Strona 1 z 2
SWAP silnika PF --> PL pytanie do instalacji !
: sob lip 04, 2009 23:06
autor: golf2newbie
Witam
co jest najlepszym rozwiazaniem gdy:
Autko z 91 roku --> instalacja nowszego typu
Silnik na swapa --> instalacja starego typu
Zostawic instalacje i probowac przekombinowac ? Czy po prostu dogonic instalacje PL-ki >89r. ? Czy moze i zastapic instalacje cala na stara ?
Dzieki za pomoc z gory
[ Dodano: 05 Lip 2009 12:06 ]
nikt nie moze podpowiedziec ?
: ndz lip 05, 2009 17:31
autor: jeryk10
Jezeli masz silnik Pl kopletny z istalacja i koputerem to sie podlaczasz do tej istalaci ktora masz w aucie Zero kobinowania zlecasz fachowcowi i robi to bez problemu
: ndz lip 05, 2009 18:36
autor: Paweł Marek
jeryk10 pisze: Zero kobinowania
gdyby nie drobny fakt że
golf2newbie, napisał że dawca i biorca mają instalacje innego typu. I w tym momencie z zero kombinowania robi się dużo kombinowania z elektryką. Wszystko do zrobienia rzecz jasna ale czasu z tym zejdzie podejrzewam o wiele więcej niż z samą mechaniczną przekładką silnika.
: ndz lip 05, 2009 18:42
autor: golf2newbie
moze istnieje mozliwosc zakupu wiazki do "PL-ki" z nowa instalacja i poprostu podpiac do silnika ?!?
Chyba ze naprawde wywalac z budy nowa instalacje i wsadzac stara ale ten pomysl mi sie wcale nie podoba
: ndz lip 05, 2009 18:51
autor: Paweł Marek
Też bym tego nie robił, poszukaj trochę po necie i szrotach może akurat jak napisałeś "dogonisz" to co ci trzeba
: ndz lip 05, 2009 19:14
autor: golf2newbie
chyba ze do dobrego elepstryka dac bo takie cos "dogonic" to wiadomo jak ciezko jest
: ndz lip 05, 2009 20:15
autor: Lipek81
To zależy, jak się czujesz w elektryce, ja np. czuję sie na siłach przerobić wiązke silnika na instalacje nowego typu - i jest to do zrobienia - różnia kilku wtyczek. Jeżeli nie czujesz się w elektryce za dobrze, to oczywiście najpeleij poszukać wiazki nowego typu, lub dać komuś do przerobienia.
: ndz lip 05, 2009 20:30
autor: jeryk10
Paweł Marek pisze:jeryk10 pisze: Zero kobinowania
gdyby nie drobny fakt że
golf2newbie, napisał że dawca i biorca mają instalacje innego typu. I w tym momencie z zero kombinowania robi się dużo kombinowania z elektryką. Wszystko do zrobienia rzecz jasna ale czasu z tym zejdzie podejrzewam o wiele więcej niż z samą mechaniczną przekładką silnika.
Dla mnie to zaden problem z taka istalacja
: ndz lip 05, 2009 21:20
autor: golf2newbie
jeryk10 pisze:Paweł Marek pisze:jeryk10 pisze: Zero kobinowania
gdyby nie drobny fakt że
golf2newbie, napisał że dawca i biorca mają instalacje innego typu. I w tym momencie z zero kombinowania robi się dużo kombinowania z elektryką. Wszystko do zrobienia rzecz jasna ale czasu z tym zejdzie podejrzewam o wiele więcej niż z samą mechaniczną przekładką silnika.
Dla mnie to zaden problem z taka istalacja
to moze bys sprobowal wytlumaczyc ? skoro sa dwie rozne instalki to jak ma byc bez kombinowania ?
: pn lip 06, 2009 08:43
autor: Lipek81
golf2newbie, instalacje powpinaj do silnika, tam, gdzie trzeba (doczujników itp) - tak, jak to było w oryginale. Potem zostaną Tobie wtyczki, które idą do skrzynki z bezpiecznikami, podaj kolory przewodów przy tych wtyczkach. Całość polega na tym, żeby odciąć wtyczkę i wymienić ją na tą pasująca do innej skrzynki bezpieczników.
: pn lip 06, 2009 19:35
autor: golf2newbie
a skad wtyczke wziasc ? Wtyczki nie pasuja od starej instalki na nowa skrzynke ?
: pn lip 06, 2009 20:06
autor: Lipek81
Wtyczki nie pasują, ale bierzesz te, który były w oryginalnej instalacji z oryginalnym silnikiem, na nowym panelu.
: pn lip 06, 2009 21:23
autor: golf2newbie
hehe tego wlasnie juz niema, sprzedane....
ale rozumiem ze wtyczki moge wziasc z kazdego innego golfa z nowa instalka ? ile tam tych wtyczek jest ?
: pn lip 06, 2009 22:38
autor: Lipek81
czy tą wiązkę od silnika masz całą kompletną, aż po skrzynke przekaźników? Jak tak, to potrzebujesz 3 wtyczke, które będą pasowały w gniazda F, G1 i G2 nowego panelu.
[ Dodano: Pon Lip 06, 2009 22:42 ]
A jeszcze pytanko - czy silnik bierzesz z jakiegoś rozbitka, czy kupiłeś goły silnik? Bo jak wyrwałeś go z jakiegoś auta i nadal masz dostep do tego auta z któergo jest silnik, to temat idze ogarnąć - trzeba popatrzeć, do których pinów były podłaczone poszczególne przewody z wiązki silnika, poten określić ich funkcję, następnie znaleźć odpoiwiedniki pinów w nowym panelu. Jeżeli nie masz auta - dawcy, to ciężko będzie, ale da się.