Strona 1 z 2

Kontrolka oleju

: czw lip 09, 2009 06:40
autor: Artik31
Witam.Mam pytanie.Który czujnik oleju w silniku 1,6 ABU jest odpowiedzialny za kontrolkę oleju przy zegarach.Ostatnio czasami mi mruga i piszczy po dłuższej jeździe.Olej zmieniłem na Castrol magnatec 10w40 i chciałbym zmienić czujnik i zobaczyć co to da.Dodam że olej nigdzie nie ma wycieków i praktycznie mało co bierze oleju.Proszę o poradę.Pozdrawiam

: czw lip 09, 2009 07:29
autor: misiek
czujniki oleju zamontowane są na głowicy silnika, w pobliżu przewodu recyrkulacji par oleju
(kolory to brązowy i niebieski)
Artik31 pisze:Który czujnik oleju w silniku 1,6 ABU jest odpowiedzialny za kontrolkę oleju przy zegarach
brązowy, ale jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi

: czw lip 09, 2009 11:56
autor: Lukasz_mk2
Artik31, jaki filtr oleju założyłeś po wymianie oleju??? I czy przed wymianą wszystko było ok??

: czw lip 09, 2009 16:49
autor: Artik31
Lukasz_mk2 pisze:Artik31, jaki filtr oleju założyłeś po wymianie oleju??? I czy przed wymianą wszystko było ok??
filtr założyłem firmy KNECHT.kontrolka zaczęła czasami migać od czasu wymiany uszczelki pod głowicą

: czw lip 09, 2009 18:41
autor: wielblad2
Artik31, miałem mk3 1,6 ABU ben +gaz po wymianie uszczelki pod głowicą zaczęły sie cuda takie jak wasze i efekty były identyczne .Siana na czujniki ,filtry ,oleje i mechaników nie jestem w stanie zliczyć -co z tego wyszło ?-jedna wielka kupa .Zmasowali mi na końcu czujnik oleju ten brązowy i tak przelatałem 1,5 roku zadowolony że auto nie męczy mnie kontrolką i piszczkiem.Nagle pewnego dnia szlag silnik trafił i kaplica totalna -koszty naprawy większe niż nowy silnik. Poświęciliśmy się jednak nad rozbiórką silnika i co się okazało -Fachowcy przy wymianie uszczelki pod głowicą zatkali dwa kanały i stąd ten problem wina jednak jest w samej konstrukcji uszczelek do tych typów.Wymieniłem silnik na używkę i poszedł do ludzi .Musi pokrywać się kazdy otwór w głowicy i uszczelce a także bloku inaczej PUPA BLADA i problemów ciąg dalszy.Opisałem tu przypadek potwierdzony u mnie i dwóch innych silników ABU w mk3 kolegów też po wymianie uszczelek i nie twierdzę że to jest reguła ,ale lepiej dmuchać na zimne .

: czw lip 09, 2009 23:05
autor: calleb
Sprawdź ciśnienie oleju. Miałem taki problem w passacie i pomogła wymiana panewek Pozdrawiam

: czw lip 09, 2009 23:15
autor: Lukasz_mk2
z tego co piszesz to też mi się wydaje że coś jest nie teges z wymianą tej uszczelki

: pt lip 10, 2009 06:32
autor: Artik31
jeśli to wina uszczelki to nie ciekawie wymiana jakieś 700zł

: pt lip 10, 2009 06:41
autor: Paweł Marek
Artik31 pisze:Który czujnik
zawsze obydwa

: pt lip 10, 2009 06:47
autor: Artik31
Paweł Marek pisze:
Artik31 pisze:Który czujnik
zawsze obydwa
witam.czy to faktycznie może być wina uszczelki zakładana była firmy GOETZE to raczej dobra firma i do tanich nie należy,czyżby producent ominął niektóre kanały olejowe?

: pt lip 10, 2009 15:22
autor: wielblad2
Artik31, nie pamiętam marki swojej uszczelki ale co do uchybień producenta -wszystko możliwe

: ndz lip 12, 2009 10:30
autor: wielblad2
Na powrót to samo demontaż i nowa uszczela tyle że przed montażem należy sprawdzić pokrycie otworów u mnie robiliśmy to na odbiciu pergaminowym powierzchni bloku i głowicy porównując z uszczelką .Powodzenia. :grrr: :pub:

: ndz lip 12, 2009 22:54
autor: grzyb_ek88
No to chyba wszystko jasne: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3012516#3012516 moj temat brzmi podobnie jak i wasze i tez wymienialem uszczelke pod glowica ale to sie zaczelo dziac wszystko po paru dobrych miesiacach wczesniej nie bylo takiego zjawiska ale widocznie bardzo mozliwe ze to bedzie przyczyna... I trzeba bedzie zmasowac jeden czujnik i czekac az sie wy$ra silnik i zmienic na cos lepszego jak RP :P

: pn lip 13, 2009 06:58
autor: Artik31
grzyb_ek88, witam ja nie mam zmasowanych czujników napsz do wielblad2, on miał zmasowane może będzie wiedział jak to zrobić