Strona 1 z 1

regulacja wysokości świateł podłączenie silniczka

: ndz cze 28, 2009 14:13
autor: dnadna
zeby sprawdzić ?
w silniczku sa 3 wyprowadzenia i tylko jakoś je trzeba połączyć z potencjometrem
i zasilaniem a nie mam zadnego schematu itp

: ndz cze 28, 2009 15:14
autor: dziabi3
kolego lepiej nie podłączaj tego na krutko

bo mi się zdaje ze to działa tak ze w światłach na silniczku jest potencjometr i w aucie na konsoli w pokrętle jest potencjometr i teraz gdy pokręcisz pokrętłem to silnik tak długo sie kreci az dojdzie do tej samej rezystancji co na silniczku

a za to odpowiada wzmacniacz różnicowy i to on steruje czy silnik w lewo czy w prawo ma sie kręcić


teoretycznie 2 styki powinny być od silniczka a trzeci od potencjometru

i to mniejsza rezystancja na stykach powinna być od silniczka ale nie radze podpinać na krótko bo możesz skopcić potencjometr

lepiej kogoś poproś o podpięcie w aucie


niech ktoś się wypowie i mnie poprawi :goof:

: wt cze 30, 2009 08:56
autor: Lipek81
No nie rozumiem, dlaczego na króto nie można podłaczać? Po prostu do silniczka podłączasz masę, zasilanie (które w ori instalacji pojawia się po włączeniu świateł) i sygnał z potencjometru. Do potencjometru podączasz zasilanie - i tyle.

Tutaj masz schemat - ogólnie prosta sprawa:

Obrazek

: wt cze 30, 2009 10:38
autor: dnadna
o to mi wlasnie chodzilo gdybyś miał jeszcze opis co idzie od
163 ,119
y ,z i T19/3
tylko dla upewnienia

p.s. z jakiego programu to wyciągnołeś ?

: wt cze 30, 2009 11:04
autor: Lipek81
119 - to jest oznaczenie punktu masowego - czyli tam podłączasz masę;
163 - to jest połączone z zasilaniem żarówek w reflektorach - jak chcesz sobie podpiąć na krótko to dajesz tam +12V;
y, z - to jest też do żarówek w reflektorach - też dajesz +12V - różnica jest taka, że y i z to jest poączenie bezpośrenido przy reflektorze (krótki kabelek między złączką żarówki a silniczkiem), a te 163 jest wzięte ze skrzynki przekaźników - chodzi o to, żeby nie ciągnąć kabli niepotrzebnie przez samochód, skoro i tak odpowiednie przewody zasilające są przy lampach.

T19/3 - to jest poączenie we wtyczce (nie mam mkIII, nie wiem dokładnie, ale chyba chodzi o ta wtyczkę okragłą, nad chłodnica). Czyliw tej wtyczce T19/3 łączy się z T19/2. Czyli na skróty - obie masy silniczków są podłączone do masy :) . Ogólnie, tak, jak pisałem we wcześniejszym poście, tak jaet na schemacie, tylko na schemacie masz numery pinów itp.

Elsawin.