Strona 1 z 2
					
				mk3 1.4 ABD zimny gaśnie brak obrotów
				: sob lip 04, 2009 20:34
				autor: przemek26
				mam problem z 1.4 ABD,auto jak jest zimne to bez wciśnięcia gazu nieodpali,a gdy zapali ma problem z wkręceniem sie na obroty.jak jest ciepły to ma niskie obroty aż telepie całą furą.akyualnie podciągnołem linką i ma wyższe ale i tak jak zimny to nie chodzi.po zaty przy zwalnianiu mocno szarpie.wymieniłem cały gaźnik kompletny i nic niepomogo.mechanik też rozłożył ręce.po podłączeniu pod kompa nic nie wykazuje.czy to może być wina lewego powietrza?prosze o swoje rady i sugestie.pozdrawiam
			 
			
					
				
				: sob lip 04, 2009 21:39
				autor: dziejo
				przemek26 pisze:czy to może być wina lewego powietrza?
a  dlaczego  od razu od tego nie  zacząłes
 
			 
			
					
				
				: ndz lip 05, 2009 10:16
				autor: przemek26
				ponieważ tak sugerował elektryk i mechanicy ze to najlepsze rozwiązanie żeby wymienić cały gażnik bo to prawdopodobnie potencjometr.i mechanik u którego auto stało twierdzi ze guma pod gażnikiem jest dobra.takich fachurów mam do wyboru co zwią się specami a nic niewiedzą.przykre
			 
			
					
				
				: ndz lip 05, 2009 10:39
				autor: patryk2340
				Przecież tam gaźnika nie ma 

 
			 
			
					
				
				: ndz lip 05, 2009 11:34
				autor: przemek26
				gaźnik(monowtryk)
			 
			
					
				Re: mk3 1.4 ABD zimny gaśnie brak obrotów
				: ndz lip 05, 2009 11:54
				autor: CQ
				przemek26 pisze:akyualnie podciągnołem linką i ma wyższe ale i tak jak zimny to nie chodzi.
To jak ty to zrobiles? 

  Do sprawdzenia od poczatku czujnik temp cieczy, TPS, krokowiec. Wężyki podciśnień mogłeś np zle założyc. No i faktycznie moze byc gdzies nieszczelnosc.
 
			 
			
					
				
				: ndz lip 05, 2009 12:26
				autor: przemek26
				poprostu linka jet blokowana taką blaszką(przy gaźniku lub fachowo monowtrysku) przesunołem o pare rowków zeby linka była napięta i działa jak sie nagrzeje.przypomne że cały wtrysk jest wymieniony z TPS i krokowcem z auta które miało 100 pare tys km zrobione.wężyki to były nawet przy tym ale dla pewności ten z lewej(patrząc od przodu) idzie do filtra,ten z prawej(od skrzyni) do krućca w gażniku z tyłu.czy tak?a jak najprościej sprawdzić ten czujnik temp.bo ja to jestem zielony w tych sprawach.
			 
			
					
				
				: ndz lip 05, 2009 12:31
				autor: CQ
				przemek26 pisze:poprostu linka jet blokowana taką blaszką(przy gaźniku lub fachowo monowtrysku) przesunołem o pare rowków zeby linka była napięta i działa jak sie nagrzeje.
to nic nie da. krokowiec i tak wysteruje po swojemu więc w ten sposób nic nie poprawisz. no moze minimalnie.
przemek26 pisze:
przypomne że cały wtrysk jest wymieniony z TPS i krokowcem z auta które miało 100 pare tys km zrobione.wężyki to były nawet przy tym ale dla pewności ten z lewej(patrząc od przodu) idzie do filtra,ten z prawej(od skrzyni) do krućca w gażniku z tyłu.czy tak?a jak najprościej sprawdzić ten czujnik temp.bo ja to jestem zielony w tych sprawach.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... i%B6nie%F1
PS i nie myl pojęć - gaźnik to nie wtrysk 
 
[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 12:33 ]
ahh kurde niedopatrzenie. schemat podciśnień jest do 1.8. ale mysle ze u ciebie bedzie podobnie.
czujnik temp sprawdzisz miernikiem - ma określoną oporność przy różnych temp
 
			 
			
					
				
				: ndz lip 05, 2009 12:50
				autor: przemek26
				a jednak dało bo nietelepie już tak mocno autem bo obroty sa wyższe.mam tak podłączone węzyki z tym że ja mam 1.4.a pisze wtrysk bo jak napisze że gażnik to niektórzy sie krzywią ze niema w 1.4 gażnika
			 
			
					
				
				: ndz lip 05, 2009 12:56
				autor: CQ
				przemek26 pisze:a jednak dało bo nietelepie już tak mocno autem bo obroty sa wyższe.
no ale co dało skoro masz problemy z wkręceniem na obroty. Korygujesz objawy zamiast znaleźć przyczynę.
 
			 
			
					
				
				: ndz lip 05, 2009 13:03
				autor: przemek26
				dało to że jak sie rozgrzeje to niegaśnie i idzie jeżdzić.narazie koryguje ponieważ skoro mechanicy niewiedzą to tym bardziej ja prosty człowiek.jutro dopiero kupię podstawe pod gażnik i następna rzecz sie wykluczy o ile niepomoże.a jak takim prostym sposobem zmierzyć ten czujnik?
			 
			
					
				
				: ndz lip 05, 2009 13:06
				autor: CQ
				miernik w łape i:
rezystancja czujnika temp cieczy chlodzącej:
przy 
0st 5500+-700ohm
20st 2500+-500ohm
30st 1800+-200ohm
50st 800+-100ohm
80st 350+-50ohm
100st 200+-25ohm
sa to wartosci orientacyjne wiec nie należy ich traktować dosłownie z mega dokładnością 
łatwiejszy sposób to chyba juz tylko kupno drugiego lub podmiana.
 
			 
			
					
				
				: ndz lip 05, 2009 13:15
				autor: przemek26
				ok dzięki spróbuje jutro.a to może mieć coś wspólnego z temp na wskaźniku licznika który pokazuje po nagrzaniu 70 stopni?
			 
			
					
				
				: ndz lip 05, 2009 13:20
				autor: CQ
				przemek26 pisze:ok dzięki spróbuje jutro.a to może mieć coś wspólnego z temp na wskaźniku licznika który pokazuje po nagrzaniu 70 stopni?
moze o ile to jest czujnik scalony z czujnikiem temp wg którego sterownik koryguje dawke. a chyba właśnie u ciebie tak jest ale głowy nie dam. sprawdz czy czujnik 4-ro pinowy.