Strona 1 z 2

[MK2] Ściąga w prawo ...

: ndz paź 23, 2005 01:00
autor: voodoo
Witam ...

mam mały problem, mianowicie jak kupiłem golfa to od samego początku lekko ściągało na lewo. Myślałem że nie równo są napompowane koła, ale po wyrównaniu nic nie pomogło.
Wczoraj doszedłem do wniosku, że przełoże koła z tyłu na przód (przód lewy na tył lewy i prawa strona analogicznie). I o dziwo przestało ściągać na lewo, lecz teraz ściąga znowu na prawo.
Pytanie:
Czy to może być od niewyważonych kół ? Albo czy możliwe że któraś felga jest skrzywiona i nie rzucałoby się to w oczy ?

: ndz paź 23, 2005 01:10
autor: paolo
zacznij od tego co najlatwiej i najtaniej zrobic i usunac ewentualne przyczyny...wywaz kola i zobaczysz...bedzie dalej to szukaj dalej

: ndz paź 23, 2005 01:19
autor: Bula88
moga byc nie rowno podjechane opony, auto po dzwonie, brak prawidlowej zbieznosci i itp

: ndz paź 23, 2005 01:22
autor: paolo
zacznij od wywazenia kol i cisnienia potem geometria a jak nie to pomysli sie :D

: ndz paź 23, 2005 10:30
autor: foxiu2k5
Troche przekombinowales z tym przelozeniem kol, mogles po prostu zamienic lewy przod z prawym przodem. Jesli zaczeloby sciagac w druga strone to znaczy ze to wina kola ( opona lub felga jest nie tak ) jesli dalej by sciagalo to znaczy ze kolo OK i warto jak koledzy radza pokusic sie i ustawic geometrie itd

: ndz paź 23, 2005 19:01
autor: voodoo
foxiu2k5 pisze:Troche przekombinowales z tym przelozeniem kol, mogles po prostu zamienic lewy przod z prawym przodem. Jesli zaczeloby sciagac w druga strone to znaczy ze to wina kola ( opona lub felga jest nie tak ) jesli dalej by sciagalo to znaczy ze kolo OK i warto jak koledzy radza pokusic sie i ustawic geometrie itd
Zmieniłem tak, ponieważ opony z tyłu są w lepszym stanie (lepszy bieżnik), więc postanowiłem je dać na oś napędową.

A co do wyważenia to niby jakieś tam odważniki sa na feldze, ale tak zrobie - najpierw pojadę do wyważenia i zobaczymy co wtedy ...

: ndz paź 23, 2005 19:31
autor: vasyl22
No zrób tak jak radzi reszta ja to bym ustawił juz wszystko jak tak sie dzieje miałem podobny problem lecz była to wina felgi nie dosc ze sciągalo to jeszcze przy wiekszych predkosciach odczówałem jakies wibracje w kierownicy ale po wymianie felg i ustawieniu geometri wszystko cyka jak powinno :bigok:

: wt paź 25, 2005 09:43
autor: voodoo
Witam ...

wyważyłem wczoraj koła i jakby trochę lepiej ale nie tak jak powinno być (chyba że ja jestem przewrażliwiony). Napewno jest lepiej z drganiem kierownicy, nawet przy 120 km/h nie czuć drgań (a wcześniej tak było :( )

Zastanawia mnie tylko jedno, czy może to być geometria lub zbieżność, jeśli zmieniłem koła i ściągać zaczęło w drugą stronę ?

: wt paź 25, 2005 13:08
autor: michas28
to jest wina opon mialem podobnie złozyłem drugi komplet kól i jest ok

: wt paź 25, 2005 13:43
autor: voodoo
michas28 pisze:to jest wina opon mialem podobnie złozyłem drugi komplet kól i jest ok
mówisz, że wina opon, ale wyważenie w tym przypadku nie powinno zniwelować ewentualne "bicie" opon ? jakieś nierówności ?

: wt paź 25, 2005 13:50
autor: paolo
wywazenie niweluje bicie opon ale nie np nie rowne zuzycie

: wt paź 25, 2005 22:19
autor: michas28
tak chodzi o nierówne zuzycie powstałe z np.winy złych amortyzatorów,złej zbierznosci złego cisnienia w ogmieniu.........

: śr paź 26, 2005 10:10
autor: wezu
Proponuje Ci jechac na kontrole zbieznosci ... sprawdz tez na tylnich czy nie masz przypadkiem z jednej strony gdzies mocniej zuzytej. A czy robiles ostatnio moze amortyzatory albo spręzyny?

: śr paź 26, 2005 10:16
autor: k631
michas28 pisze:to jest wina opon mialem podobnie złozyłem drugi komplet kól i jest ok

Witam dodam dotego sprawdzenie szerokości felg Pozdrawiam :helm: