Post
autor: emiloss » pt cze 26, 2009 19:19
Masz rację. coś mi się prawo, lewo, przód i tył pomieszał już.
Rozrusznik kręci w lewo.
Zębatka bendiksa powinna kręcić się luźno w lewo a blokować w prawo (cały czas patrząc z twojego punktu widzenia czyli od tyłu rozrusznika).
Problem w tym, że mi ta zembatka blokuje się jak ją zakręce w lewo i nie wiem czy coś źle złożyłem, czy przestawiłem, czy bendiks do wymiany czy tak ma być a mi się coś pie............??????????
[ Dodano: 01 Lip 2009 21:48 ]
No i problem rozwiązałem częściowo. Od speców wrócił w takim samym stanie, stwierdzili, że nie mają części i w ogóle nie działa.
Dostałem olśnienia wczoraj w nocy, wpisałem w google "magnes" i wywnioskowałem, że źle poukładałem magnesy. Poustawiałem je wg. mnie na właściwe miejsca i silniczek kręci już w dobrą stronę, bendiks się blokuje i wszystko było by ok gdyby działał. Wsadziłem rozrusznik do autka i zapalło. Pochodził z 10 minut i zgasiłem. Po 1h z trudem ale zapalił znów ale tylko raz. Teraz nie chce palić wogóle. Jak by nie miał siły zakręcić silnikiem. Myślałem, że to aku, ale podłączyłem go kablami do megi i też nic. Jaka może być tego przyczyna? po przekręcęniu kluczyka nie kręci silnikiem tylko robi jedno "dzynk" i "łe". Przed tymi eksperymentami czasami tak robił, ale po kturymś "łe" palił, a teraz całkiem zdechł.
Pomóżcie proszę bo mi się wyjazd na wakacje zbliża.
ps.Paweł Marek, patrząc od tyłu na rozrusznik, alternator kręci się w lewo.
[ Dodano: 09 Lip 2009 21:35 ]
Po wymianie tulejek i akumulatora przeczyściłem wszystkie styki od aku do masy i rozrusznika specyfikiem do szyszczenia styków elektrycznych i pomogło.
Jak by ktoś miał podobne problemy, polecam od tego zacząć.