to raczej łożyska na wałku głównym bo przeciez po wcisnieciu sprzegla ale bez wyrzcuania biegu wycie momentalnie ustaje a lozyska sie kreca nadal co prawda nie pod takim obciazeniem ale jednak sie kreca a wycia 0. Z tego co czytam to ludzie pisza o łożysku na wałku sprzęgłowym ale to wylo by pewnie na kazdym biegu a nie tylko na 3 pierwszych?

Czy wymiana oleju moglaby cos pomoc ?
Wiem ze taka diagnoza przez neta to o dupe rozbic ale nie wiem czy tak jezdzic czy dac do roboty :)

Przebieg 145k, auto z listopada 2002. Oczywiscie jaj sobie nie dam uciac :D, ze to prawda ale jest b. duze prawdpoboientwo ze przebieg prawdziwy :).


Druga sprawa to problemy z wbijaniem 1 biegu itp o tym juz kiedyus pisalem, wymieniana mialem łape/poduch pod skrzynia i zero poprawy. Dodatkowo zobserowalem ze drazek ma luzy i jak stoje na czerwonym na luzie lub 1 z wcisnietym sprzeglem to nieraz cos buczy, przytyrzmam drazek w ktoras stronę gdzie ma luz i buczenie ustaje. Dodakotwo drazek przy dodwaniu gazu idzie z 1cm do przodu ale to chyba tylko na 4 biegu.

Pozdrawiam!

ewentualne namiary na sprawdzonych skrzyniarzy VW z okolic Krakowa i podkarpacia mile widziane :)

: pt lip 10, 2009 14:24
autor: pawel szymczak
Te objawy ci opisujesz najprawdopodobniej przyczyną tego buczenia jest łożysko oporowe, na wałku. W momencie wciskania sprzegła łożysko wysuwa sie do przodu i nie pracuje pod obciażeniem, i nic wtedy nie buczy itp. A gdy wbijasz bieg wtedy zasprzęgla sie z dociskiem i sa tam dwiginki które przesówają zębatki i tym samym właczaja wyższy bądz niższy bieg. I to pod obciązeniem będzie powodowało że skrzynia będzie wyć! I jak piszesz że cieżko wbić bieg to przez to ze łożysko się zaciera i coraz cięzej chodzi po wałku prowadzącym. :helm:

[ Dodano: 10 Lip 2009 14:27 ]
Ach i jak mechanik mógł stwierdzić ze sprezyny dzwonią!!!!!! przecierz one są pochowane w prowadnicach miedzy tarcza a dociskiem , i nie ma mowy aby spreżyna sie poluzowała, no chyba że któraś z nich pękła. :bajer:

: czw wrz 24, 2009 19:43
autor: MSOS
Mam podobny problem.

W moim VW Polo 1.9D w trakcie hamowania silnikiem dudni skrzynia biegów, w momencie gdy wcisnę sprzęgło hałas zanika.

W trakcie normalnej jazdy również cisza, dodatkowo ciężko wchodzą biegi.

Mam pytanie do damiannn: Czy faktycznie okazało się to być łożysko i ile kosztowała Cię naprawa.

Będę bardzo wdzięczny za szybką odpowiedź.

: sob wrz 26, 2009 13:09
autor: damiannn
MSOS Wymienilem profilaktycznie olej. Nic sie nie zmienilo - olej byl czysciutki. I dalem sobie spokoj z tym poki co :)