Strona 1 z 1

jakis brak chłodzenia?

: pt cze 26, 2009 21:37
autor: zdzisio8704
witam serdecznie jestem"świerzakiem":) mam problem ze swoją III mianowicie od pewnego czasu zauważyłem że strasznie mi sie grzeje (jadąc z miasteczka akademickiego na felin łapie ok 110stopni i sie wacha) uważam ze to wina termostatu lecz moge sie mylić(1 autko) prosze o podpowiedź a może i jakieś oględziny(to do grupy z lublina)widziałem kilka sztuk z naklejką forum:) kiedys oglądałem zaparkowaną obok biała III 3 drzwi obniżona -piekna;)pozdawiam właściciela:)
(niewiem czy dobrze oznaczyłem MK3 ale mam glfa3 1.8 B+G)

: pt cze 26, 2009 23:16
autor: Hans-Hans
Pierwsze co wymien termostat . Jesli to nie pomorze a wężach od chłodnicy szybko rosnie cisnienie i są twarde jak kamien to uszczelka pod głowicą ale zanim odkleisz głowice to sprawdz pompe wody i tak trzeba rozrząd ruszyc do tego .A wody nie wywala jesli tak to sprawdz jeszcze korek od zbiorniczka .

: sob cze 27, 2009 12:22
autor: ziolo115
na początek wymiana termostatu + odpowietrzenie układu chłodzenia bo zaczynamy od najprostrzych żeczy :) potem zmiana opisu w profilu na " GOLF" zamiast "GILF" :mlotek: no chyba ze celowo jest "i" :)

: sob cze 27, 2009 17:42
autor: zdzisio8704
(poprawiłem błąd w pisowni) a technicznie to jak sie odpowietrza ukł chłodzenia? 8-[

[ Dodano: 27 Cze 2009 18:22 ]
przewody są miekkie i co dziwne na dodatek po krótkiej przygazówce na 3000 temperatura skoczyła do 110 i nie włączył sie nawet wentylator.... moze to i jego wina(fakt faktem ze i na trasie sie grzeje )rozgrzalem go na postoju zeby sprawdzic czy przewody twarde... :bigok:

: sob cze 27, 2009 22:39
autor: Hans-Hans
Piszesz że ci wentylatory sie nie włanczają he he spoko to już masz przyczyne przegrzewania . Sprawdz kostke przy chłodnicy od czujnika termicznego a jak nie to go wymień i będzie dobrze

: ndz cze 28, 2009 14:51
autor: zdzisio8704
dzięki wielkie.... zabiore się do tego w poniedziałek....(jak nie zrobie tego teraz to w drodze z akademika do domu podłącze na stałe jak to ma Daniel79 i jakoś dojade a w domu już sie porządnie zabiore za to...
a ten czujnik to to w chłodnicy do ktorego lecą 3 kable ??? bo do samego wentylatora też lecą 3 kable moze to i sam wentylator szwankuje bo raz jak go stuknołem śrubokrętem to zaczął sie kręcić.... :bigok:

: ndz cze 28, 2009 15:21
autor: dziabi3
mówisz ze krotka prze gazówka daje ci 110 stopni

a morze kolego masz uszkodzony obwód wskaźnika na liczniku choć podpowiedz kolegów o termostacie elektrycznym na chłodnicy jest na pewno trafna

jeśli masz termometr to włóż go do zbiorniczka wody i zagrzej auto i porównaj temperatury na wskaźniku i termometrze

: ndz cze 28, 2009 22:33
autor: zdzisio8704
no nie taka kruciutka (wziołem go tak do 3000 zeby ludzie nie zaczeli butelkami we mnie rzucać z akademika no tak na 5-10 minut gdzieś...)
kurde nie mam takiego termometru....a to ten czujnik na chłodnicy jest termostatem elektrycznym...? jak dla mnie czujnik to czujnik a termostat to termostat:)

: pn cze 29, 2009 09:28
autor: ziolo115
więc tak : tam gdzie podpięta jest kostka do czujnika temepratury cieczy chłodzącej tam znajduje sie równiez terrmostat natomiast w chłodnicy wkręcony jest termowłącznik który załacza wentylator na chłodnicy w momencie jak woda osiągnie określona temepraturę.

: pn cze 29, 2009 09:55
autor: Paweł Marek
ziolo115, racja , co do twojego silnika, termostat w 1.8 autora tematu jest gdzie indziej

: pn cze 29, 2009 16:02
autor: zdzisio8704
czyli w moim przypadku nie jest to wina ani wentylatora ani tego czujnika który załącza wentylator tylko musi być walniety termostat ponieważ za szybko sie grzeje....a wentylator itak załącza sie przy określonej temp( chłodnica jest chłodzona powietrzem podczas jazdy a na postoju załącza sie wentylator)...
naprawie sprzęta to opisze dokładniej co i jak... :grin:

[ Dodano: 15 Lis 2009 19:08 ]
długo nie pisałem o tym temacie.... wymieniłem czujnik na chłodnicy...i termostat i to była wina tego czujnika na silniku co wchodzi w blok silnkika dostepne sa dwie wersje z roznymi kolorami pierscieni....