regulacja wysokości świateł podłączenie silniczka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dnadna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 13:07
Lokalizacja: lodz

regulacja wysokości świateł podłączenie silniczka

Post autor: dnadna » ndz cze 28, 2009 14:13

zeby sprawdzić ?
w silniczku sa 3 wyprowadzenia i tylko jakoś je trzeba połączyć z potencjometrem
i zasilaniem a nie mam zadnego schematu itp
Ostatnio zmieniony ndz cze 28, 2009 14:13 przez dnadna, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » ndz cze 28, 2009 15:14

kolego lepiej nie podłączaj tego na krutko

bo mi się zdaje ze to działa tak ze w światłach na silniczku jest potencjometr i w aucie na konsoli w pokrętle jest potencjometr i teraz gdy pokręcisz pokrętłem to silnik tak długo sie kreci az dojdzie do tej samej rezystancji co na silniczku

a za to odpowiada wzmacniacz różnicowy i to on steruje czy silnik w lewo czy w prawo ma sie kręcić


teoretycznie 2 styki powinny być od silniczka a trzeci od potencjometru

i to mniejsza rezystancja na stykach powinna być od silniczka ale nie radze podpinać na krótko bo możesz skopcić potencjometr

lepiej kogoś poproś o podpięcie w aucie


niech ktoś się wypowie i mnie poprawi :goof:


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt cze 30, 2009 08:56

No nie rozumiem, dlaczego na króto nie można podłaczać? Po prostu do silniczka podłączasz masę, zasilanie (które w ori instalacji pojawia się po włączeniu świateł) i sygnał z potencjometru. Do potencjometru podączasz zasilanie - i tyle.

Tutaj masz schemat - ogólnie prosta sprawa:

Obrazek



dnadna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 13:07
Lokalizacja: lodz

Post autor: dnadna » wt cze 30, 2009 10:38

o to mi wlasnie chodzilo gdybyś miał jeszcze opis co idzie od
163 ,119
y ,z i T19/3
tylko dla upewnienia

p.s. z jakiego programu to wyciągnołeś ?
Ostatnio zmieniony wt cze 30, 2009 10:43 przez dnadna, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt cze 30, 2009 11:04

119 - to jest oznaczenie punktu masowego - czyli tam podłączasz masę;
163 - to jest połączone z zasilaniem żarówek w reflektorach - jak chcesz sobie podpiąć na krótko to dajesz tam +12V;
y, z - to jest też do żarówek w reflektorach - też dajesz +12V - różnica jest taka, że y i z to jest poączenie bezpośrenido przy reflektorze (krótki kabelek między złączką żarówki a silniczkiem), a te 163 jest wzięte ze skrzynki przekaźników - chodzi o to, żeby nie ciągnąć kabli niepotrzebnie przez samochód, skoro i tak odpowiednie przewody zasilające są przy lampach.

T19/3 - to jest poączenie we wtyczce (nie mam mkIII, nie wiem dokładnie, ale chyba chodzi o ta wtyczkę okragłą, nad chłodnica). Czyliw tej wtyczce T19/3 łączy się z T19/2. Czyli na skróty - obie masy silniczków są podłączone do masy :) . Ogólnie, tak, jak pisałem we wcześniejszym poście, tak jaet na schemacie, tylko na schemacie masz numery pinów itp.

Elsawin.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 425 gości