Strona 1 z 1

Bierze coraz więcej oleju.

: ndz lip 05, 2009 15:20
autor: raaafaal
Witam fachowców. Posiadam Golfa 3 2.0 GTI 115pps
Ostatnio zauważyłem, że mój golf zaczął połykać mi olej. Wycieków nie ma nigdzie. Ostatnio wymieniałem uszczelkę pod misą olejową, uszczelkę pod klawiaturą. Z silnika nie ma ogónie żadnego wycieku lecz golfik połyka coraz większe ilości oleju. NIebieskiego dymu nie puszcza dużo. Lecz kolega ostatnio zauważył, że w niewielkich ilościach raz zauważył.

Co trzeba było by wymienić w takim przypadku? Dodam, że silnik stracił sporo na mocy.
Jest to bardzo odczuwalne.

: ndz lip 05, 2009 16:46
autor: Paweł Marek
Jeśli jest utrata mocy to zmierz najpierw kopresję, bo to pewnie się z tym wiąże. Ale nigsy nie wiadomo, może trzeba zmienić tylko uszczelki zaworowe za małe pieniądze a utrata mocy jest efektem czego innego, choćby zafajdania sondy przez spalany olej.

: ndz lip 05, 2009 17:36
autor: rysiektr
u mnie przyczyna były tak jak Paweł Marek, mówi uszczelniacze zaworowe. Kompresja była w porządku ale za mną było niebiesko..po wymianie wszystko ok

: ndz lip 05, 2009 17:44
autor: raaafaal
A na czym polega ta kompresja?
I z czym się to wiąże?

: ndz lip 05, 2009 17:48
autor: rysiektr
wykręcasz świece i w miejsce świecy wkręcasz czujnik ciśnienia i kręcisz rozrusznikiem. Czujnik pokazuje na wyświetlaczu ciśnienie w cylindrze. Robisz to dla każdego cylindra oddzielnie. Najlepiej jedz do mechanika z tym i powiedz mu żeby Ci próbę olejową zrobił jak coś.

: ndz lip 05, 2009 17:51
autor: molodyj21
zmierz ciśnienie w cylindrach musisz mieć mniej więcej takie same. sprawdz ile powinno być w katalogu. może być tak że masz wyższe i może oznaczać to że masz do tymiany TPC czyli tłok pierścienie cylinder. tak ja miałem w VR6 miał kopyto i to straszne bo olej uszczelnie (zasada próby olejowej) jeśli tam będzie wszystko oki to może oznaczać uszczelniacze i remont głowicy ( polecam odrazu splanować i przepolerować zawory) pozdro

: ndz lip 05, 2009 17:53
autor: raaafaal
A jeśli ciśnienie się okaże za niskie to co dalej? Co do wymiany? Duże koszta?

: ndz lip 05, 2009 17:55
autor: marcelinho
to pierscienie do wymiany

: ndz lip 05, 2009 18:05
autor: rysiektr
marcelinho pisze:to pierscienie do wymiany
zależy czy chcesz nim jeździć czy sprzedać :goof:
raaafaal pisze:A jeśli ciśnienie się okaże za niskie to co dalej? Co do wymiany? Duże koszta?
jeśli masz zamiar nim jeździć to remont silnika, czyli wymiana pierścieni, tłoków szlif gładzi cylindra bądź wymiana, wymiana przy okazji uszczelniaczy zaworów, uszczelniacza wałka, uszczelki pod głowicą ( czasami głowica wymaga planowania), Może być potrzebna wymiana panewek wału i szlif wału ale to niekoniecznie. Dobrze jest wymienić rozrząd przy okazji i jeszcze uszczelniacz wału.
koszta hmmm zestaw pierścieni tłoka na jeden cylinder to ok 100zł x 4 cylindry 400zł...tłoki ok 200-300zł szt...czyli za same graty będzie dużo. Możesz szukać samego silnika i zrobić przekładkę. Albo wymieniasz same pierścienie i jeździsz dalej.

: ndz lip 05, 2009 18:26
autor: raaafaal
Czyli wystarczy wymiana samych pierścieni?
WYstarczy to żeby nie brał oleju?

: ndz lip 05, 2009 18:29
autor: rysiektr
raaafaal pisze:WYstarczy to żeby nie brał oleju?
jeśli gładzie cylindra ani tłoki nie będą porysowane i nie będzie dużego rantu na gładzi cylindra to wystarczy

: ndz lip 05, 2009 21:40
autor: raaafaal
Gdzie najlepiej zamówić pierścienie? Znasz jakiś w miare tani sklep?

: pn lip 06, 2009 10:07
autor: rysiektr
raaafaal pisze:Gdzie najlepiej zamówić pierścienie? Znasz jakiś w miare tani sklep?
najpierw bym sprawdził ciśnienie bo być może tak jak Paweł Marek, mówił przyczyna tkwi jak u mnie w uszczelniaczach zaworów. Gdy będzie za małe ciśnienie wówczas możesz myśleć gdzie kupić pierścienie jakie i za ile