Pytanie o temperature altelnatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gwardia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
Kontakt:

Pytanie o temperature altelnatora

Post autor: Gwardia » czw lip 09, 2009 19:58

Witam wszystkich
Mam pytanie: jak bardzo nagrzewają sie u was altelnatory po przejechaniu dłuższej trasy??

U mnie założyłem jakiś czas temu nowy pasek ale po przejechaniu dłuższej trasy altek był bardzo gorący a pasek nie był napięty tak jak wcześniej. Stąd wnioskuje ze cos musi byc nie tak :chytry:



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » czw lip 09, 2009 20:42

masz wentylator na alternatorze z przodu zaraz za kołem pasowym?


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Gwardia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
Kontakt:

Post autor: Gwardia » czw lip 09, 2009 20:49

Jest



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw lip 09, 2009 21:10

Gwardia, to normalne ze jest goracy, ja nie mog dotknac rozpórki po dłuzszej jezdzie, mamy lato , mamy wysoki temp. wiec nic dziwnego ze altek lapie temp, zdejmij pasek , zobacz czy lekko smiga , dla pewnosci i jak jest lekko to sie nie przejmuj :) ma byc ciepły, raz ze sie grzeje pod maska , dwa ze jakies tarcie zawsze tam wchodzi w rachube itd .


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Gwardia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
Kontakt:

Post autor: Gwardia » pt lip 10, 2009 10:03

No wiem wiem tarcie szczotek itp....ale on jest cały gorący....i czy to normalne ze po przejechaniu 200km musze podciągnąć pasek?



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt lip 10, 2009 10:46

Gwardia pisze:No wiem wiem tarcie szczotek itp..
tarci szczotek to akurat nie wytwarza takij temp :)
Gwardia pisze:ale on jest cały gorący..
a silnik tez masz gorący ??

Gwardia pisze:i czy to normalne ze po przejechaniu 200km musze podciągnąć pasek?
zalezy jaki pasek kupiłes :) sprawdz czy naciag altrnatora sie nie luzuje.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » pt lip 10, 2009 10:58

koledzy to zadne tarcie tylko nagrzewanie sie uzwojeń alternatora

mozna powiedzieć ze pole magnetyczne które zamienia sie w pole elektryczne wytwarza w przewodach strate energetyczną która jest poprostu ciepłem

im większa obciązenie altka tym wieksza temperatura


ja założyłem wspomaganie i alternator mam 2cm od kolekt i nagrzewa sie w miejscu plastikowej osłony w jednym miejscu do temperatury nawet 80 stopni

a cały altek ma z 70 stopni , trudno sie dotknąć


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt lip 10, 2009 11:04

dziabi3 pisze:mozna powiedzieć ze pole magnetyczne które zamienia sie w pole elektryczne wytwarza w przewodach strate energetyczną która jest poprostu ciepłem
ja z kabelków nie jestem gut :) ale probowalem uswiadomic koledze , z w takiej temperaturze jakie mamy latem pod maska to nawet płyn do spryskiwaczy bedzie sie gotował :) altrnator oprocz tego ze wytwarza swoje ciepło , ta jak mowisz, pochlania je jeszcze od "atmosfery" jaka panuje pod maska :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Gwardia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
Kontakt:

Post autor: Gwardia » sob lip 11, 2009 14:58

Ok dzięki... juz rozumie, czyli jest gut :bigok:
W tym momencie sie czuje zupełnie uświadomiony :grin:
Jeszcze raz dzięki



Awatar użytkownika
niko02
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:31
Lokalizacja: Sadówka
Kontakt:

alternator

Post autor: niko02 » czw lip 16, 2009 15:13

Chłopaki mają rację, alternator jest gorący i to jest normalne, nawet jeżeli przejedziesz 15 km. też myślełem, że to jest problem. spaliło mi się uzwojenie wirnika, wymieniłem na nowe, w między czasie pożyczyłem zlternator od kumpla i mówię mu, że też pewnie mu się zaraz spali, bo się grzeje ale po wymianie na nowy było tak samo ciepło, więc to norma.



Gwardia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
Kontakt:

Post autor: Gwardia » sob lip 25, 2009 22:12

No dobrze,skoro tak mocne nagrzewanie sie altka to norma to jaka może być przyczyna tego ze zerwało mi w przeciągu 6 tygodni drugi pasek?



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob lip 25, 2009 22:16

Może za mocno go naciągasz? Mocno obciążone łożyska też dokładają sie do temperatury :chytry: Jakiej firmy pasek?


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » sob lip 25, 2009 22:17

ciepło rónwież wędruje od bloku po łapie


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Gwardia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lut 10, 2009 12:23
Lokalizacja: okolice Opatowa/Kielce
Kontakt:

Post autor: Gwardia » sob lip 25, 2009 22:19

Pasek continental
akurat tego czy za mocno to nie wiem?
a jak sprawdzić czy wszystkie 3 koła są w jednej osi?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 350 gości