Strona 1 z 1

Jak sprawdzić szyber

: ndz cze 28, 2009 22:45
autor: rekin01
Jak sprawdzić szyber poprzez zwarcie kabli (które trzeba zewrzeć)?U mnie szyber się tylko uchyla,a dowiedziałem się właśnie,że prawdopodobnie powinien się jeszcze całkiem otwierać.Czy przy wszystkich mk3 się uchyla i otwiera czy możliwe,że mam wersję tylko uchylną?Chcę sprawdzić,żeby się dowiedzieć czy nie mam uszkodzonego przycisku i ewentualnie kupić sprawny.

: ndz cze 28, 2009 23:23
autor: SkipperPL
Też tak myślałem, że mam uchylny ale ZTCW w GIII montowane były uchylno/otwierane (mogę się mylić, proszę poprawić). Jak rozebrałem przycisk, to okazało się że zablokowana została funkcja otwierania dachu (WYKAŁACZKĄ). Po wyciągnięciu tejże, mam wszystkie funkcje, otwieranie i uchylanie. Niestety otwieranie nie jest możliwe z powodu uszkodzenia słynnej "żabki" (uchwytu) szyberdachu z jednej strony (koszt około 100 pln) i trochę roboty. Czekam na przesyłkę z nowym uchwytem i miejmy nadzieję, że będzie działać.

Powodzenia w walce.

Pozdrawiam
Paweł

: pn cze 29, 2009 00:31
autor: Lukasz_mk2
każdy sprawny szyber w mk3 był uchylny i otwierany całkiem

: pn cze 29, 2009 07:29
autor: Freeq
rekin01, mam ten sam problem... tylko u minie jak chcę otworzyć przesuwa się o 2-3mm i staje... ponownie naciskam przycisk i znowu 2-3mm... i tak do samego końca muszę naciskać ok 30-40 razy... tak samo z zamykaniem. Uchyla się elegancko...
Rozebrałem przycisk, zauważyłem pękniętą diodę Zenera (1n4007), wymieniłem, ale nadal jest to samo...

Dołączam się do prośby rekin01.

: pn cze 29, 2009 10:21
autor: rekin01
Tak w ogóle,to jak ten szyber powinien się otwierać;najpierw uchylać,a później nad dach czy jakoś pod dach jak przy mk2.Ten przycisk starego typu ma jak dla mnie tylko 2 położenia,trzeba go przytrzymać żeby się otworzył?

: pn cze 29, 2009 10:56
autor: bradley
Nie otwiera sie bo masz pewnie urwana prowadnice :D
Przy otwieraniu szyber zapada sie w dol i otwiera. Przy uchylaniu, uchyla. Zasada jest taka ze jak silnik kreci w prawo (moge pomylic kierunki) to sie otwiera, a jak w lewo to uchyla.
Musisz miec panel z 3 guzikami. Zamykanie, uchylanie, otwieranie.

: pn cze 29, 2009 11:40
autor: rekin01
No dobrze,a jak mam ten stary typ włącznika,to nie będzie się otwierał,nawet gdyby był sprawny?

: pn cze 29, 2009 11:46
autor: Lipek81
rekin01, też będzie się otwierał, bez wzgledu na przycisk - koledzy wcześniej napisali przecież - że w każdym mkIII się uchylał i otwierał. Jak masz stary przycisk, to możesz go naciskać/ciągnąć, ale także przesówać przód tył. Ciągnęcie/ naciskanie - uchyla, przesuwanie przód-tył - zasuwa-odsuwa. Zeby go sprawdzić nie musisz ciąć kabli - jak zdejmniejsz osłonę silniczka, to tam masz kluczyk do kręcenia - odsłaniasz klapkę (ze strzałką) - wkładasz kluczyk i kręcisz ręcznie.

: pn cze 29, 2009 12:12
autor: rekin01
Nie wiem co z tym szybrem,ale jak kręcę kluczykiem,to nie idzie go jakoś zasunąć.Poza tym nie wydaje mi się,żeby ten przycisk dał się przesuwać.

: pn cze 29, 2009 13:56
autor: Lipek81
Są dwa rodzaje przycisków - stary - taki wypukły, do podważenia placem - jego można przesuwać przód-tył. Jest też nowszy- płaski - z charakterystycznym kółkiem po środku - jego mozna tylko przyciskać.

: wt cze 30, 2009 19:15
autor: Freeq
A ja obstawiam, że szyber się nie otwiera, bo jest skopany przekaźnik... ale nie ten w skrzynce z bezpiecznikami tylko ten, co siedzi koło szybra. Ale żeby się do niego dostać to trzeba podsufitkę ściągać...

: wt cze 30, 2009 19:33
autor: rekin01
Freeq pisze:A ja obstawiam, że szyber się nie otwiera, bo jest skopany przekaźnik... ale nie ten w skrzynce z bezpiecznikami tylko ten, co siedzi koło szybra. Ale żeby się do niego dostać to trzeba podsufitkę ściągać...
Można tylko sprawdzić bez ściągania podsufitki?