Strona 1 z 1
Podcisnieniowy regulator obrotów...
: sob lip 04, 2009 15:57
autor: tata_bananka
Witam, problem jak w temacie chodzi o podciśnieniowy regulator zapłonu ( chyba tak sie nazywa ta część) jest on przykręcany na dwie śrubki do gaźnika. Od tego regulatora są 2 króćce plastikowe i odchodzą dwa gumowe węże. Problem polega na tym iż te króćce mi "zgniły", gdyż przez jakiś czas był tam mały wyciek płynu chłodzącego. teraz gdy odpalam golfa to pracuje mi na podwyższonych obrotach. Czy ktoś może ma taki podciśnieniowy regulator i bym mógł od niego go kupić, czy można to jakoś zrobić??
Dodam że uciałem dwie metalowe rurki i skleiłem distalem, lecz po 20 min wszystko mi sie odkleiło i cały płyn chłodzący się wylał....
Proszę o pomoc
: sob lip 04, 2009 20:32
autor: Paweł Marek
tata_bananka pisze:do gaźnika
do aparatu zapłonowego. Napisz typ silnika, pokaż najlepiej na fotce albo jakimś rysunku o co ci chodzi.
: ndz lip 05, 2009 00:04
autor: tata_bananka
To jest od silnika 1.8 benzynowego. Byłem na kilku szrotach, a nawet w salonie volkswagena, wiedzą o co chodzi ale tego nie maja. Ponizej przedstawiam foty tego regulatora podcisnieniowego

Na zdjęciu brakuje juz tych króćców plastikowych - po jednym jest otwór, a drugi prawie cały sie skruszył. Troche próbowałem kleic i dorabiac ale nie idzie raczej.
: ndz lip 05, 2009 09:54
autor: Paweł Marek
To jest podgrzewanie tzw elementu woskowego, który nie reguluje zapłonu tylko jest jednem z elementów ssania. Konkretnie podnosi oboty silnika poprzez uniesienie przepustnicy na zimnym silniku. Dostaniesz z jakiegoś uszkodzonego gaźnika Pierburg 2E2. Na giełdach mają całe kosze takich gaźników. Przecież do Słomczyna to na rowerze się możesz przejechać
[ Dodano: Nie Lip 05, 2009 11:49 am ]
Tylko mów że chcesz sam ten krócieć od płynu chłodzącego, bo za to co jest wewnątrz czyli element woskowy mogą dużo chcieć.
: ndz lip 05, 2009 13:51
autor: tata_bananka
Byłem dzis w Słomczynie i w ogóle tego nie mieli. Mam wizytówki od dwóch gości i mam zadzwonić w poniedziałek, to może cos poszukają. A szroty w okolicy Grójca i Warszawy wszystkie zwiedziłem.
A co do tego co jest w srodku własnie sie chciałem zapytac, czy to się wyjmuje, bo ja to mam chyba jakoś przylepione. Wiem ze w srodku po wyjeciu tego regulatora całego został mi taki metalowy mały sworzeń z nacietym rowkiem.
Zalepiłem na razie te otwory izolacja i jakoś jeżdze ale jak juz silnik mi sie nagrzeje to mam podwyższone obroty i golfik szybciej się grzeje, a szczególnie w korkach.
: ndz lip 05, 2009 16:58
autor: Paweł Marek
podwyższone obroty to właśnie efekt braku działanie urządzonka które rozebrałeś, to metalowe to taki popychacz. Wpisz w google pierburg 2e2 dostaniesz obrazki . A z tą giełdą to mnie zdziwiłeś, bo ja w Kraku niedawno byłem i było tego dziesiątki. Może poszukaj jeszcze u jakiegoś starszego mechanika który robi dużo vw, może ma taki stary gaźnik na części
: wt lip 07, 2009 23:43
autor: tata_bananka
Tak też zrobiłem, na szarych szeregach gość ma pełno gaźników i części. A swoja drogą to taka obudowa razem z tym wkładem to kosztuje aż 310 zł i to uzywany :O Dobrze ze tylko obudowe miałem dokupić. Dzięki za pomoc, temat można zamknąć.