Strona 1 z 2

niskie cisnienie oleju

: ndz cze 28, 2009 12:49
autor: wladek78
witam

mam prblem z cisnieniem oleju

od pewnego czasu na ciepłym silniku pali sie kontrolka oleju przy 2000 obrotow.


wymieniłem olej mobil s 10w 40, filtr oleju, czujnik oleju, pompe oleju, zrobiony szliw wału i nowe panewki

sytuacja bez zmian

o co tu chodzi

jakie moga byc jeszce przyczyny spadku cisnienia oleju

prosze o pomoc

: ndz cze 28, 2009 12:59
autor: Byku21
Możliwe,że pompa siadła,a nie słychać przypadkiem panewek>????

: ndz cze 28, 2009 13:04
autor: wladek78
przeciez napisałem ze pompe wymieniłem i panewki
wwwrrrrrrr

: ndz cze 28, 2009 13:05
autor: Byku21
Sorki,zamyśliłem się...

: ndz cze 28, 2009 13:42
autor: pawel szymczak
A byłeś u mechanika i mierzyłeś ciśnienie????????? bo może być że czujnik wali w ........., miałem tak w mk2, mi przy 3-4 tyś zapalało się. a czujnik nowy kupiłem!!!!!!! pojedz do mechanika i sprawdz ciśnienie, skoro masz nową pompę to powinno ciśnienie być wporzadku. Moze to coś w kompie odwala i jakieś błedne pomiary łapie!!!!!!!! :bajer:

: ndz cze 28, 2009 13:45
autor: wladek78
kurcze mierzyli cisnienie na ciepłym silniku i nuby ciścnienie oki. ale powinni mierzyc chyba jak kontrolka sie pali


czujnik mam nowy i smierdzi mi to cisnienie

mozliwe ze panewki i szliw zle zrobili?

: ndz cze 28, 2009 13:50
autor: pawel szymczak
Raczej nie, bo gdyby żle szlifneli wał to panewki nie dopasowały by sie idealnie, i było by słyszeć stukanie. Hmmm może to rzeczywiściwe coś w kompie. Skoro ciśnienie mierzone!!!!!!. Ja bym na komputer pojechał podłaczyć i zobaczyć czy casem jakiegoś błeda nie załapał.

: ndz cze 28, 2009 13:54
autor: wladek78
podłaczali tez kompa

nie ma zadnych błędów

normalnie jakies jaja

boje sie nim jexdzic bo nie wiem czy jest to cisnienie czy nie

i dlaczego kontrolka sie włacza przy 2000 obrotów?

: ndz cze 28, 2009 14:09
autor: pawel szymczak
Skoro tak to prubował bym jeszcze ten czujnik wymienić, lub wkręcić inny i zobaczyć wtedy co będzie. :bajer: a cisnienie musi być i nie ma obawy nad jazdą. Bo jesli by brakło to w ok min slyszał byś jak puka zacierająca sie panewka!! :bajer:

: ndz cze 28, 2009 14:25
autor: wladek78
no własnie autko chodzi super po tym remoncie

a mozliwe zeby powietrze łapał np uszczelka głowicy nieszczelna albo w ksiazce pisali coś o zaworze w kanale obiegowym, ktory moze sie zacinać

z czujnikem to watpie bo mam nowy i raxzej oba by nie były popsute

a moze panewki sa za luznme te nowe-to sie nie zatra

: ndz cze 28, 2009 14:37
autor: pawel szymczak
Panewki nie mogą być luzne, bo wtedy korbowody waliły by o cylindry i rozwaliły gładzie cylindrowe. Moze wał mieć lekki luz ale to nie wpływa na jego prace poprostu wyrobił się, jesli chodzi o uszczelką pod głowicą to nie ma mowy aby coś puszczał, jeśli wydmucha uszczelkę to auto słabnie i praktycznie nie chce jechać, wiec uszczelkę należy w 100 proc. wykluczyć. a kanał obiegowy to odnosnie chłodzenia, sa tam rozbudowane kanaliki którymi płynie płyn chłodniczy chłodząc głowicę aby nie pękła.

: ndz cze 28, 2009 14:42
autor: wladek78
no to jakies jaja pojade zmierzyc cisnienie jak montrolka sie zapali

jesli bedzie oki to bede smigał i zmienie czujnik albo zegary

słyszeałem tez ze filtr oleju filtrona(a taki mam) jest lipny i moga sie takie jaja dziać

a moze olej wymienic jeszcezna mineralny?czy tego nie ronbić?

czyli reasaumujac nie ma innych przyczyn spadku cisnienia oelju-albo panewki al;bo pompa tak?

: ndz cze 28, 2009 14:47
autor: pawel szymczak
filtr oleju nie ma nic do znaczenia, a FILTRON produkuje filtry do wszystkich marek samochodów i nie tylko. A co do oleju to bym zmienił na mineralny jest dużo gęstrzy i lepiej rozprowadzi i smaruje. Tak pompa i panewki grają najważniejszą rolę.

: ndz cze 28, 2009 15:02
autor: wladek78
własnie.czytałem tu posty o tych filtrach filtrona ze lipne ale nie wydaje mi sie.

w kazdym sklepie połki uginaja sie tylko od filtrona i raczej gd\yby były do bani to nikt by ich nie zakładał

to zmienie olej na mobila mineralnego 20w40