vag pokazuje błąd 17958
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
vag pokazuje błąd 17958
witam czesto po przekroczeniu 120KM/h na 4 biegu nagle traci moc vag pokazuje ze to błąd 17958 i moje pytanie czy to są zapieczone kierownice turba, czy przepływka czy może zaworek n75 bo gdzie bym nie czytał to każdy pisze moze to moze to a błąd chyba jasny ??
Trzeba by zrobic pomiary dynamiczne, ale najwieksze prawdopodobienstwo przyczyny to trzy rzeczy - przeplywka (podmien jak masz kogos znajomego z takim autem), N75 lub zawieszaja sie kierownice w turbo. O wszystkim bylo naprawde duzo na forum. A czy czasem pilujesz go na 3 biegu tak do 4000 obrotow? Poprobuj, bo moze byc tak, ze wtedy tez ci zlapie tryb awaryjny, bo bedzie przeladowanie. Jesli jest mozliwosc to najlepiej podmienic przeplywke i N75 i sprawdzic. Jesli dalej bedzie to samo, to juz prawie pewne, ze kierownice w turbo. Wtedy pozostaje czyszczenie lub regeneracja...95% turbo zapieczone...
Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm
witam teraz jeszcze zrobiłem szybki tescik odłaczyłem przepływke i auta chodzi tak jak zwykłe diesel ale co najlepsze na 4 biegu moge jechać ponad 120km/h i powyżej 3tys obrotów anie tak jak jest podłaczona przepływka to zbytnio juz pow 3tys nie chce isc tylko traci moc - tak jakby mnie ktoś ciagle hamował czy to znaczy ze turbo bedzie zapieczone autko raczej zawsze zwawo chodziło i nie było jeżdze po emerycku
tu jest dokładny opis błędu przetłumaczony przez translatora ze strony ross-techa :
http://209.85.227.132/translate_c?hl=pl ... tIdvAYh_JQ
i jak sam widzisz, nie każdy błąd jasno i w 100% wskazuje na bezpośrednią przyczynę wchodzenia sterownika silnika w tryb awaryjny, przepływkę bym wykluczył gdyż po jej odłączeniu dynamika silnika znacznie się pogorszyła i jak widać w opisie przyczyn błędu mogą to być nieszczelności na odcinku turbosprężarka - kolektor ssący (rónież intercooler), wadliwie działający N75 (najlepiej sprawdzić przez podmiankę, jak pisze bongo) lub zapieczone łopatki zmiennej geometrii turbiny, nawet jeśli będziesz chciał robić logi dynamiczne to na wstępie trzeba najpierw sprawdzić szczelność dolotu jak i również samych wężyków podciśnienia całego układu podciśnienia a nie tylko na odcinku N75 - turbosprężarka.
http://209.85.227.132/translate_c?hl=pl ... tIdvAYh_JQ
i jak sam widzisz, nie każdy błąd jasno i w 100% wskazuje na bezpośrednią przyczynę wchodzenia sterownika silnika w tryb awaryjny, przepływkę bym wykluczył gdyż po jej odłączeniu dynamika silnika znacznie się pogorszyła i jak widać w opisie przyczyn błędu mogą to być nieszczelności na odcinku turbosprężarka - kolektor ssący (rónież intercooler), wadliwie działający N75 (najlepiej sprawdzić przez podmiankę, jak pisze bongo) lub zapieczone łopatki zmiennej geometrii turbiny, nawet jeśli będziesz chciał robić logi dynamiczne to na wstępie trzeba najpierw sprawdzić szczelność dolotu jak i również samych wężyków podciśnienia całego układu podciśnienia a nie tylko na odcinku N75 - turbosprężarka.
sztomel źle przeczytałeś napisałem że jak była przepływka podłaczona to często na 4biegu i około 120km/h i obrotach rzędu 3000 - 3200 auto nagle straciło moc tak jakbym holował kogoś i nagle zahamował. A po odłaczeniu jej auto zbiera się jak zwykły diesel ale już przekroczy te 3tys na 4 biegu, wiec mysle ze to bedzie chyba przyczyna tego (przepływka) czy się myle??
-
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
- Lokalizacja: dolnośląskie
- Kontakt:
dzisiaj u znajomego robiliśmy logi bo mu tez zmulał w galaxy AUY 116 [KM]. i przepływka git a ciśnienie strasznie przeładowuje. n75 radzi sobie ale czasami ma notlauf. podmieniliśmy zaworki n75 z n108 i dalej to samo. posprawdzaliśmy weże i wężyki i nic. sztanga rusza się ale cieżko więc zostalo tylko czyszczenie turba. próbowaliśmy go pare dni gonić żeby się przepalił ale niestety piz***ty styl jazdy doprowadził do zapieczenia kierowniczek
Ostatnio zmieniony czw lip 09, 2009 23:03 przez damiano_mo, łącznie zmieniany 2 razy.
fuck air ride
witam, mam silnik tdi AJM 115 km, ostanio tankowalem na innym cpn i od tej pory auto jest jakby lekko zmulone, ( tankowalem na bp on ultimate), przedtem od 1,7 tys obrotow juz ciaglo teraz jakies 2,1,a dzis jechalem okolo 170 km/h i nagle auto mi zwolnilo, od tej pory moł na maxa, zgasilem silnik po ponownym urochomieniu juz turbo ciagnie, w silniku byl blad 17958_ cisnienie doladowania- roznica doladowania przekroczyla wartosc kontrolna, co to moze byc?? i czy jest to winna paliwa?? z tego co wyczytalem to jak ten blad wyskakuje to turbo do czyszczenia albo jakis sterownik n75,( ile czyszczenie turba moze kosztowac) ??
edit: dzisiaj zatankowalem na statoil i auto zdecydowanie lepiej jedzie, jeszcze jest troche tego starego paliwa zmieszanego, ale mysle ze z nastepnym tankowaniem bedzie juz ok, musze jeszcze raz przcisnac auto tak do 190 ( bokiedys jechalo bez problemu tyle) i sie okaze, jak narazie na 4 siega 3,5 tys obrotów i jest ok. czekam na porady
edit: dzisiaj zatankowalem na statoil i auto zdecydowanie lepiej jedzie, jeszcze jest troche tego starego paliwa zmieszanego, ale mysle ze z nastepnym tankowaniem bedzie juz ok, musze jeszcze raz przcisnac auto tak do 190 ( bokiedys jechalo bez problemu tyle) i sie okaze, jak narazie na 4 siega 3,5 tys obrotów i jest ok. czekam na porady
Ostatnio zmieniony ndz cze 13, 2010 22:20 przez bambi001, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 243 gości