Strona 1 z 1

Sprzęgło

: wt cze 30, 2009 19:58
autor: kameh1
Witam, ostatnio miałem niezbyt ciekawe zdarzenie mianowicie:
Gdy wracałem z pracy wczoraj to odpaliłem samochód wyjechałem z parkingu zauważyłem że coś 1 nie chciała wskoczyć za bardzo wcisnąłem 2 raz sprzęgło i weszła gładko. Następnie podczas jazdy miałem problemy ze zmianą biegów aż w końcu pedał sprzęgła utkwił w podłodze. Więc udało dojechać mi się do mechanika bez konieczności zmiany biegów po sprawdzeniu mniej więcej stwierdził że prawdopodobnie sprzęgło dokonało swojego żywota. Teraz się zastanawiam czy w silniku 1,6 AKL jest może dwumas ponieważ niestety po tym zdarzeniu jak jechałem do mechanika musiałem czasem zejść do dość niskich obrotów i podczas przyspieszania odczuwalne były lekkie drgania. I obawiam się że oprócz sprzęgła mógł i on ulec uszkodzeniu jeśli jest on obecny w tej wersji. Dodam że samochód jest z początków produkcji.

: wt cze 30, 2009 22:03
autor: memekk222
napewno niema tam dwu masy .a szarpało bo schocziłes na niskie obroty i silnik niemiał siły przyspieszac.moze tez jest jakas poduszka oberwana pod silnikiem

: wt cze 30, 2009 22:07
autor: tom17
masz tam standardowe sprzęgło.

: wt cze 30, 2009 22:35
autor: kameh1
Ok dzięki za informacje oczywiście po punkciku :bigok: Mam jeszcze jedno pytanie aczkolwiek tylko teoretyczne sprzęgło już wybrałem a mianowice firmy LUK, jednak ciekawy jestem jakie są koszty wymiany bo gdy odstawiałem samochód to nie zdążyłem się nawet dowiedzieć. Gdyż tak czy siak i tak muszę to zrobić;] A słyszałem że koszt wymiany jest całkiem spory tzn. ok. 400 zł czyli tyle samo co części. Pytam jedynie z ciekawości :smoke:

: śr lip 01, 2009 07:28
autor: Kavior
400zł za robocizne wymiany sprzegła? :panna: Ja płaciłem 200 i to nie na zadnej wiosce tylko w duzym miescie.

mk4 akl sprzeglo

: wt cze 08, 2010 20:28
autor: krupik
Witajcie, odkopuję bo dziś miałem prawie taką samą sytuację tyle że mi pedał sprzęgła został w podłodze na luzie i udało mi się tylko sturlać na chodnik -> linka i mechanik
teraz auto stoi u niego i jak sprawdzą co i jak padło to będę wiedział ile :crazy:

mam pytanie - jakie tam jest sprzęgło i czy bez włażenia do auta da się sprawdzić?
bo z tego co pamiętam to hydrauliczne i cena naprawy pewnie mnie zaboli (linki jakoś nie kojarzę żeby tam szła)

skrzynia du DUU (a przynajmniej tak twierdzi VIN Decoder)

: wt cze 08, 2010 21:04
autor: damiannn
Tak - hydrauliczne. Podobne jak w 1.4 i 1.9 SDI. Komplet +- 500 zł plus dolicz robociznę.

: wt cze 08, 2010 21:08
autor: krupik
damiannn pisze:Tak - hydrauliczne. Podobne jak w 1.4 i 1.9 SDI. Komplet +- 500 zł plus dolicz robociznę.
dziękuję :)
mam nadzieję że będzie jak piszesz i że jednak coś z wypłaty w tym msc mi zostanie :hmm:

: wt cze 08, 2010 21:16
autor: damiannn
Widzę na allegro ze nawet tarcza + docisk SACHSA w KRK do 1.4/1.6/1.9 SDI za mniej niż < 400 zl jest. A jakie nonamey to juz w ogole groszowe sprawy ale nie ma co na tym oszczedząć, bo nie warto w niedługim czasie ponownie za robote płacić. Więc za całość firmowych części spokojnie w 500zl zmiescisz.