Strona 1 z 1

Blok ABS - Monowtrysk

: sob lip 04, 2009 16:35
autor: henio098
Witam kolegów

Mam w Golfie silnik, który na bloku jest oznaczony ABS. Z ciekawości rozglądałem się za innym silnikiem do mojego samochodu i fachowcy z auto złomu powiedzieli że pod maską mam monowtrysk.

Wierze im na słowo, ale myślałem że monowtrysk był w AAM.
Czy monowtrysk występuje w ABS?

Mój dymi na biało po kilku dniach postoju i myślałem nad jego wymianą - w sumie nie wiem czy to dobry pomysł.?

W ogóle się na tym nie znam. Poczytałem trochę i albo mi się pomieszało albo coś jest pomieszane pod maską.
Pozdrawiam

: sob lip 04, 2009 16:40
autor: Sztomel
henio098 pisze:Wierze im na słowo, ale myślałem że monowtrysk był w AAM.
Czy monowtrysk występuje w ABS?
ABS jest na monowtrysku.

: sob lip 04, 2009 16:40
autor: krzycho85
Czy monowtrysk występuje w ABS?
Tak.

Co do kopcenia na biało to poczytaj na forum, jeśli po nagrzaniu przestaje kopcić to jest OK, gdyż ten biały dym to po prostu para wodna :grin:

: sob lip 04, 2009 16:46
autor: henio098
Czyli to jest 90KM !? A co do dymu bo to jednak problem.. przykładowo stoi 1-2dni odpalam poleci tego trochę i koniec właściwie zanim wyjadę z pod bloku już nic więcej nie widać. Rok temu po powrocie z wakacji jak go odpaliłem to było tego pełno wszędzie na całym podwórku i nic nie było widać. Ale po chwili przestało zanim się rozgrzał i raczej ogólnie nie wygląda to na parę.

: sob lip 04, 2009 16:50
autor: krzycho85
Czyli to jest 90KM !?
Tak.
Co do dymu nadal uważam ze to tylko para wodna. Spalany olej, kopci na niebiesko, benzyna na czarno. Biały dym jest przy wydmuchanej uszczelce ale wtedy ubywa płynu chłodzącego i kopci również na gorącym silniku.

: sob lip 04, 2009 17:16
autor: guti
henio098 pisze:raczej ogólnie nie wygląda to na parę.
a na co ? na olej ? olej jest niebieskawy , jakby Ci przelewał paliwo , to czarne chmury, sprawdz czy Ci nie ubywa płynu chlodniczego , czy nie przybywa Ci oleju, jak wyglada olej ? czy ma kolor kawy z mlekiem ? jezeli w zbiorniczku wyrownawczym masz olej , w oleju masz płyn to masz walnieta uszczelke pod glowica. a najprosciej to przyłóz reke do tego dymu, niech Ci sie troszke skropli i mozesz to powachac , a jak masz płyn chłodniczy , a nie wode to dotknij jezykiem ( wiem ze drastyczne , ale niezawodne ) , jak to bedzie słodki smak , takie lekko klejace ,t o bedzie to niestety płyn i walnieta uszczelka, a jak to nie bedzie miało smaku, zapachu oprocz benzyny to moim zdaniem ok :)

: sob lip 04, 2009 18:10
autor: henio098
Jutro wyjeżdżam więc będę miał sporo czasu na posmakowanie spalin swojego Golfa ;) Posprawdzam wszystko tak jak mówisz. Dzięki za rady.