Strona 1 z 2
jak oszczedzac na paliwie ;)
: ndz paź 23, 2005 16:49
autor: wielblad13
witam
wiec jak w temacie co mozna zrobic by mniej palil? moze macie swoje patenty? jakies przerobki? jakie elementy maja duzy wplyw na paliwozernosc?
kupilem autko na pare lat wiec lpg moze nie byc takie oplacalne... narazie wymienilem opony mam nadzieje na nizsze opory toczenia(ma ktos z was doswiadczenie z oponami?) moze wywalic jakies kg z samochodu... co duzo wazy i jest naprawde zbedne w aucie? zastanawiam sie tez nad jakimis remoncikami by zminimalizowac spalanie... moze sa jakies czesci ktore lepiej wymienic? moze dodatkowo cos zamontowac?
WAZNE wszystkie te zmiany powinny miec sens ekonomiczny
wiec co wy na to?
: ndz paź 23, 2005 16:53
autor: paolo
nie wlaczaj klimy, jezdzij na mozliwie niskich obrotach

opony teoretycznie im szersze tym wieksze zuzycie, ale ja nie zauwazylem jakiegos znaczacego wzrostu po wymianie na szersze.
Wazne zebys amochod poprostu sprawny

: ndz paź 23, 2005 16:58
autor: MAPET
czasem jazda na zbyt niskich obrotach to katorga dla silnika i niekonicznie najnizsze zuzycie paliwa...
z reszta sie zgadzam...
: ndz paź 23, 2005 17:00
autor: paolo
mialem na mysli mozliwe najnizsze obroty....nie pisalem ze ma jezdzic na 5. biegu ponizej 1000 obrotow

: ndz paź 23, 2005 17:10
autor: wielblad13
paolo pisze:nie wlaczaj klimy, jezdzij na mozliwie niskich obrotach

opony teoretycznie im szersze tym wieksze zuzycie, ale ja nie zauwazylem jakiegos znaczacego wzrostu po wymianie na szersze.
Wazne zebys amochod poprostu sprawny

autro raczej sprawne a zalezy mi na zejsciu pon danych fabrycznych ktore nie sa wcale takie zle... silnik 1,8 AAM w trasie ok 6l ale bardzo spokojna jazda(nie lamie przepisow) czy komus udalo sie przy rownie spokojnej jezdzie zejsc do 5,2l? bo tyle fabryka podaje przy 90km/h wiem ze to teoria ale moze cos da sie zrobic by do tylu zejsc?
: ndz paź 23, 2005 17:17
autor: WODA
wymien filtr paliwa i powietrza na nowy i nie przekraczaj 3000 tys obr/min ale rowniez zwracaj uwage aby obrioty nie byly za niskie bo wtedy silnik chodzi nie rowno i unikaj wyzucania na luz....to moja rada.
: ndz paź 23, 2005 17:18
autor: paolo
jesli fabryka podaje 5,2 i w to wierzysz to musisz jezdzi tak jak na testach fabrycznych

rajd o kropelce....zadne przerobki nie wchodza w gre przeciez fabryka podala to dla fabrycznego samochodu :>
: ndz paź 23, 2005 17:25
autor: wielblad13
paolo pisze:jesli fabryka podaje 5,2 i w to wierzysz to musisz jezdzi tak jak na testach fabrycznych

rajd o kropelce....zadne przerobki nie wchodza w gre przeciez fabryka podala to dla fabrycznego samochodu :>
dlatego pytam jak poprawic by uzyskac wynik nie gorszy a moze i lepszy

: ndz paź 23, 2005 19:01
autor: Forester
podobno wymiana kabli wysokiego napiecia i swiec tez pomaga
no i jazda na dobrym paliwie

jak dobrze nawoskujesz golfa to i opor powietrza zmaleje....bedzie sie slizgal

: ndz paź 23, 2005 21:06
autor: marcinb
Jeśli zależy Ci na niskim spalaniu to po prostu jeździj spokojnie. 2500 obrotów i zmiana biegu.
: ndz paź 23, 2005 21:08
autor: Bezy
Może cos z paliwa/ zasilania alternatywnego??
www.drewnozamiastbenzyny.pl
: ndz paź 23, 2005 21:20
autor: MrSalieri
To co napisali koledzy powyzej.
Wazne jest rowniez to gdzie i jakie tankujesz paliwo. Ja ostatnio zalalem do pelna gazu gdzie indziej niz normalnie tankuje i wyszlo mi ze spalilem ponad 1 l na 100km wiecej niz normalnie przy takiej samej jezdzie.
: ndz paź 23, 2005 21:26
autor: blackwhite
Jak dojeżdżasz do skrzyżowań nie wrzucaj luzu tylko hamój silnikiem to ogranicza spalanie.
: ndz paź 23, 2005 22:04
autor: Kiler
Looknij
tu ...

...
Pozdr

.