Strona 1 z 1

wysadza płyn chłodniczy-szcześliwy finał

: pt paź 21, 2005 13:04
autor: MichalMys1
Witam,
ostatnio cały czas wysadzało mi płyn chłodniczy-podejrzenia padły na termostat i uszczelke pod głowicą.W rezultacie okazało sie ze był za mocno dokrecony korek od zbiorniczka :)
Pzdr

: pt paź 21, 2005 13:19
autor: tomekra
a co to ma za znaczenie przeciez sprawny korek wywala ciśnienie jak jest za duże bez względu na to jak jest dokręcony

: pt paź 21, 2005 13:33
autor: MichalMys1
najwyraźniej ma.na forum ktoś napisał że korek od zbiorniczka wyrównawczego nie moze byc zakrecony b.mocno.Po przeczytaniu tego zobaczyłem u siebie ten korek-był zkrecony b.mocno-tak, że miałem problemy z jego odkręceniem.Poluzowałem go troche i problem sie rozwiązał.Przez ostatnie 3 miesiące płyn musiał znajdowac sie duzo ponizej poziomu "min" w przeciwnym razie go wysadzało!Teraz ,jak korek został poluzowany poziom płynu znajduje sie na max i nic sie dzieje.

: pt paź 21, 2005 13:39
autor: tomekra
to jedyne wyjście ze jak korek jest za bardzo dokręcony przytyka jakieś kanaliki i jest problem z odprowadzeniem ciśnienia

: pt paź 21, 2005 13:57
autor: magik
wiesz.. u mnie korek jest bardzo mocno zakręcony i nic nie wywala.. (jeśli go jakiś czas nie odkręcam,to później muszę go odkręcać dwoma rękami) z kolei jak miałem uszczelkę pod głowicą walniętą i kanaliki mi się pozapychały, to właśnie musiałem nie dokręcać korka,żeby płynu nie wywalało - kanaliki były pozapychane i nie w pełni drożne.. poluzowałem korek i jeszcze jakiś czas tak jeździłem..

nie chcę Cię straszyć,ale nie wiem cyz Twoja radość nie jest przedwczesna..

: pt paź 21, 2005 17:41
autor: kesier
korek ma duze znaczenie ale nie sila z jaka jest dokrecony. korki od zbiorniczkow maja w sobie zaworek odpowietrzajacy jesli on sie zatka lub w jakis sposob ulegnie zniszczeniu i nie bedzie odpowietrzal ukladu to bedzie wywalalo plyn, objaw jak przy walnietej uszczelce pod glowica. kolesiowi w mkI dieselu wlasnie tak wywalalo plyn, biedaczek wymienil uszczelke i dalej to samo - a to poprostu byla wina korka, nie bylo odpowietrzenia. wiec warto sprawdzic bo koszty wymiany(uszczelka-korek) nieporownywalne

: pt paź 21, 2005 21:26
autor: MichalMys1
No to nie wiem dlaczego luźne zakręcenie korka pomogło??Uszczelke raczej wykluczam poniewaz nie mam typowych objaw: chodzi na wszystkie gary,nie dymi na biało,pod korkiem od oleju nie ma "masła", w płynie chlodniczym nie ma oleju.bedac na przegladzie gazu,gazownik(smieszna nazwa :grin: ) powiedział,ze jak by była walnieta usczelka to coś by tam, zamarzało(chyba parownik)-on tez wykluczył uszczelke!Moze poprostu sie nie znam ,a moze są jeszcze inne syptomy które wskazywałby na uszczelke??
Pzdr

: pt paź 21, 2005 21:41
autor: greg
jedynym symptomem jaki mi przychodzi do głowy to: odpal auto i ściśnij ten wąż co idzie do chłodnicy - jak czujesz bąbelki - takie uderzenia to może być uszczelka. Układ chłodzenia jest ciśnieniowy - więc korek powinien być zakręcony

: sob paź 22, 2005 10:26
autor: cyciak
miałem ten sam problem w 1.8 sprawa jest bardzo prosta jeżeli masz dwu biegowy wentylator chłodnicy sprawdż cujnik temp włanczający wentylator oby dwa biegi jeżeli jeden nie działa to wymień

: sob paź 22, 2005 10:36
autor: yellow
Sprawdz jeszcze dzialanie samego korka. Moze masz walniete odpowietrzanie i nie otwiera ci sie. W niektorych warsztatach maja urzadzenia do sprawdzania mechanizmu odpowietrzania korkow. Wala cisnieniem i sprawdzaja czy sie otwiera.

: sob paź 22, 2005 10:44
autor: fibolek
MichalMys u mnie też był kiedyś problem z korkiem.Ale ktoś dał mi rade zresztą dobrą i ja też ci ją dam.Więc tak być może uszczelki w nim są już trochę stwardniałe.Rada ugotuj korek w wodzie nie bój się nie rozleci się a gumy zmiękną i będzie dużo lepiej.Ja bynajmniej tak zrobiłem i jest wszystko ok.

: sob paź 22, 2005 11:24
autor: Peterus
cyciak pisze:miałem ten sam problem w 1.8 sprawa jest bardzo prosta jeżeli masz dwu biegowy wentylator chłodnicy sprawdż cujnik temp włanczający wentylator oby dwa biegi jeżeli jeden nie działa to wymień
A jak dokladnie sprawdzic czy ten czujnik jest walniety czy dobry?Bo u mnie temp podchodzi do 102 stopni i dopiero wtedy wentylator mi sie zalancza i wlasnie wydaje mi sie ze to czujnik mi przeklamuje ten od cieczy albo od wentylatora z apozno sie zalancza bo 1 bieg to chyba ok 95 powinno byc.. a ja mam normalna prace ok 95..wiec albo ten czujknik albo ten a nie wiem jak to sprawdzic:(Pozdrawiam