Strona 1 z 1

[mk3] 1.9 TDI seria problemów

: czw paź 20, 2005 09:31
autor: Clark
Witam. Tydzień temu kupilem sobie Golfa III 1.9 TDI, 95 r. Teraz go rejestruje, ale mniejsza o to...
Więc tak autko na niższych biegach tak do 3-go biegu szarpie, co może być przyczyna? Kolega który mi go sprzedał zapewniał mnie, że to filtr powietrza. Druga sprawa bardzo ważna.... Autko w ogóle niema oleju w silniku, a i on dawno powinienen być wymieniony... I ostatnio gdy go odpaliłem, był na "luzie" to gdy dodałem mocno gazu walnął mi taka czarną planę na chodnik z rury wydechowej i zaczął tak dzinie chodzić, zaczęło nim rzucać gdy postał chwile zgaszony było wszystko okej. Czy to coś poważnego, czy to tylko wina tych oleji itd.?! No i mam trzecie pytanie mam wspome kierownicy w nim i coś o ta kierownicę trze zauważyłem, że to jakaś blaszka, on mowi, że tak ma być, a ja w sumie niemam pojęcia więc też się pytam czy to normalne?! Z góry dzięki za wszystkie info. (najbardziej, chodzi mi o to przerywanie i ta plame na chodniku).

: czw paź 20, 2005 10:00
autor: icemaster
zastanawiam sie jak mozna kupic taki samochod????

: czw paź 20, 2005 10:06
autor: Clark
no można, można :-) Nie no my ściągamy samochody z niemiec, ale pierwszy raz się podjąłem tego, aby samochód zarejestrować i naprawić w nim usterki bo naprawdę, auto przypadło mi bardzo do gustu, może zostawię je dla siebie :-D Z niemiec jechało się nim bardzo pozytywnie, ale tutaj w Polsce coś świruje, więc prosze o rozwianie moich wątpliwości , z góry dzięki :-)

A więc tak:

: czw paź 20, 2005 10:10
autor: Razal
Po pierwsze natychmiast uzupełnić poziom oleju, a najlepiej go wymienić !! Nie gazuj jak nie ma oleju bo się możesz zdziwić jak coś się posypie :hmm: .

Po drugie, objawy które opisujesz (czarna plama) mogą mieć różne podłoże, z tego co opisujesz wynika, że autko było raczej cienko eksploatowane. Na dzień dobry bym wymienił wszystkie płyny eksploatacyjne i oczywiście filtry !!

Po trzecie "szuranie" w kole kirownicy w czasie kręcenia ją wynika z ocierania blaszki koła kierownicy o podstawkę na kolumnie (jest to mosiężne). Połączenie przycisku sygnału dźwiękowego z resztą - widocznie autko stało jakiś czas nie jeżdżone i tam się zrobił nalot ( z czasem samo przejdzie) możesz też posmarować wazeliną techniczną, powinno ustać.

Jak zrobisz te podstawowe zabiegi i dalej będzie się działo źle z pracą silnika, to proponuję Ci zrobic diagnozę VAG'iem - powinno pokazać co go boli :)

: czw paź 20, 2005 10:15
autor: GRIsha
Przede wszystkim wymień olej silnikowy razem z filtrem - o ile już nie zatarłeś silnika :otepienie:
Co do wspomagania - żadne blaszki nie mają prawa "trzeć" - TTTNM - Ten Typ Tak Nie Ma

Pierwsza poruszana przez ciebie kwestia - zwróć się do Corvaxa lub ku_bi - na pewno coś doradzą.

Swoją drogą - zgadzam się moim przedmówcą - najpierw niech ten twój "kolega" usunie w/w usterki, a potem, po sprawdzeniu podpisuj umowę
Pozdrawiam

: czw paź 20, 2005 10:16
autor: Clark
dzięki Razal za konkretną odpowiedź i pozdrawiam :-)

[ Dodano: Czw Paź 20, 2005 10:18 ]
GRIsha dzięki równiez, a cod o kolegi to źle przedstawiłem kwestie, a wy źle to odebraliście pozdro :-)

: czw paź 20, 2005 10:47
autor: icemaster
to jest wszystko bez sensu, najpierw mowisz ze ci go kolega sprzedal, potem ze sciagnales go z niemiec.....ciezko wyczuc o co ci chodzi

: czw paź 20, 2005 10:58
autor: piotr1979
no dobra ,ale jak on przyjechal z niemiec bez oleju?

: czw paź 20, 2005 10:59
autor: Clark
dobra zagmatwałem, już wyjaśniam. Mamy znajomego w Niemczech który ma autohaus z tamtad bierzemy fury. I to on mnie powiadomil o tym filtrze, bo to spoko facet i wałków nie tyra, a z koleii z drugim kolegą jeżdżę do neigo po te fury, myślę, że już wszystko jasne :-) pozdrawiam Icemaster :-)

[ Dodano: Czw Paź 20, 2005 11:00 ]
piotr marzec ma olej, ale tyle, że... śmiechu warte, wtedy miał ciut więcej :-)

[ Dodano: Czw Paź 20, 2005 11:01 ]
myślę, że już wszystko dobrze wyjaśniłem, pozdrawiam :D

: czw paź 20, 2005 14:28
autor: icemaster
to jak ma malo oleju to nie zapalala sie lampka w trakcie jazdy z niemiec???

: czw paź 20, 2005 14:57
autor: Corvax
Wymien wszystko co potrzeba "na gwałt" czyli filtry, olej - to nieduze pieniądze jesli nie chcesz sie rozstawać z autkiem. Jak juz to zrobisz jedź na diagnoze, bo z autem jest coś nie halo... Szarpanie przy przyspieszaniu to moze byc wina nieszczęsnego nastawnika w pompie wtryskowej. Co do wylewania się płynów przez wydech, to sie nie będe wypowiadał, bo sobie tego nie potrafie wyobraźić. Po wymianie oleju sprawdź na zimnym silniku cisnienie oleju - byc może zawór sie zawiesił i nie zbija ciśnienia - to może powodowac nierówną prace silnika i brak oleju (przy zbyt dużym ciśnieniu jest wyrzucany). Jak się juz z tym uporasz to potem normalne sprawy czyli rozrząd itp.

A i jeszcze jedno - to jest TDI to auto diagnozuje sie kompem - czyli wizyta w zaprzyjaźnionym garazu u Pana Kazia Druciarza raczej odpada bo potem są same kłopoty.