Jak sprawdzić szyber

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Jak sprawdzić szyber

Post autor: rekin01 » ndz cze 28, 2009 22:45

Jak sprawdzić szyber poprzez zwarcie kabli (które trzeba zewrzeć)?U mnie szyber się tylko uchyla,a dowiedziałem się właśnie,że prawdopodobnie powinien się jeszcze całkiem otwierać.Czy przy wszystkich mk3 się uchyla i otwiera czy możliwe,że mam wersję tylko uchylną?Chcę sprawdzić,żeby się dowiedzieć czy nie mam uszkodzonego przycisku i ewentualnie kupić sprawny.



SkipperPL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 19:58
Lokalizacja: Kraków

Post autor: SkipperPL » ndz cze 28, 2009 23:23

Też tak myślałem, że mam uchylny ale ZTCW w GIII montowane były uchylno/otwierane (mogę się mylić, proszę poprawić). Jak rozebrałem przycisk, to okazało się że zablokowana została funkcja otwierania dachu (WYKAŁACZKĄ). Po wyciągnięciu tejże, mam wszystkie funkcje, otwieranie i uchylanie. Niestety otwieranie nie jest możliwe z powodu uszkodzenia słynnej "żabki" (uchwytu) szyberdachu z jednej strony (koszt około 100 pln) i trochę roboty. Czekam na przesyłkę z nowym uchwytem i miejmy nadzieję, że będzie działać.

Powodzenia w walce.

Pozdrawiam
Paweł



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » pn cze 29, 2009 00:31

każdy sprawny szyber w mk3 był uchylny i otwierany całkiem


Obrazek

Awatar użytkownika
Freeq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:56
Lokalizacja: NGO --> NO
Kontakt:

Post autor: Freeq » pn cze 29, 2009 07:29

rekin01, mam ten sam problem... tylko u minie jak chcę otworzyć przesuwa się o 2-3mm i staje... ponownie naciskam przycisk i znowu 2-3mm... i tak do samego końca muszę naciskać ok 30-40 razy... tak samo z zamykaniem. Uchyla się elegancko...
Rozebrałem przycisk, zauważyłem pękniętą diodę Zenera (1n4007), wymieniłem, ale nadal jest to samo...

Dołączam się do prośby rekin01.



rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: rekin01 » pn cze 29, 2009 10:21

Tak w ogóle,to jak ten szyber powinien się otwierać;najpierw uchylać,a później nad dach czy jakoś pod dach jak przy mk2.Ten przycisk starego typu ma jak dla mnie tylko 2 położenia,trzeba go przytrzymać żeby się otworzył?



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn cze 29, 2009 10:56

Nie otwiera sie bo masz pewnie urwana prowadnice :D
Przy otwieraniu szyber zapada sie w dol i otwiera. Przy uchylaniu, uchyla. Zasada jest taka ze jak silnik kreci w prawo (moge pomylic kierunki) to sie otwiera, a jak w lewo to uchyla.
Musisz miec panel z 3 guzikami. Zamykanie, uchylanie, otwieranie.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: rekin01 » pn cze 29, 2009 11:40

No dobrze,a jak mam ten stary typ włącznika,to nie będzie się otwierał,nawet gdyby był sprawny?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn cze 29, 2009 11:46

rekin01, też będzie się otwierał, bez wzgledu na przycisk - koledzy wcześniej napisali przecież - że w każdym mkIII się uchylał i otwierał. Jak masz stary przycisk, to możesz go naciskać/ciągnąć, ale także przesówać przód tył. Ciągnęcie/ naciskanie - uchyla, przesuwanie przód-tył - zasuwa-odsuwa. Zeby go sprawdzić nie musisz ciąć kabli - jak zdejmniejsz osłonę silniczka, to tam masz kluczyk do kręcenia - odsłaniasz klapkę (ze strzałką) - wkładasz kluczyk i kręcisz ręcznie.



rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: rekin01 » pn cze 29, 2009 12:12

Nie wiem co z tym szybrem,ale jak kręcę kluczykiem,to nie idzie go jakoś zasunąć.Poza tym nie wydaje mi się,żeby ten przycisk dał się przesuwać.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn cze 29, 2009 13:56

Są dwa rodzaje przycisków - stary - taki wypukły, do podważenia placem - jego można przesuwać przód-tył. Jest też nowszy- płaski - z charakterystycznym kółkiem po środku - jego mozna tylko przyciskać.



Awatar użytkownika
Freeq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:56
Lokalizacja: NGO --> NO
Kontakt:

Post autor: Freeq » wt cze 30, 2009 19:15

A ja obstawiam, że szyber się nie otwiera, bo jest skopany przekaźnik... ale nie ten w skrzynce z bezpiecznikami tylko ten, co siedzi koło szybra. Ale żeby się do niego dostać to trzeba podsufitkę ściągać...



rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: rekin01 » wt cze 30, 2009 19:33

Freeq pisze:A ja obstawiam, że szyber się nie otwiera, bo jest skopany przekaźnik... ale nie ten w skrzynce z bezpiecznikami tylko ten, co siedzi koło szybra. Ale żeby się do niego dostać to trzeba podsufitkę ściągać...
Można tylko sprawdzić bez ściągania podsufitki?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 313 gości