Rozsypany katalizator-co nowego założyć

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Rozsypany katalizator-co nowego założyć

Post autor: Kavior » wt lip 07, 2009 11:45

Witam
Od kilku dni w moim golfiku dochodzi mocnę brzęczenie w okolicach 1100obr. Diagnoza-obrywająca się ceramika katalizatora. Przebiegu mam 193tyś więc w sumie ma do tego prawo :rotfl: Problem polega na tym że mam dwie sondy (euro 3 norma) więc wspawanie rurki czy tłumika przelotowego chyba odpada. Tłumikarz u którego byłem powiedział by założyc kata uniwersalnego spełniającego norme euro 3. Koszt około 600zł jakiś polski a bosal dedykowany kosztuje w ic przeszło tysiąc :crazy: Panowie doradzcie co robić? Naczytałem się tyle tematów na forum i coraz większy mętlik mam w głowie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lip 07, 2009 11:48

Był niedawno temat o tym. Koledzy mają uniwersalne i są ok. Ale wiadomo - jest ryzyko, więc kupuj i zakładaj tak żeby móc ewentualnie zrealizować gwarancję


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » wt lip 07, 2009 12:41

Super że się odezwałeś :pub: Powiedz mi czy warto inwestować w bosala? Może znajde kogos kto ma zniżki w ic to byłoby taniej. Wart bosal jest tych pieniedzy? Niby jest dedykowany konkretnie pod mój silnik..bedzie miał już gniazdo pod lambde czy będe musiał przespawać z ori kata?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lip 07, 2009 13:55

Wiesz nie mam własnych doświadczeń z mk4. Napisałem że opieram się na opiniach które przeglądałem na forum. Musisz jeszcze poczekać na odzewy. Jasne że super byłoby mieć gotowy kat dobrej firmy ale jednak to dużo kasy i jeśli równie dobrze działałby wspawany uniwersalny to po co prepłacać. W mk3 nie ma trakich problemów, jedna sonda, czy kat sprawny czy nie to na jedno wychodzi poza składem spalin, a uniwersalny kat kosztuje 250-300 zeta a nie 6..


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » wt lip 07, 2009 14:27

ja mam dedykowanego bosal-a. nie narzekam.
jedyną niedogodnością było to, że trzeba było dospawać flansze do rury wydechowej za kolektorem -w oryginale katalizator jest zespawany z rurami wylotowymi. w dobrym zakładzie tłumikarskim poradzą sobie bez problemu (powinni mieć taką flansze).
jeżdze już ok 50tyś na tym katalizatorze i nie mam żadnych problemów -no może jakiś tam drobny rezonans -ale to najprawdopodobniej jest spowodowane konstrukcją katalizatora. Bosal ma wkład metalowy -oryginał (zdaje sie Eberspracher) jest ceramiczny.



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » wt lip 07, 2009 15:53

Rozmawiałem ze swoim mechanikiem i jeszcze raz z tłumikarzem u którego bedzie robiona wymiana. Dedykowany bosal w hurtowni kosztuje ze znizkami mojego mechanika 1125zł :panna: W IC ze znizkami jednego naszego kolegi z forum 750zł ale jest niedostepny i brak mozliwosci sprowadzenia. Tak mu powiedzieli przez telefon. Za tą cene moze bym się i skusił ale jak na złośc go nie ma. Tłumikarz powiedział że uniwersalny jak najbardziej może być ale podstawa musi byc dostosowany do euro 3 i byc ceramyczny i rzecz jasna dobrany do pojemnoscu auta. Moze mi go kupic w hurtowni za około 550-650zł. Ponoć jakiś polski. Za robocizne 100-120zł. Nie zdziera on ze mnie? Za polski kat uniwersalny i z jego znizkami taka kasa?



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » pt lip 10, 2009 13:57

Niedawno też przerabiałem temat katalizatora. W kilku warsztatach mówili mi o uniwersalnym w okolicach 700-800 zł (łącznie z montażem). Z normą EURO2 sa sporo tańsze. Sam kat uniwersalny EURO3 to koszt 600-700 zł. Ja zdecydowałem się na dedykowanego bosala. Kosztował 1050 zł :grrr: ale wolałem dołożyc te 200-300 zł i mieć pewnośc że druga sonda nie bedzie się do niczego czepiać.



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » sob lip 11, 2009 23:56

Udało mi się dorwać oryginał używke z rozbitego anglika. W poniedziałek mam go dostać. Nawet jak wytrzyma rok to mi się bedzie opłacało bo płace za niego połowe mniej niż warty byle jaki uniwersalny nowy z którym nie wiadomo jak auto bedzie chodziło. W środe monuje :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 241 gości