Wymiana ciegien skrzyni biegow
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 285
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
- Lokalizacja: zgierz
Wymiana ciegien skrzyni biegow
Witam!!!
Chce wymienic ciegna skrzyni bo na cieplym silniku cos ciezko mi wchodza i chcialem sie dowiedziec tak mniej wiecej w jakich granicach wacha sie cena ciegien i ich wyminana?? i jak długo mechanik moze je wymieniac?? czy to jest takie skomplikowane??
Chce wymienic ciegna skrzyni bo na cieplym silniku cos ciezko mi wchodza i chcialem sie dowiedziec tak mniej wiecej w jakich granicach wacha sie cena ciegien i ich wyminana?? i jak długo mechanik moze je wymieniac?? czy to jest takie skomplikowane??
Nie wymieniałbym tak pochopnie tych cięgien skoro nie zidentyfikowałeś problemu. Jak z cięgnami jest problem to raczej trudno trafić w bieg, a same biegi normalnie wchodzą (no chyba, że nie trafiasz to się wydaje, że ciężko). Cięgna powinny działać tak samo bez znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny.
Ja na Twoim miejscu najpierw bym sprawdził czy jest odpowiednia ilość oleju w skrzyni. Gdy się nagrzewa szybciej spływa na sam dół skrzyni i przez to synchronizatory schną i nie działają jak należy, co prowadzi do tego, że ciężej wrzuca się biegi.
Ja na Twoim miejscu najpierw bym sprawdził czy jest odpowiednia ilość oleju w skrzyni. Gdy się nagrzewa szybciej spływa na sam dół skrzyni i przez to synchronizatory schną i nie działają jak należy, co prowadzi do tego, że ciężej wrzuca się biegi.
Politycy są ludźmi nazbyt głupimi, aby można przewidywać ich postępki rozumowaniem - Stanisław Lem "Szpital Przemienienia"
Nie ma co od razu straszyć olejem w skrzyni. Ja miałem dokładnie taki problem jak opisuje kolega wiewioreqezg i winne były cięgna! A właściwie gniazda i główki przegubów na który cię łączą i wzajemnie "popychają". Przeczyszczone i posmarowane smarem teflonowym i biegi chodzą aż miło. A wcześniej było właśnie tak, że im gorętszy silnik i dłuższa jazda tym gorzej drążek chodził i nie wracał do pozycji zero po wybiciu biegu, bo resztki smaru podsychały i stary kurz i syf powodował że zwiększało się tarcie.
Żeby nie było nieporozumień - ja mówię o cięgnach, które widać tuż nad skrzynką, pod maską silnika, silnik 1.4 BCA.
Żeby nie było nieporozumień - ja mówię o cięgnach, które widać tuż nad skrzynką, pod maską silnika, silnik 1.4 BCA.
-
- Użytkownik
- Posty: 285
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
- Lokalizacja: zgierz
Olejem nie chciałem straszyć. Chodziło o wyeliminowanie jednej z przyczyn - tylko odkręcenie jednej śruby żeby się upewnić, że skrzynia nie wysycha. Po co wymieniać wszystko po kolei i w końcu trafić na to co się psuje lub niedomaga, jak można bez kosztów (poza własnym czasem) znaleźć przyczynę usterki.
Politycy są ludźmi nazbyt głupimi, aby można przewidywać ich postępki rozumowaniem - Stanisław Lem "Szpital Przemienienia"
-
- Użytkownik
- Posty: 285
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
- Lokalizacja: zgierz
Wiem wiem ale o mozliwosci ze ciegna moga szkodzic jescze wtedy niewiedziałem i dlatego wymieniłem olej . Wydawało mi sie to naj tansza opcja poprawienia czegos w tym. Ale teraz jescze niejest doskonale dobrze wiec chce zobaczyc wlasnie co jest z tym grane. A moze orientuje sie ktos jesli to juz tylko brudne ciegna ile kosztuje taki interes??
Nie wiem dokładnie co mój mechanik z nimi robił, czy musiał to rozbierać czy nie (ale wątpię że jakoś mocno ingerował). Prawdopodobnie zna sposób jak to nasmarować i zrobił mi to przy okazji innej roboty, nic mnie dodatkowo to nie kosztowało, tak że nie sądzę że to jakaś wielka filozofia.
A co do oleju w skrzynce, chodziło mi o to że wielu tu na forum, goście w ASO i mój mechanik twierdzą, że póki stan jest OK oleju w skrzynce się nie wymienia. Uzasadnić tego jednak nie potrafię - wiedza nabyta
Pozdrawiam
A co do oleju w skrzynce, chodziło mi o to że wielu tu na forum, goście w ASO i mój mechanik twierdzą, że póki stan jest OK oleju w skrzynce się nie wymienia. Uzasadnić tego jednak nie potrafię - wiedza nabyta
Pozdrawiam
Producent przewidział, że oleju się nie wymienia aż do śmierci auta, więc wszyscy tego się trzymają. Z tego względu mówiłem byś sprawdził tylko jego poziom. W przypadku gdy go ubywa trzeba wymienić, bo niestety raczej nie kupisz takiego samego jak był w skrzyni by uzupełnić stan.
Politycy są ludźmi nazbyt głupimi, aby można przewidywać ich postępki rozumowaniem - Stanisław Lem "Szpital Przemienienia"
-
- Użytkownik
- Posty: 285
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
- Lokalizacja: zgierz
Byłem dzisiiaj u mechanika i powiedział mi ze jednak zaczniemy raczej od oczyszczenia ciegien. Ze od poczatku trzeba eliminowac te najtansze i naj mniej skomplikowane rzeczy a potem jak cos zagłebiac sie dalej. Mam nadzieje ze to cos pomoze wiec czekam do poniedziałku. pomęcze sie taka trudną jazda jescze te 2 dni ;
-
- Użytkownik
- Posty: 285
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
- Lokalizacja: zgierz
I te się smaruje co kolega wyżej pisze, nasmaruj obficie i pozmieniaj biegi, żeby się dobrze rozprowadził._robert_s pisze:Ja pisałem o cięgnach które widać po otwarciu maski. Między grodzią a skrzynką widać cały system cięgien jak na dłoni. O tym fragmencie mówię.
Ostatnio zmieniony pt lip 10, 2009 18:45 przez Jazz_Blue, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 285
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
- Lokalizacja: zgierz
a ma ktos zdjecie zebym zobaczył gdzie doksladnie one sa??
[ Dodano: 10 Lip 2009 20:35 ]
Kurde szukam tych ciegien i niemoge zobaczyc od gory. A niema mi kto pozmieniac biegow bo na tydzien jestem sam w domu fuck.A te cięgna na dole pod samochodem to tez mozna je czyscic??
[ Dodano: 10 Lip 2009 21:39 ]
Ile jest tych ciegien?? czy obe sa gdzies w okolichach akumulatora??
[ Dodano: 10 Lip 2009 20:35 ]
Kurde szukam tych ciegien i niemoge zobaczyc od gory. A niema mi kto pozmieniac biegow bo na tydzien jestem sam w domu fuck.A te cięgna na dole pod samochodem to tez mozna je czyscic??
[ Dodano: 10 Lip 2009 21:39 ]
Ile jest tych ciegien?? czy obe sa gdzies w okolichach akumulatora??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 378 gości