Wyciek spod głowicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Chojak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 07, 2009 23:49
Lokalizacja: Żyrardów

Wyciek spod głowicy

Post autor: Chojak » śr lip 08, 2009 00:03

Witam mój problem wygląda tak: ciekł mi olej z silnika, postanowiłem oddać go do uszczelnienia, mechanik wymienił wszystkie możliwe uszczelniacze, uszczelki itp lecz tak się postarał ze po 2 tyg. wykręciła mi się śruba od miski olejowej i w trasie prawie zatarłem silnik. Zrobiłem generalkę, wymieniłem panewki główne i korbowodowe + pierścienie, oczywiście po raz drugi uszczelkę miski, głowicy i dekla z góry. wszystko ładnie pięknie ale spod głowicy olej cieknie cały czas, a na dodatek powyżej 100km/h słychać jedną panewkę (nie wiem dlaczego).... i teraz moje pytania: kupić nową uszczelkę pod głowicę, pompę wody (stara się już zużyła), splanować glowicę i liczyć na szczęście że przestanie ciec?? czy przełożyć silnik od jetty 2-ki 1.6 z 1991 r.?? tylko jest jeszcze sprawa skrzyni i gażnika, kumpel powiedział mi że skrzynię 5-ke sprzedał a ja w golfie mam 4-kę, czy będize pasowała?? i czy gaźnik też będzie odpowiadał?? Proszę o fachową radę, już tyle kasy wydałem w ten samochód że nie wiem co mam robić, a chciałbym jeszcze nim pojeździć.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr lip 08, 2009 02:48

a jaki silnik masz teraz, bo nie zawsze szkrzynia podejdzie. Też 1.6? jakie oznaczenie ma twój silnik, jaki ten z jetty (2 litery na początku nr silnika)?


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Chojak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 07, 2009 23:49
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Chojak » śr lip 08, 2009 11:28

Witam na tabliczce znalazłem takie oznaczenie "ABE Nr. D186/7" (od mojego golfa 1.3) kumpel mówi że u niego było PG na początku ale z tego co znalazlem to PG miały silniki 1.8 a nie 1.6 :/
znalazłem na googl'e fotke z silnikiem takim jak w tej jettce:
http://img6.imageshack.us/img6/1993/c88819096.jpg



urbek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt cze 09, 2009 23:02
Lokalizacja: Kobyłka
Kontakt:

Re: Wyciek spod głowicy

Post autor: urbek » śr lip 08, 2009 11:32

Chojak pisze:...i teraz moje pytania: kupić nową uszczelkę pod głowicę, ...
Chyba nie zakładałeś starej??


Pozdrawiam
urbek

Chojak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 07, 2009 23:49
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Chojak » śr lip 08, 2009 11:36

Nie znam się na silnikach aż tak dobrze ale aż taki głupi nie jestem zeby starą uszczelkę założyć :D



urbek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt cze 09, 2009 23:02
Lokalizacja: Kobyłka
Kontakt:

Post autor: urbek » śr lip 08, 2009 22:12

Widzisz jak jeszcze dwa razy przeczytałem tamta Twoja wypowiedź to dopiero pojąłem jej sens.


Pozdrawiam
urbek

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » śr lip 08, 2009 22:19

kolego masz banana a nie głowice! oddaj ja do planowania, kup uszczelkę elringa albo goetze i raz jeszcze załóż, powinno pomóc!
Ostatnio zmieniony śr lip 08, 2009 22:20 przez Lucki, łącznie zmieniany 1 raz.


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Chojak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 07, 2009 23:49
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Chojak » czw lip 09, 2009 13:37

No ok takie jest pierwsze wyjście ale co z tą panewką?? Nie lepiej trochę zainwestować i przełożyć ten silnik?? wiem że będzie troche zabawy, w sumie długo nie będe jeździł tym samochodem ale wolałbym miec w 100% sprawny engine!! co wybrać??



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw lip 09, 2009 19:12

Dobra, po kolei:
- jeśli silnik ze zdjęcia wygląda jak w tej jetcie - to będzie to 1.6 albo 1.8 (raczej 1.8, jeżeli na monowtrysku, ten ze zdjęcia jest na monowtrysku - wtrysku jednopunktowym).
- jeśli u siebie w golfie masz teraz silnik 1.3, to silnik z jetki będzie, hmmm, jakby to ująć, nawet w komplecie ze skrzynią mocno niekompatybilny z twoim autem - nie byłaby to już prosta wymiana silnika, a swap. (inny wydech, układ ssący, cały osprzęt, skrzynia którą masz nie podejdzie na pewno)

Odszukaj numery silnika nabite na bloku silnika, który masz u siebie, i tego w jetce, i wtedy będzie można coś poradzić.

Numer może być nabity na wystającej poziomej powierzchni bloku silnika w płaszczyźnie uszczelki pod głowicą (występie, nie przykrytym przez głowicę), albo - zwłaszcza przy 1.3, który ktoś już mógł przekładać np. z polo) na pionowej płaszczyźnie bloku między obudową termostatu a obudową sprzęgła.

Obawiam się, że ponowna robota polegająca na robieniu tego silnika, może być nieopłacalna, jeśli rzeczywiście słychać panewkę, trzeba byłoby wyjąć silnik albo skrzynię żeby wyjąć wał korbowy, szlif walu może być potrzebny.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Chojak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 07, 2009 23:49
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Chojak » czw lip 09, 2009 20:45

Wielkie dzięki, mocno rozjaśniłeś mi sytuację, ale chyba tylko zplanuję głowicę i wymienię uszczelkę (żeby już nic nie ciekło) i niedługo sprzedam moje kochane czerwone golfinnio :( zacząłem już odkładać kasę i zakupię coś nowego w stylu Corrado G60, nawiasem: co myślicie o tym autku??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 377 gości